home.pl

Usługi serwisu Fotolia dla klientów home.pl [wywiad]

Jak niektórzy z was mogą wiedzieć, Fotolia to wiodący w Europie bank zdjęć typu microstock. W swoich zasobach posiadają wybór ponad 20 milionów obrazów cyfrowych i klipów wideo. Dla klientów home.pl dostępna jest specjalna oferta – jej szczegóły znajdziesz pod linkiem home.pl/dodatki/fotolia

Ponad 20 milionów możliwości

Fotolia to elastyczne licencje oraz oferta łącząca ponad 20 milionów wysokiej jakości obrazów z przystępnymi cenami. Pojedyncze obrazy można kupić od 2,18 zł w systemie kredytów lub w jednym z planów abonamentowych już od 0,54 zł, do wszelkiego wykorzystania biznesowego oraz prywatnego: do tworzenia stron www, treści reklamowych, materiałów dekoracyjnych oraz produktów pochodnych.

Intuicyjne wyszukiwanie

Bank zdjęć Fotolia dużą popularność zawdzięcza między innymi bardzo dobrej wyszukiwarce. Jej funkcje są na bieżąco udoskonalane, tak aby poruszanie się po stronie było intuicyjne, proste i przyjemne dla użytkowników. Wszystkie rozwiązania wyszukiwarki zostały zaprojektowane z myślą o zaoszczędzeniu ich czasu.

Pliki można wyszukiwać według kolorów, zakresu cenowego, kontekstu czy poprzez opcję: “online od” lub faceting. Oprócz udogodnień wyszukiwania, firma proponuje swoim użytkownikom również wiele rozszerzeń i wtyczek, np. Fotolia Desktop, narzędzie stworzone w środowisku Adobe AIR. Wtyczka pozwala użytkownikom na wyszukiwanie, tworzenie i wykorzystywanie zdjęć Fotolii bezpośrednio z poziomu pulpitu komputera.

Ciekawym narzędziem jest również plug-in Adobe, pozwalający na korzystanie z zasobów Fotolii bez opuszczania interfejsu takich programów jak Photoshop, Illustrator czy InDesign. Również osoby pracujące w Microsoft Word i PowerPoint mogą korzystać w ten sam sposób z bazy plików Fotolia.

Licencje

Obecny model funkcjonowania banków zdjęć oraz kwestie prawne związane z wykorzystaniem plików często generuje pewne wątpliwości, i to nie tylko wśród osób rozpoczynających pracę z grafiką. Licencje banku zdjęć Fotolia są bardzo konkurencyjne w porównaniu z warunkami, które oferują inne agencje stockowe na rynku.

Wszystkie zdjęcia zakupione w serwisie objęte są elastyczną licencją royalty-free, obejmującą wykorzystanie obrazów bez limitów ilości kopii (nakładu/wyświetleń), czasu oraz terytorium geograficznego. Raz pobrany obraz możesz zatem wykorzystać do swoich potrzeb tyle razy, ile potrzebujesz nie martwiąc się o czas eksploatacji.

Wywiad z przedstawicielką serwisu Fotolia

Dominika Rychlicka (home.pl): Jak wygląda w Polsce przestrzeganie praw autorskich przez przedsiębiorców?
Beata Jaroszewska (Dyrektor Operacyjny, Fotolia – Polska): Sytuacja związana z przestrzeganiem praw autorskich w Polsce wygląda z roku na rok lepiej, mimo że działania edukacyjne oraz ochrona własności intelektualnej w fotografii to nadal jedno z większych wyzwań rynku. Niestety nadal spotykamy się z sytuacją, gdzie zdjęcia są „ściągane” z internetu lub nielegalnie powielane oraz wykorzystywane w komunikacji np. wewnętrznej.

Istnieje mylne i powszechne przekonanie, że w projektach o charakterze niekomercyjnym można do woli korzystać z zasobów internetu. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że twórca ma prawo dochodzić swoich praw przed sądem i żądać odszkodowania w związku z naruszeniem praw własności intelektualnej.

Dlaczego nie wolno używać zdjęć znalezionych w wyszukiwarkach internetowych?
Faktycznie, wciąż zdarza się, że niektóre firmy wykorzystują w komunikacji zdjęcia z wyszukiwarek. Jest to wciąż obszar, w którym dochodzi do nadużyć oraz nieporozumień wynikających z braku wiedzy na temat praw autorskich. Znalezione w sieci zdjęcia bywają często kopiowane i wykorzystywane zarówno na stronach internetowych firm, w prezentacjach, do ilustracji treści w mediach społecznościowych czy artykułów prasowych.

Zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych za bezprawne wykorzystywanie utworów, w tym zdjęć i innych prac, grozi grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności nawet do lat pięciu. Można tego uniknąć, zwłaszcza że legalne obrazy możemy nabyć już od kilkudziesięciu groszy.

Bank zdjęć Fotolia

Bank zdjęć Fotolia

Dlaczego więc warto skorzystać z usług Fotolii?
W banku zdjęć Fotolia znajdą coś dla siebie zarówno duże korporacje przygotowujące kampanie o zasięgu globalnym, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa, które chcą wypromować swoje usługi czy produkty lokalnie. Baza naszych zdjęć, która obejmuje ponad 24 miliony obrazów, gwarantuje dużą różnorodność zarówno pod kątem tematyki, charakteru jak i ceny, która jest istotnym czynnikiem, przy wyborze zdjęć i grafik do kampanii reklamowych.

Co ważne, nasze licencje royalty free, obejmują zakres wykorzystania obrazów bez limitów ilości kopii (nakładu/wyświetleń), czasu oraz terytorium geograficznego.

„Przecież mogę sam zrobić zdjęcie” tak może pomyśleć wielu przedsiębiorców. Jak Pani to skomentuje?
Zrobić dobre jakościowo zdjęcie biznesowe lub produktowe to sztuka. W skutecznej komunikacji biznesowej oraz produktowej wykorzystuje się profesjonalne zdjęcia. Aby takie wykonać potrzebny jest zawodowy fotograf, studio, modele czy styliści.

Amatorsko robione zdjęcia nie dorównują profesjonalnej fotografii. Ponadto, dużą zaletą kupowania na stocku jest także czas oraz szeroki wybór. Gdy klient znajdzie odpowiedni obraz, w ciągu kilku minut ma go u siebie i od razu może na nim pracować.

Dziękuję bardzo za rozmowę.
Również dziękuję.

Fotolia w home.pl

Zapoznaj się ze szczegółową ofertą Fotolia dla klientów home.pl – home.pl/dodatki/fotolia