Jakie opcje przesyłki w e-sklepach wybierają Polacy? Firma kurierska od środka
Biznes przyspiesza. Liderami na rynku zostają ci, którzy działają sprawnie i szybko. Działalność w dynamicznych warunkach wymaga korzystania z najlepszych narzędzi dla biznesu. Narzędzi, które nadążają za ich firmą – tego właśnie oczekują przedsiębiorcy. Dlatego to właśnie apaczka jest liderem wśród serwisów oferujących rozwiązania logistyczne dla małego i średniego biznesu.
Wpis powstał przy współpracy z firmą Apaczka oferującą usługi kurierskie i logistyczne zarówno krajowe, jak i międzynarodowe.
Znamy potrzeby polskiego rynku e-commerce. Zaufało nam już ponad 8700 sklepów, które oczekują kompleksowych rozwiązań logistycznych pozwalających na proste i szybkie zarządzanie procesem związanym z przesyłkami kurierskimi.
Apaczka jest specjalistą w branży kurierskiej oraz serwisem oferującym najszerszy zakres integracji z platformami sklepowymi, w tym oczywiście z platformą home.pl. Integracja platformy z serwisem apaczka pozwala na zarządzanie magazynem, sklepem i wysyłkami z jednego panelu. Funkcja automatycznego generowania listów przewozowych to ogromna oszczędność czasu.
Najlepsze rozwiązania są dostosowane do charakteru lokalnego rynku. Specyfiką polskiego rynku przesyłek kurierskich jest jeden z najwyższych w Europie udział przesyłek pobraniowych. Stanowią one ponad 30% wszystkich paczek krajowych wysłanych za pośrednictwem serwisu apaczka. Średnia wartość pobrania w 2015 roku wynosiła 350 PLN.
Na popularność tego rozwiązania ma wpływ zarówno ostrożność kupujących, jak i sprzedających. Klient chce mieć pewność, że produkt, który zamówił spełni jego oczekiwania. Sprzedawca chce z kolei zminimalizować ryzyko mając gwarancję zapłaty kupującego. Takie rozwiązanie daje też pewność, że w ciągu kilku dni roboczych pieniądze znajdą się na jego rachunku bankowym. Przesyłki pobraniowe można też ubezpieczyć. Z tego rozwiązania, oferowanego przez większość operatorów kurierskich, skorzystało ponad 60% nadawców.
Aż 70% wszystkich przesyłek w apaczce to przesyłki o wadze do 5 kg. U niektórych przewoźników koszt takiej przesyłki jest niższy niż w przypadku standardowej przesyłki do 30 kg. A niższa cena dostawy to jeden z powodów, dla których klienci decydują się na zakup w wybranym sklepie.
Różnorodny wybór firm kurierskich, za pośrednictwem których można nadawać przesyłki w ramach serwisu apaczka to możliwość wyboru oferty najlepiej dostosowanej do potrzeb klienta. Podmioty nadające przesyłki krajowe najczęściej wybierają usługi firmy DHL. W niewielkim stopniu ustępuje jej firma UPS. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także usługi innych przewoźników, w tym firmy KEX, która w ubiegłym roku została przejęta przez niemiecką firmę Geis. Warto podkreślić, że rośnie popularność oferty Poczty Polskiej – serwisów Kurier 48 i Pocztex 24.
Coraz więcej polskich przedsiębiorstw działa też na rynkach międzynarodowych. Aby skutecznie konkurować z lokalnymi firmami niezbędne jest świadczenie usług na najwyższym poziomie. Tu również liczy się jakość, szybkość i niezawodność.
Nasi klienci wysyłają za pośrednictwem serwisu apaczka dziesiątki tysięcy przesyłek zagranicznych, głównie do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji i krajów Beneluxu. Obecnie wysyła się dwa razy więcej przesyłek zagranicznych niż krajowych.
Wśród przesyłek zagranicznych nadawanych przez klientów serwisu apaczka dominują usługi firmy UPS. W drugiej kolejności klienci wybierają serwis DPD, oferujący przesyłki drogowe po krajach Unii Europejskiej. Ci, którzy wysyłają swoje towary poza Unię, coraz odważniej korzystają także z usług firmy TNT.
Wg. raportu firmy Gemius „E-commerce w Polsce 2015”, najczęściej wskazywane przez kupujących problemy związane z zakupami online to wysokie koszty oraz długi czas dostawy. Dlatego, jeśli zależy Ci na satysfakcji Twoich klientów już dzisiaj zdecyduj się na najlepsze rozwiązania logistyczne.
Dzięki integracji z systemem Apaczka.pl wszystkim użytkownikom naszych sklepów internetowych Click Shop, oferujemy niższe ceny usług czołowych firm kurierskich.
Ja osobiście jestem za korzystaniem z usług kurierskich (najlepiej przy pobraniu). Najlepiej sprawdzonych firm np DHL. Z racji prowadzenia sprzedaży internetowej korzystam z ich usług i w pełni odpowiada mi ich działanie. Cennik przesyłek kurierskich do sprawdzenia http://dhlparcel.pl/content/dhl_parcel_poland/pl/private-customers/domestic-parcels/domestic-price-list.html . Myślę, że cennik = jakości usługi 🙂