Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Sprawdzone rozwiązania na rozwój firmy. Podsumowanie akademii e-biznesu

Sprawdzone rozwiązania na rozwój firmy. Podsumowanie akademii e-biznesu

Przez tydzień wraz z partnerami pokazywaliśmy, jak za pomocą pewnych narzędzi i metod pokonać przeszkody w biznesie i odnieść sukces. Przydatne wskazówki, którymi podzieliliśmy się w artykułach oraz nagraniach są uniwersalne, dlatego możesz w każdej chwili rozpocząć cykl akademii. W jednym wpisie zebraliśmy wszystkie rozwiązania.

Co tak naprawdę przeszkadza polskim przedsiębiorcom? Wysokie podatki, czy może brak elektronicznego sprzętu lub pomysłu na siebie? Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia zapytał o to właścicieli mikro, małych i średnich firm z różnych branż. Wyczerpujący raport możesz pobrać tutaj.

Jak się okazało, przyczyn było o wiele więcej. Problem z otrzymaniem dofinansowania, niski popyt, przewaga konkurencji, problemy z zarządzeniem – takie trudności pojawiały się najczęściej w naszym badaniu. O najważniejszych wnioskach z raportu napisaliśmy tutaj.

 1. Jak oszczędzić czas i sprawnie prowadzić interesy?

W poniedziałek na Innpoland.pl pojawił się artykuł o 7 sposobach, dzięki którym pracuje się wydajniej, a przy tym oszczędza czas. Jeśli uważasz, że dzięki wielozadaniowości robisz więcej – tym bardziej zapoznaj się z tym tekstem.

Myślisz: „to nie dla mnie, moja firma jest stabilna, jesteśmy wypłacalni”. Masz kontrolę nad procesami w firmie, sprzedaż Cię zadowala, jednak, żeby to utrzymać musisz rozwijać swój biznes. A to bywa trudne, bo codzienne obowiązki pochłaniają mnóstwo czasu.

Artykuł z naTemat.pl to konkretne rozwiązania oparte o chmurę technologiczną. Chmura, w której przechowujesz firmowe pliki pozwala na pracowanie w dowolnym miejscu z dostępem do sieci. Wraz z pracownikami tworzysz dokument, w którym zapisujecie ciekawe pomysły. Dzięki technologii cloud computing każdy może dodawać w dowolnym momencie swoje uwagi i bez większego wysiłku wpływać na rozwój firmy.

Co jeszcze można przenieść do chmury? Właściwie wszystko, co najpotrzebniejsze przy prowadzeniu własnej działalności: prosty program do fakturowania i sprawdzania stanów magazynowych, generator raportów sprzedażowych, arkusze kalkulacyjne czy programy do edycji tekstu. Jak oszczędzić jeszcze więcej czasu? Instalując raz Office 365 od Microsoft otrzymasz dostęp do chmury z takimi aplikacjami jak: Word, Excel, PowerPoint, poczta Outlook, OneNote, Publisher.

2. Jak w 3 krokach rozpocząć biznes w Internecie?

Dziś strona WWW to niezbędna wizytówka firmy. Biznes bez obecności w Internecie się nie rozwija. Zacznij od przejrzenia stron przedsiębiorstw, z którymi konkurujesz. Jak się prezentują? Jakie mają zakładki na stronie? Dzięki takiej analizie odkryjesz pomysł, na to, w jaki sposób pokazać się w internecie lub wyeliminujesz na swojej elektronicznej wizytówce błędy, które mają inni.

Po inspiracji czas na podjęcie konkretnych działań:

  • wybór adresu do swojej strony,
  • zaplanowanie wyglądu i skorzystanie z kreatora stron,
  • działania promocyjne: Google AdWords lub cały pakiet reklamy internetowej.

Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób łatwo zrealizować te trzy cele.

W biznesie przedsiębiorca nie może zapominać o…sobie. Istnieją pewne typy zachowań, które ułatwiają prowadzenie firmy i zarządzanie zadaniami pracowników. Według autora tekstu „Biznes prowadzi się przez cały rok..”, dobry przedsiębiorca musi sprawdzić się w kilku rolach. W tekście zostaje obalony mit, który głosi, że tylko 8-godzinny dzień pracy jest efektywny.

e-biznes na bloga

3. Jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Już wiesz, że biznes trzeba przenieść do internetu, żeby być konkurencyjnym. Jednak tysiące osób zrobiło już to wcześniej. Sprzedaż w internecie to nie tylko dodawanie produktów do oferty. Jednak, od czego zacząć? Na początku, oczywiście, założyć e-sklep.

Jeśli, nie masz doświadczenia, nie obawiaj się – istnieją już gotowe oprogramowania do sprzedaży przez Internet np. Click Shop. Wybierając e-sklep zwróć uwagę na możliwości integracji z najpopularniejszymi usługami np. zamówieniem kuriera, dodaniem sklepu do porównywarek cenowych albo wystawianiem Twoich produktów na aukcjach.

Poza funkcjonalnościami w sklepie, jest potrzebne co nie jest bezpośrednio ofertą, czyli marketing oraz zapewnienie standardów obsługi klienta. Co to oznacza w praktyce? Sprawdź wskazówki z tego artykułu.

Wiesz, jak masz działać. Jednak wszystkiego samodzielnie nie zrobisz. Potrzebujesz dobrych, rzetelnych współpracowników. Kilka skutecznych pomysłów znalezienie takiego pracownika znajdziesz tutaj.

4. Dopasuj się do trendów w e-biznesie

Cena nie jest już kluczem do osiągnięcia e-sukcesu. Elastyczność w biznesie to dostosowanie się do zmieniającej się mody, modyfikacja oferty, wyglądu strony…Psychologowie już dawno dowiedli, że naszym dominującym zmysłem jest wzrok. W przypadku sklepu w sieci i strony istotne jest zaskakiwanie odbiorcy, który często jednocześnie przegląda ofertę kilku e-sklepów. Przeczytaj, jakie jeszcze pomysły warto wprowadzić, żeby Twój sklep wyglądał oryginalnie i przy tym estetycznie.

Nie da się uciec w biznesie od negocjacji. Za pewne masz różne doświadczenia, ale jeśli chcesz wywierać dobre wrażenie musisz być odpowiednio przygotowany. Tym razem przygotowaliśmy nie wskazówki, a listę błędów, których trzeba unikać, żeby przeprowadzić owocną rozmowę. Okazuje się, że źle postrzegane jest niezadawanie pytań, a nawet trzymanie dłoni pod stołem.

 5. Złap wiatr w żagle!

Trochę teorii już za nami, czas rozpędzić biznes. Spróbuj pracy zdalnej. Zarządzaj magazynem, wysyłaj więcej maili zamiast dzwonić – oszczędzisz czas, pracuj w domu zamiast wynająć biuro. Efekty, szczególnie w postaci zaoszczędzonych pieniędzy pojawią się szybko.

Jeśli mieszkasz w niewielkim mieście, szanse na znalezienie specjalisty maleją. Fachowcy mogą pracować dla Ciebie zdalnie, korzystając z chmury. Likwidujesz ograniczenia lokalne, nie tracisz pieniędzy na dojazd do pracy i zatrudniasz kogo chcesz.

Zanim spróbujesz pracy w chmurze, zapoznaj się z tym tekstem, w którym polscy przedsiębiorcy opowiadają o swoich doświadczeniach w nowoczesnym prowadzeniu biznesu. Np. w firmie Buffer tworzącej narzędzia do obsługi i analizy mediów społecznościowych zatrudnionych jest ponad 30 osób z… 22 krajów.

Rozwijając swój biznes warto wzorować się na tych, którzy już osiągnęli wielki sukces. Może nietypowe nawyki pozwalają im myśleć kreatywnie i pobudzają do działania? Sprawdź, jak ludzie sukcesu spędzają swoje poranki. Twórca Facebooka po przebudzeniu zakłada zawsze koszulkę o tym samym wzorze, żeby zaoszczędzić czas poświęcany na podjęcie decyzji o tym, co na siebie włożyć. Natomiast dyrektor generalna PepsiCo wstaje o 4 rano, a założyciel Amstrad przemierza 80 km na rowerze przez angielskie wioski.

akademia biznesu2

 6. Dowiedz się, jak skutecznie dotrzeć do klientów

Jeśli wydaje Ci się, że na Twój towar nie ma popytu – jesteś w błędzie. Przygotowując ofertę trzeba wybrać grupę docelową do której trafi produkt. I właśnie do tej grupy wysyłać reklamy i ofertę, inaczej inwestycja nie zwróci się. Co 10. Polak kupuje przez Internet minimum raz w tygodniu, więc wśród tych osób są na pewno tacy, których zainteresuje Twoja oferta.

Przeczytaj artykuł w którym opisano,  jak korzystać ze sposobów przyciągnięcia klientów do sklepu takich jak:

  • SEO,
  • Google AdWords,
  • biuletynów,
  • mailingów,
  • banerów,
  • pakietów reklamy internetowej.

Dbając o zaistnienie w sieci, nie można zapomnieć o relacjach z innymi. Podobno największe sukcesy odnoszą ci, które potrafią otaczać się właściwymi ludźmi. To jednak nie wystarczy – trzeba jeszcze umieć ich słuchać, a także odpowiednio wykorzystywać umiejętności i talenty posiadane przez każdego z zespołu.

Nawet, jeśli pracownicy nie są z Tobą spokrewnieni, mają wpływ na decyzje biznesowe, które podejmujesz. Dzięki dobrej relacji, możesz dzielić się z rodzina pomysłami na firmę i przy okazji zobaczyć, co sądzą osoby niezwiązane z firmą.

Kto jeszcze może być pomocny w rozwoju przedsiębiorstwa? Osoby o odmiennych poglądach, zaufani współpracownicy, uczciwi pracownicy biznesowi. Przeczytaj artykuł, w którym dowiesz się jak wykorzystać atuty, które ma każda z osób zaliczających się do tych kategorii.

7. Odpoczywaj!

Po całym tygodniu wyzwań trzeba się zregenerować. Jednak biznes w internecie zarabia na Ciebie cały czas, zatem wymaga doglądania. Jeśli skorzystasz z prostych porad dotyczących aplikacji w chmurze, wzmocnisz swoją efektywność i szybciej skończysz niezbędne zadania. A wtedy pozostały czas można przeznaczyć na relaks.

Pracownicy mają prawo, a nawet obowiązek do znalezienia czasu na odpoczynek. Jeśli zauważasz, że nie wszyscy tego przestrzegają i nie potrafią oddzielić życia prywatnego od pracy – zapoznaj się ze tym tekstem. Dzięki temu z większą łatwością i pewnością będziesz zarządzać i komunikować się ze swoimi pracownikami.

Wszystkie informacje na temat Akademii e-biznesu znajdziesz na specjalnej stronie www. Gdy przejdziesz przez całą akcję, nie zapomnij pobrać certyfikatu, który będzie motywować do kolejnych wyzwań w biznesie. Życzymy samych (e)sukcesów!