E-biznes

Jak ulepszyć swój e-sklep? Wystarczy sięgnąć po platformę sklepową Click Shop od home.pl!

Prowadzisz firmę i chcesz za pomocą Internetu zainteresować swoimi usługami potencjalnych klientów? Warto w takim wypadku skorzystać z usług home.pl. Dlaczego? Bo home.pl jest nie tylko liderem na rynku domen, hostingu i poczty internetowej, dostarcza także wyjątkowe narzędzie niezbędne do założenia e-sklepu.

Nazwa tego rozwiązania to Click Shop. To nic innego jak platforma służąca do sprzedaży online, idealnie dopasowana do potrzeb mikro-, -małych- i średnich przedsiębiorstw. Jej największe atuty? Możliwość skorzystania z gotowych szablonów, atrakcyjnych widżetów (np. mapa dojazdu, formularz kontaktowy) dodawanych za pomocą techniki drag&drop, dodatków wspomagających sprzedaż i komunikację, łączących e-sklep z portalami społecznościowymi, porównywarkami cen czy aplikacjami księgowymi. Sklepy internetowe oparte na rozwiązaniu Click Shop dopasowują się ponadto do każdego urządzenia, na którym się wyświetlają. Dokonywanie zakupów za pomocą tabletu czy smartfona nie nastręcza klientowi żadnych problemów.

Korzystanie z Click Shopa jest bardzo proste, wręcz intuicyjne. Dzięki takiemu rozwiązaniu przedsiębiorcy nie muszą zamawiać sklepu internetowego w firmach, które piszą do nich indywidualne skrypty. Często trwa to miesiącami i jest kosztowne. Inaczej niż w przypadku Click Shopa. Ponadto rozwiązaniu oferowanemu przez home.pl dedykowana jest całodobowa pomoc techniczna. Nie może zatem dziwić fakt, że z Click Shopa korzysta już ponad 7 tys. polskich przedsiębiorców!

Jak wygląda przeniesienie sklepu internetowego z Magento na platformę home.pl?

Jedną z firm, która zdecydowała się ostatnio skorzystać z Click Shopa, jest Camp&Trailer, zajmująca się sprzedażą przyczep kempingowych, kamperów oraz wszelkich części zamiennych i akcesoriów związanych z caravaningiem. Wcześniej przedsiębiorstwo korzystało z własnego rozwiązania e-commerce, jednak nie spełniało ono oczekiwań właściciela. Dlaczego? Chodziło o niezadowalające wyniki sprzedaży, ponadto e-sklep został tak zbudowany, że nie był przyjazny dla klientów firmy.

Jak w praktyce wyglądało wdrażanie Click Shopa dla Camp&Trailer? Jakie korzyści to rozwiązanie przyniosło już firmie? Odpowiedzi na te oraz wiele innych ciekawych pytań znajdują się w wywiadach przeprowadzonych z Pawłem Skarżyńskim, managerem zespołu e-commerce w home.pl oraz Pawłem Antosikiem, kierownikiem działu marketingu Camp&Trailer.

Zapraszamy do lektury!

Jaki sklep z jakimi integracjami został wdrożony dla Camp&Trailer?

Paweł Skarżyński, manager zespołu e-commerce: Wdrożenie obejmowało integrację m.in. z systemem płatności elektronicznych od PayU, usługami kurierskimi świadczonymi przez DHL oraz oprogramowaniem Comarch Optima. Przygotowany został także dedykowany nowemu sklepowi szablon dostosowany według wskazówek i sugestii Camp&Trailer.

Na czym polegała pierwsza faza prac przygotowująca do migracji?

W pierwszej kolejności skupiliśmy się na zagregowaniu asortymentu z istniejących 3 platform, co nie było proste. Każdy z systemów działał w oparciu o własny mechanizm, gdzie informacje o produktach przechowywane były w różnych formatach. Była to chyba najtrudniejszy i najbardziej czasochłonny etap migrowania sklepów na platformę home.pl.

Strona główna nowego sklepu campandtrailer.pl

Strona główna nowego sklepu campandtrailer.pl

Jak wyglądał kontakt z właścicielami Camp&Trailer?

Kontakt bardzo dobry, odpowiedzi na pytania, reakcje i konsultacje nie stanowiły żadnej bariery w prowadzonych pracach. Mieliśmy pełne wsparcie w zakresie przenoszonego asortymentu – pamiętajmy, że to nie my jesteśmy specjalistami w zakresie Caravaningu, dlatego każda uwaga związana z umiejscowieniem poszczególnych produktów była istotna.

Jak przebiegły testy nowej platformy dla Camp&Trailer?

Przed produkcyjnym startem sklepu poprosiliśmy Camp&Trailer o zweryfikowanie naniesionych modyfikacji oraz zmigrowanego asortymentu. Na tej podstawie mogliśmy na bieżąco wyprowadzać ew. niezgodności i korygować zawartość poszczególnych sekcji produktowych. Ze strony home.pl realizowaliśmy testy funkcjonalne – czyli czy możliwe było złożenie zamówienia, przejście do ekranu płatności, wysłanie zapytania o produkt itd.

Obsługa posprzedażowa – czyli co otrzymuje od nas klient Click Shop?

Wsparcie w zakresie obsługi i rozwoju produktu, dostęp do specjalistów 24h/7, zestaw dodatkowych usług od partnerów home.pl na rozwój i promowanie biznesu, dostęp do szerokiego grona użytkowników platformy i możliwość wymiany doświadczeń na forum.home.pl, rozbudowaną dokumentację i pomoc do usługi w serwisie pomoc.home.pl.

Kategorie produktowe w nowym sklepie campandtrailer.pl

Kategorie produktowe w nowym sklepie campandtrailer.pl

Proszę opowiedzieć o koncepcie Camp&Trailer – kiedy powstał, dlaczego, czy rynek w Polsce jest gotowy na taki tryb podróżowania/spędzania czasu wolnego? Skąd wziął się pomysł stworzenia firmy o takim właśnie profilu? Czy Polacy pokochali caravaning?

Paweł Antosik, kierownik działu marketingu Camp&Trailer: Od zawsze jesteśmy fanami motoryzacji, a caravaning to nasz wyjątkowy sposób na podróżowanie i spędzanie wolnego czasu. Dlatego blisko 5 lat temu stworzyliśmy firmę Camp&Trailer, w której zajmujemy się sprzedażą kamperów, przyczep kempingowych, a także wszelkich części zamiennych i akcesoriów związanych z caravaningiem. Ponadto w naszej ofercie znajduje się szeroki wybór przyczep towarowych, podłodziowych i specjalistycznych. Podróżowanie kamperem dla wielu Polaków stało się nie tylko hobby, a przede wszystkim stylem życia. Żadna inna forma podróżowania nie daje takiego poczucia wolności i niezależności. Obserwujemy, że społeczność caravaningowców stale się powiększa. Widzimy coraz więcej młodych osób, które decydują się na tę formę wypoczynku, by w wolne dni na luzie, często bardzo spontanicznie, odetchnąć od biurowej, korporacyjnej pracy. Jest także grono caravaningowców skrupulatnie planujących i relacjonujących swoje wielodniowe wyprawy po Polsce lub nawet całym świecie. A że właściwie cały zespół Camp&Trailer to pasjonaci caravaningu, doskonale rozumiemy potrzeby naszych klientów.

Karta produktowa w sklepie campandtrailer.pl

Karta produktowa w sklepie campandtrailer.pl

Skoro do caravaningu przekonało się tak wiele młodych osób, nie może dziwić Państwa decyzja o stworzeniu e-sklepu…

Społeczność caravaningowa w Polsce i całej Europie staje się coraz większa i podobnie jak dla wielu innych grup pasjonatów Internet stał się ważnym miejscem wymiany doświadczeń, pomysłów, a także zakupów związanych z ich hobby. Caravaningowcy w mediach społecznościowych i na forach pokazują relacje ze swoich podróży, publikują recenzje dotyczące pól kempingowych, sprzętów oraz porady na temat napraw i przeróbek. Z tego powodu postanowiliśmy naszą ofertę uzupełnić o sklep online, w którym niezbędne produkty znajdą doświadczeni caravaningowcy, samodzielnie majsterkujący przy swoich kamperach oraz osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z caravaningiem. Już teraz Camp&Trailer jest marką rozpoznawalną wśród caravaningowców, w szczególności jako autoryzowany dealer kamperów i przyczep kempingowych marki Adria. Mamy jednak nadzieję, że uda nam się zaszczepić pasję do tej formy podróżowania wśród jeszcze szerszego grona. Liczymy też, że dzięki sprawnej obecności online zwiększymy sprzedaż akcesoriów i części zamiennych, których mamy w asortymencie blisko 5 tysięcy z możliwością dostawy w ciągu 48h.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na zmianę platformy sprzedażowej?

Sprzedaż online wprowadziliśmy po 3 latach od stworzenia firmy. Postanowiliśmy wówczas rozdzielić sklep na dwie części – caravaningową z kamperami oraz trailerową – z przyczepami towarowymi i specjalnymi, np. do przewozu łodzi, pojazdów czy zwierząt. Z czasem dodaliśmy też jeszcze kolejną domenę, na której sprzedawaliśmy akcesoria. Zauważyliśmy, że taki podział na de facto trzy sklepy internetowe wiąże się dla nas z większymi kosztami, dotyczącymi np. pozycjonowania czy też reklam online oraz utrudnia nam zautomatyzowanie pewnych procesów związanych z obsługą sprzedaży internetowej. Zdecydowaliśmy się na zmianę platformy sprzedażowej, aby te wszystkie elementy uporządkować, uprościć i przede wszystkim przyspieszyć obsługę naszych klientów online. Zależało nam też na poprawie użyteczności strony sklepu, dla klientów i interfejsu dla naszych sprzedawców.

Dodawanie produktów do koszyka w nowym sklepie campandtrailer.pl

Dodawanie produktów do koszyka w nowym sklepie campandtrailer.pl

Co skłoniło Państwa do wybrania właśnie Click Shopa?

Analizowaliśmy rynek dostępnych rozwiązań platform sprzedaży online i Click Shop oferowany przez home.pl wydał nam się najbardziej przejrzysty, intuicyjny.  Atutem była też elastyczność, jeśli chodzi o sam wygląd strony sklepu. Kolejną kwestią, na którą zwróciliśmy uwagę była możliwość integracji platformy z systemem księgowym, a także aplikacjami partnerów home.pl – m.in. aplikacjami firm kurierskich, bezpiecznych płatności online, czy też porównywarkami cen online. W najbliższym czasie planujemy dodać kolejne integracje, aby jeszcze bardziej poprawić funkcjonowanie sklepu i naszą aktywność w sieci. Na koniec dodam jeszcze, że tak jak home.pl jesteśmy ze Szczecina. Mimo, że w pełni wierzymy we współpracę zdalną z partnerami biznesowymi, kilka spotkań z konsultantami i naszym opiekunem w home.pl bardzo ułatwiło nam współpracę i to dosyć trudne przedsięwzięcie migracji produktów z trzech różnych witryn i systemów.

Jak specjaliści z home.pl starali się Państwu pomóc?

Specjaliści z home.pl pomogli nam w konfiguracji całego sklepu, w tym w integracjach z system księgowym. Kluczowym elementem było wsparcie w migracji produktów z używanych przez nas wcześniej platform. Już po wdrożeniu specjaliści z home.pl pomagali nam także z optymalizacją sklepu pod kątem SEM/SEO. Nadal jeszcze uczymy się obsługi platformy i kiedy tylko pojawiają się nam jakieś pytania lub wątpliwości, korzystamy z poradnika online, infolinii oraz porad specjalistów, z którymi współpracowaliśmy.

 

Wersja RWD sklepu – dostosowana do urządzeń mobilnych

Czy zmiana, polegająca na pozbyciu się poprzedniej platformy sprzedażowej i zainwestowaniu w platformę od home.pl okazała się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę?

Choć nie było łatwo i wiele trudności pojawiło się w trakcie samej migracji, wydaje mi się, że to przedsięwzięcie możemy podsumować jako sukces. Mamy prosty w obsłudze, funkcjonalny sklep internetowy, z którego jesteśmy zadowoleni.

Zamierzają Państwo rozbudować swój e-sklep o kolejne funkcjonalności?

Jak mówi stare przysłowie, im dalej w las, tym więcej drzew. Z każdym dniem coraz bardziej poznajemy Click Shopa i coraz sprawniej w nim operujemy, powoli zwiększamy też sprzedaż online. W związku z tym faktycznie widzimy potrzebę rozbudowy o kolejne funkcjonalności, które nam ułatwią pracę, a naszym klientom zakupy.