Pomysł na e-biznes

Pomysł na e-biznes

Około 70% Polaków ma dostęp do Internetu. Wielu z nich korzysta z sieci codziennie, więc są dużą grupą, którą można zainteresować swoim e-biznesem. Dlaczego nie dołączyć do osób, które „zarabiają nawet, gdy śpią?”

Rozwój Internetu pozwolił na szybkie i wygodnie kupowanie produktów i korzystanie z usług. Co więcej, można zauważyć, że na rynku są nisze. Internauci, nie ujawniając swej tożsamości wykazują zainteresowanie usługami, o których wstydzą się rozmawiać na co dzień np. o problemach zdrowotnych. Tę lukę można wykorzystać. Wystarczy założyć stronę i wypromować swoją działalność.

Dla kogo to rozwiązanie jest dobre? Niemal dla wszystkich, a najbardziej docenią je osoby, które nie mogą pracować poza domem ze względu np. na opiekę nad dziećmi. Zajmując się e-biznesem można więcej osiągnąć niż wynajmując biuro w centrum miasta. W sieci nie ma granic lokalnych, można dotrzeć wszędzie ze swoim pomysłem na zarobek. Znikają także koszty wynajmu pomieszczeń.

Jaki e-biznes się opłaca?

Społeczeństwo informacyjne głodne jest wiedzy. Zbieżne z tym są platformy e-learningowe. Poza tym powstało bardzo dużo witryn dotyczących rozwoju osobistego. Niemal na każdej z tych stron autorzy zachęcają do sięgania po wiedzę. Takie wpisy generują odsłony i komentarze. Wiele przedsiębiorstw prowadzi z sukcesem działalność e-learningową np. etutor.pl czy eskk.pl. Uczyć można także prowadząc konsultacje na Skype. Klient ma szansę odbywać lekcje w dowolnym miejscu i czasie.

Pomysłem na biznes jest też e-bankowość, a szczególnie doradztwo finansowe, inwestowanie elektroniczne czy zarządzanie własnymi finansami.
Zdrowe żywienie i fitness – mimo, że rynek jest nasycony wieloma usługami i kategoriami można przygotować platformę, na której będzie pełen pakiet usług np. przeprowadzenie testów dotyczących zdrowia, doboru aktywności, a także wprowadzić, stale aktualizowany, plan żywienia na urządzenia mobilne. Klienci cenią sobie wygodne rozwiązania.

Nadal niewyczerpaną branżą jest turystyka. Strona obsługująca porównywarkę cen, możliwość rezerwacji miejsc w hotelach i jednocześnie serwis społecznościowy, na którym można publikować zdjęcia z wypraw. Według badania PARP za kilka lat będą się rozwijać social media łączące pasjonatów określonych dziedzin.

Przed założeniem swojej firmy w sieci, warto spróbować pracować tak dla kogoś np. prowadząc profile w social mediach dla firmy. W ten sposób można nabyć doświadczenie i dowiedzieć się więcej o e-biznesie. Pomysłów na biznes szukaj także w katalogu e-usług Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Sklep internetowy

Obecnie założenie sklepu internetowego jest bardzo proste. Jeszcze łatwiejsze przy skorzystaniu z extended sites, usługi, dzięki której za darmo uruchomisz sklep na wybranym portalu. Wypromujesz swoją działalność opierając się o to, co znane i godne zaufania przez Internautów. Właściciel witryny zarabia od prowizji (przeważnie to 3-10%) ze sprzedaży. On także umieszcza sklep na swojej stronie i zachęca do zakupów. Ty, jako przedsiębiorca musisz dostarczyć produkt lub usługę i zająć się obsługą klientów.

Masz już pomysł. Co dalej? Najpierw należy założyć stronę internetową i uzupełnić zakładki: o nas, galeria, artykuły, cennik, faq, kontakt.