Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Fanpage to za mało, czyli aplikacje na Facebooku

Fanpage to za mało, czyli aplikacje na Facebooku

Autorem tekstu jest Michał Makowski z firmy click apps, z którą współpracujemy w zakresie aplikacji na Facebooka.

Czym jest Rewolucja 2.0? W wielkim skrócie to proces, w którym to sami użytkownicy tworzą treści największych portali takich jak: Facebook, Twitter, czy YouTube. Dodają zdjęcia, filmy oraz komentarze. Prowadząc biznes, możesz z łatwością wykorzystać tę szansę. Jak? Przeczytaj poniżej.

Nikt nic nie widzi

Czasy facebookowego Eldorado już nigdy nie wrócą. Jeszcze rok temu każdy mógł dodawać posty, które widziały tłumy. Wiemy to przykre, ale tak już po prostu jest i nic tego nie zmieni. Dyrektorzy z Palo Alto – miejscowości gdzie znajduje się centrala największego portalu społecznościowego świata – też chcą zarobić. Dlatego tną na potęgę zasięg organiczny, czyli możliwość wyświetlania komunikatów Fanpage’y ich obecnym i potencjalnym fanom. Dziś za dotarcie nie tylko do użytkowników, ale również fanów naszej strony musimy zapłacić.

aplikacja-facebook

Quo Vadis Facebook?

Co w takim razie może zrobić niewielka firma z Polski? Są przynajmniej trzy możliwości:

  • primo: zamknąć Fanpage i przenieść się gdzie indziej;
  • secundo: zainwestowanie w reklamę kontekstową, która wymaga jednak dość znaczącego zaangażowania i wiedzy marketingowej;
  • tertio: wykorzystanie dostępnych na rynku aplikacji i narzędzi wzbogacających stronę fanowską oraz animujących społeczność klientów.

Z czym to się je?

Czym właściwie jest aplikacja?

To funkcjonalne narzędzie działające w oparciu o istniejący Fanpage lub pod osobnym adresem www. Aplikacje tworzone są w tzw. modelu SaaS. Oznacza to, że działają na serwerze usługodawcy, bez konieczności ich instalacji na komputerze użytkownika. Jedyne czego przy nich potrzeba to przeglądarka www, kilka grafik oraz ciekawy pomysł na zabawę.

mówi Michał Blak, CEO click apps.

aplikacje-facebook-2

Co w aplikacji piszczy?

Same posty nie wystarczą. Dzięki nim można jedynie budować wizerunek marki w mediach społecznościowych. Do wsparcia sprzedaży potrzebne są funkcjonalne narzędzia np. aplikacje konkursowe, które znacznie zwiększą zasięg oddziaływania Fanpage, stworzą pokaźną bazę mailingową ze zgodą na otrzymywanie informacji handlowej, a nawet numery telefonów potencjalnych klientów. Za pomocą aplikacji tworzy się także profesjonalny newsletter, którego wygląd i czas wysyłki będzie można wcześniej zdefiniować. Nie potrzeba przy tym znać się na marketingu, by prowadzić kampanie marketingowe dla swojej firmy.

Dlatego jeśli prowadzi się np. sklep internetowy za ich pomocą będzie się w stanie stworzyć prosty program lojalnościowy. Mamy szansę również zaprosić fanów do newslettera, a nawet opublikować w ciekawy sposób ofertę produktów.

top-fans-aplikacja-facebook

Od czego zacząć?

Na początek proponujemy zainstalowanie kilku funkcjonalnych aplikacji:

  • Top Fans – ranking i nagrody dla najbardziej zaangażowanych fanów,
  • Click Gate – formularz kontaktowy lub mapa dojazdu,
  • Click Discount – kupony rabatowe za polubienie Fanpage’a
  • Click Web – przekierowanie na twoją stronę WWW.

Przyrządzenie każdej z wymienionych aplikacji zajmie maksymalnie kilkanaście minut. Po ich przygotowaniu uruchomienie zaawansowanego konkursu nie będzie stanowiło problemu.

Wymagania

Do rozpoczęcia przygody z aplikacjami potrzebujesz przeglądarkę internetowa – najlepiej Google Chrome, fanpage – strona fanowska na Facebooku, profil osobowy oraz pakiet grafik, których rozmiary sprawdzisz w poszczególnych aplikacjach.