Inne

Jak SSL na Twojej stronie może wpłynąć na pozycję w Google?

W ostatnich dniach na stronie Google Webmasters pojawiła się bardzo ciekawa informacja na temat wpływu posiadania SSLa na pozycję w wyszukaniach Google. Już teraz do wszystkich serwisów Google łączymy się poprzez szyfrowane połączenie HTTPS. Google stawia bardzo mocno na bezpieczeństwo danych, stąd tego typu działania.

Okazuje się, że internetowy gigant chce, aby dane były bezpieczne nie tylko w jego serwisach. Na konferencji Google I/O kilka miesięcy temu Google ogłosiło swój nowy projekt „HTTPS everywhere”. Jak informują na swoim blogu dla webmasterów, widzą wyraźne, wzrastające zainteresowanie bezpiecznymi, szyfrowanymi połączeniami za pomocą SSLa. Google w chwili obecnej testowo wdraża nowe parametry mające wpływ na widoczność poszczególnych stron. Jak możecie się spodziewać, jednym z parametrów będzie właśnie obecność SSLa na danej stronie.

W chwili obecnej mechanizmy te dotyczą mniej niż 1% wyszukań, lecz raczej kwestią czasu jest to, że zmiana obejmie wszystkie zapytania w wyszukiwarce Google. Serwis chce zachęcać właścicieli stron do instalowania SSL.

Warto już teraz przygotować się na zapowiadane zmiany i pomyśleć o zakupie SSLa dla swojej strony WWW. W home.pl masz pełny wybór różnego rodzaju certyfikatów bezpieczeństwa – możesz wybierać spośród homeSSL, RapidSSL, True BusinessID, Certyfikat EV.

Szukasz sprawdzonego certyfikatu SSL, który jest obsługiwany przez wszystkie przeglądarki internetowe? Skorzystaj ze specjalnego kodu chrome68niestraszny (kod jest ważny do końca 2018 roku) dodając certyfikat homeSSL do koszyka pod adresem https://home.pl/ssl