Inne

Jak SSL na Twojej stronie może wpłynąć na pozycję w Google?

W ostatnich dniach na stronie Google Webmasters pojawiła się bardzo ciekawa informacja na temat wpływu posiadania SSLa na pozycję w wyszukaniach Google. Już teraz do wszystkich serwisów Google łączymy się poprzez szyfrowane połączenie HTTPS. Google stawia bardzo mocno na bezpieczeństwo danych, stąd tego typu działania.

Okazuje się, że internetowy gigant chce, aby dane były bezpieczne nie tylko w jego serwisach. Na konferencji Google I/O kilka miesięcy temu Google ogłosiło swój nowy projekt „HTTPS everywhere”. Jak informują na swoim blogu dla webmasterów, widzą wyraźne, wzrastające zainteresowanie bezpiecznymi, szyfrowanymi połączeniami za pomocą SSLa. Google w chwili obecnej testowo wdraża nowe parametry mające wpływ na widoczność poszczególnych stron. Jak możecie się spodziewać, jednym z parametrów będzie właśnie obecność SSLa na danej stronie.

W chwili obecnej mechanizmy te dotyczą mniej niż 1% wyszukań, lecz raczej kwestią czasu jest to, że zmiana obejmie wszystkie zapytania w wyszukiwarce Google. Serwis chce zachęcać właścicieli stron do instalowania SSL.

Warto już teraz przygotować się na zapowiadane zmiany i pomyśleć o zakupie SSLa dla swojej strony WWW. W home.pl masz pełny wybór różnego rodzaju certyfikatów bezpieczeństwa – możesz wybierać spośród homeSSL, RapidSSL, True BusinessID, Certyfikat EV.

Szukasz sprawdzonego certyfikatu SSL, który jest obsługiwany przez wszystkie przeglądarki internetowe? Skorzystaj ze specjalnego kodu chrome68niestraszny (kod jest ważny do końca 2018 roku) dodając certyfikat homeSSL do koszyka pod adresem https://home.pl/ssl

6 komentarzy
  • Grzegorz
    23 czerwca 2016 at 14:15
    Dodaj komentarz

    Artykuł zachęcający do zakupu, ale z tego co widzę to tu na blogu brak SSLa? Z drugiej strony dewiza Google “Don’t be evil” raczej by ucierpiała, gdyby Pan Google lepiej traktował wyniki tych co mają pieniądze. Do tego są AdWordsy i to jest uczciwe rozwiązanie. Jeżeli SSL będzie darmowy wówczas zrozumiem to że Google wskazuje mi co mam na stronie poprawić, tak jak to miało miejsce z responsywnością stron. Reasumując uważam artykuł jedynie za formę promocji swojego produktu, do tego nieprzygotowaną formę.

  • Bartek
    1 września 2014 at 19:20
    Dodaj komentarz
  • Włodzimierz O. Kub
    15 sierpnia 2014 at 11:50
    Dodaj komentarz

    Witam!
    Ja posiadam stronę non-profit i SSL drugi rok w Home.pl.
    Płacę i się cieszę, że mój hosting się wyróżni od tych zakładanych w 5 min, ażeby szkodzić.
    A są serwisy, które mojemu szkodzą, powołując się na mój produkt.
    Dziękuję za artykuł, ja swoją stronę już dostosowałem całą do SSL.

  • Kris
    13 sierpnia 2014 at 22:34
    Dodaj komentarz

    płać i płacz, polityka wielkich bratów do dusić swoich poddanych do ostatniej kropli krwi…

  • Michał
    13 sierpnia 2014 at 13:49
    Dodaj komentarz

    Około 1%? Skąd takie dane? Google informuje, że poniżej 1%, a to znaczna różnica. Kłamstwo w imię podniesienia sprzedaży?

    • home.pl
      14 sierpnia 2014 at 12:00
      Dodaj komentarz

      Michał, dziękuję za zwrócenie uwagi na to. Już artykuł jest poprawiony.

    Dodaj komentarz

    *

    *