E-biznes

Marketingmatic, czyli jak ułatwić sobie pracę w e-sklepie

Przy tworzeniu e-sklepu Click Shop postawiliśmy sobie za cel ułatwić życie początkującym użytkownikom. Wdrożenie nowoczesnego panelu administracyjnego RWD oraz gotowe integracje z płatnościami i usługami kurierskimi skracają czas na niezbędną konfigurację usługi. Kiedy już ruszymy z działalnością w sieci, warto zadbać o mechanizmy poprawiające nasze relacje z klientami. Z pomocą przychodzi tutaj narzędzie Marketingmatic.

Marketingmatic powstał dzięki wiedzy oraz doświadczeniu firmy SALESmenago, która jest liderem branży e-commerce w zakresie Marketing Automation (automatyzacji marketingu). Co kryję się konkretnie pod tą nazwą? Jest to pakiet przydatnych funkcjonalności, które wpływają pozytywnie na komunikację zewnętrzną w sklepie. Dzięki bardzo prostej zasadzie działania oraz szybkiej instalacji Marketingmatic może z powodzeniem działać na platformie Click Shop. Proces integracji z naszą platformą został udostępniony w przejrzystej formie TUTAJ. Warto dodać, że odpowiednim wsparciem służą także konsultanci SALESmenago, którzy mogą taką integrację wykonać za Ciebie.

Wspomniałem wyżej, iż narzędzie służy do usprawniania komunikacji. W jakim stopniu przekłada się to na sprzedaż? Marketingmatic dba przede wszystkim o aspekty, które mogą umknąć administratorowi sklepu, a które mają bardzo duży wpływ na zachęcanie klientów do sprawdzenia Twojej oferty. Dlatego też najważniejsze zalety usługi to:

  1. Przypominanie o porzuconych koszykach – klient, który był zalogowany w sklepie i z jakiegoś powodu zamknął stronę przed zakończeniem zakupów, otrzyma wiadomość email z propozycją powrotu do sklepu i zakończenia transakcji.
  2. Aktywizacja klientów – narzędzie wysyła spersonalizowaną wiadomość do klienta po kilku dniach od ostatniej wizyty zachęcając do skorzystania z oferty. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie w kontekście budowy relacji i dbania o lojalność. Klient, który ma zaufanie do Twojego sklepu jest skory do kolejnych zakupów mimo ewentualnych różnic cenowych.
  3. Generowanie ofert typu cross-selling – na karcie produktu pokażą się inne produkty sugerowane. Przykład – jeżeli klient kupuje aparat fotograficzny, otrzyma propozycję dokupienia baterii oraz statywu w atrakcyjnej cenie.

Warto dodać, że usługę Marketingmatic otrzymało do testów 100 losowo wybranych abonentów Click Shopa. Dzięki temu możemy z pełnym przekonaniem wskazać ją jako bardzo przydatną opcję do polepszenia sprzedaży w sklepie internetowym.