Nowa generacja konsumentów – kim są i jak się z nimi komunikować?

Nowa generacja konsumentów – kim są i jak się z nimi komunikować?

Kto nauczył Cię korzystać z Internetu? Jeśli uważasz, że sam zapoznałeś się z możliwościami sieci – możesz zaliczać się do pokolenia C. Czym jest tajemnicze C? To klienci, którzy oczekują nietypowych sposobów komunikacji i szybko się nudzą. Stale podłączeni do Instagrama i Facebooka, szukają czegoś co ich zafascynuje i zatrzyma na dłużej. Przeczytaj jak porozumieć się z konsumentami wrośniętymi w rzeczywistość cyfrową.

Kim są? Nie można definiować pokolenia C wyłącznie jako bardzo młodych ludzi. Sprawdzanie aktualnych wpisów w mediach społecznościowych na kilku ekranach, przeglądanie zdjęć publikowanych przez internetowych celebrytów, pisanie i komentowanie blogów oraz vlogów – tym przejawia się ich zachowanie. Wiele osób ma w sobie cząstkę tego pokolenia. Nie znają lub nie pamiętają świata bez komputerów i urządzeń mobilnych. Technologia to nierozłączny element ich życia. Pokolenie C nazywane jest także generacją sieci czy cyfrowymi tubylcami.

Rozwinięcie skrótu C przedstawia sposób korzystania z Internetu przez tego rodzaju konsumentów:

  • stale połączeni do sieci (connection)
  • tworzą społeczności (community)
  • komunikują się w obszarze tych społeczności (communication)
  • tworzą filmy, zdjęcia, grafiki, teksty (creation)
  • redagują blogi, prowadzą vlog, fanpage (content)
  • stale klikający (always clicking)

Rozwój mediów cyfrowych sprawia, że stale pojawia się coraz więcej określeń tej społeczności np.  współpraca (collaborate), rozmowa (conversation).

Jak przedstawić swój biznes pokoleniu C

Nauczeni szybkiego przeglądania aplikacji i powiadomień – oczekują ciekawej treści, która wywoła u nich zainteresowanie w ułamku sekundy. Taki klient może w każdej chwili anulować „polubienie” naszego profilu, ale jeśli już mu się coś spodoba udostępni to instynktownie innym. Dzięki temu zyskamy większy zasięg, czyli darmową reklamę. Konsumenci C lubią, gdy firma dzieli się zdjęciami pokazującymi kulisy przygotowywania ich ulubionych produktów. Wstawienie filmu przedstawiającego część tego procesu może być punktem zwrotnym w kreowaniu wizerunku, w końcu pokazujesz coś, co nie należy do codzienności odbiorcy. A ci będą zaciekawieni i będą oczekiwać na więcej. To sprawi, że zostaną z nami na dłużej. Aczkolwiek to działa również w drugą stronę – tacy klienci są bardzo czujni pod kątem prezentowanej treści – zwracaj koniecznie uwagę na czytelność zdjęć i jasność przekazu. Wykorzystaj do tego aplikację sprzedażową lub konkursową. Wiele osób korzysta z takich udogodnień z ciekawości, a to szansa na zwiększenie kręgu Twoich odbiorców.

W sieci przetworzonych jest mnóstwo informacji, a to powoduje chaos. Pokolenie C ma problem z zapamiętaniem prostych komunikatów, dlatego, że treści jest zbyt wiele. Przyciągnąć uwagę można przez elementy interaktywne. Badania nad pokoleniem pokazują, że ta grupa wykazuje niską zdolność do refleksji. Jeżeli chcesz, aby komunikat nie został pominięty w gąszczu informacji postaw na krótki, intrygujący tekst i unikatowe zdjęcie lub infografikę.

Reklamy dla C

Dzięki temu, że w sieci są niemal cały czas, są elastyczni. Przekazy reklamowe można kierować do nich w niestandardowych godzinach. Np. ustawiając post na Facebooku na godziny nocne. Pamiętaj również o oznaczaniu swoich haseł i tekstów.  Pokolenie C chętnie korzysta z hashtagów #. Korzystając z tych najpopularniejszych i najciekawszych można dotrzeć do grup dotychczas nieosiągalnych poprzez tradycyjne środki reklamowe.

Warto zaznaczyć, ze pokolenie C będzie zmieniać swoje przyzwyczajenia wraz z rozrostem i rozwojem mediów społecznościowych. Nowe serwisy, trendy oraz nawyki mogą Ci pomóc w popularyzacji sklepu lub strony. Należy jednak pamiętać o ciągłym obserwowaniu tego segmentu. A może sam już należysz do tej grupy?