Hosting dla urzędów i szkół - usługi IT home.pl
Domeny

Usługi IT dla sektora publicznego – cyfryzacja polskich instytucji z home.pl

W latach 90-tych XX wieku nikt nie potrzebował na co dzień elektronicznych dzienników, dokumentów PDF i wygodnej pracy na każdym urządzeniu. Postępująca cyfryzacja gospodarki i zmieniające się potrzeby ludzi spowodowały jednak, iż instytucje z sektora publicznego w Polsce zaczęły mocno inwestować w nowoczesne technologie, które nie tylko ułatwią z nimi kontakt, ale również przyśpieszą realizację zadań i obsługę interesantów. home.pl jako lider usług IT od 20 lat współpracuje z podmiotami publicznymi w zakresie dostarczania hostingu WWW, domen, poczty email oraz ochrony danych. Jakie elementy e-usług są szczególnie ważne dla polskich instytucji?

Strona internetowa dla urzędu i szkoły? To konieczność.

Nieobecność oferty w Internecie ogranicza rozwój biznesu do klientów, których widzisz w zasięgu wzroku. Posiadając stronę WWW znajdą Cię wszyscy, którzy są zainteresowani danym produktem, branżą i zagadnieniem. W sektorze publicznym strona internetowa ma charakter informacyjno-obsługowy, buduje również zaufanie od strony użytkownika, który to nie musi telefonować i sprawdzać godziny przyjęć. Wszystkie niezbędne informacje otrzyma w jednym miejscu.

Ogromne potrzeby na e-usługi wśród instytucji publicznych na przestrzeni ostatnich lat są widoczne również z perspektywy home.pl. W 2017 roku współpracowaliśmy z ponad 3 tysiącami podmiotów z tego sektora, obsługując ponad 6500 usług związanych z hostingiem WWW, pocztą email, domenami oraz aplikacjami bezpieczeństwa.  Wśród placówek korzystających z rozwiązań home.pl znajdują się nie tylko urzędy gmin, ale również szkoły, zespoły szkół, a także przedszkola. Wynika to z nieustannych potrzeb dostępu do informacji. Stabilny i bezpieczny hosting jest niezbędny w sytuacji, gdy rodzice chcą sprawdzić bieżące oceny dziecka lub wypełnić formularz związany np. z wycieczką lub dodatkowym ubezpieczeniem. Dzięki wydajnej platformie technologicznej home.pl administratorzy stron WWW dostrzegają nowe możliwości w udostępnianiu nowych funkcjonalności. Witryny szkół stają się już nie tylko wizytówką, ale również serwisem z bogatą bazą wiedzy, miejscem gdzie rodzice są stale w kontakcie z nauczycielami.

Podstawowe narzędzie w pracy urzędnika? Poczta email, także w wersji mobilnej.

Nieustanny dostęp do dokumentów i korespondencji jest kluczowy dla pracowników sektora publicznego. Dzięki poczcie elektronicznej mogą oni realizować swoje zadania szybciej i wymieniać pliki ze współpracownikami w danym dziale. Z usług email w home.pl korzysta na co dzień ponad 100 tysięcy użytkowników z różnych instytucji tj. urzędy, szkoły, placówki naukowe. Co ważne, zakres działań na skrzynkach jest różny i zależy od specyfiki stanowiska. Nie brakuje bowiem operacji przechowywania ważnych plików na dodatkowym dysku wirtualnym, edycji dokumentów bezpośrednio w panelu pocztowym, czy korzystania z konta przez kilku użytkowników jednocześnie, na każdym urządzeniu.

– W home.pl przykładamy dużą uwagę do bezpieczeństwa  i stabilności usług hostingowych oraz pocztowych, a także nieustannie rozwijamy narzędzia do codziennej pracy. Sektor publiczny jest pod tym względem szczególny – urzędy muszą być dostępne dla obywateli przez całą dobę oferując m.in. nowoczesne metody rejestracji zgłoszeń przez Internet czy załatwiania podstawowych spraw, które zazwyczaj wymagają wizyty osobistej. W dobie coraz większego dostępu do informacji oraz cyfryzacji urzędy stają się bardziej przyjazne. Bez niezawodnych usług hostingu i poczty nie byłoby to jednak możliwe  – twierdzi Paweł Skarżyński, kierownik produktu hosting w home.pl.

Urzędy coraz chętniej korzystają z udogodnień poczty mobilnej. Dzięki dostosowaniu panelu do mniejszych rozdzielczości na laptopach oraz smartfonach, pracownicy placówek mogą odpowiadać na zapytania interesantów bez względu na urządzenie, z którego aktualnie korzystają. – Widzimy zauważalny wzrost w liczbie logowań do poczty email na urządzeniach mobilnych. Takie urządzenia jak smartfon, czy tablet nie są już jedynie ciekawostką w naszych zestawieniach. To trend, który cały czas się rozwija. Jeszcze kilka lat temu użytkownicy mobilni stanowili zaledwie kilka procent wszystkich użytkowników zalogowanych do poczty. Dzisiaj jest to już kilkadziesiąt procent. Mobilny, w pełni responsywny panel pocztowy w home.pl okazał się więc niezwykle przydatny. To również powód, dla którego instytucje pożytku publicznego tak chętnie wybierają nasze usługi – uważa Paweł Skarżyński.

Niezawodność, doświadczenie i zaufanie

20 lat istnienia home.pl na rynku to pokaźny bagaż doświadczeń, który wynika nie tylko z obserwacji trendów, ale również wsłuchiwania się w potrzeby klientów. Instytucje publiczne, podobnie jak firmy prywatne są świadome jak ważne jest bezpieczeństwo danych w usługach internetowych. Możliwość szybkiego ich przywrócenia na wypadek np. usunięcia plików strony WWW lub poczty jest wręcz kluczowa. Hosting WWW w home.pl posiada kopie zapasowe z 3 ostatnich dni, dzięki czemu klienci mogą w pełni skupić się na realizacji swoich celów. – Platforma home.pl jest jedną z najbardziej bezpiecznych nie tylko w Polsce, ale również Europie Środkowo-Wschodniej. Każdy użytkownik posiada dostęp do kopii zapasowych poczty, stron WWW i baz danych z 3 ostatnich dni, a dzięki całodobowej Infolinii jest w stanie skontaktować się z nami i odzyskać dane bardzo szybko. Kwestia bezpieczeństwa od lat wyróżnia naszą ofertę, o czym mogliśmy się przekonać bezpośrednio w rozmowach z klientami m.in. podczas VI Konwentu Informatyków Wielkopolskich, którzy na co dzień pracują w sektorze publicznym. Wskazywali oni na bardzo rzetelną obsługę klienta w home.pl, a także wysoką stabilność usług. Taka opinia niezmiernie nas cieszy, ale i udowadnia, że ten element platformy jest rozpoznawalny – podkreśla Paweł Skarżyński

Usługa hostingu dla sektora publicznego? Poznaj ofertę home.pl!

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom polskich instytucji stworzyliśmy gotowy pakiet usług, dzięki którym każda placówka umieści stronę WWW pod wybranym adresem domeny, a także skorzysta z wygodnej i stabilnej poczty elektronicznej. Dodatkowo, strona WWW zostanie również wzbogacona o certyfikat SSL dla wybranej domeny – dzięki temu, wszyscy użytkownicy na stronie będą mogli przesyłać wrażliwe dane poprzez bezpieczne, szyfrowane połączenie z protokołem HTTPS.  Oferta home.pl gwarantuje również dostęp do dedykowanej pomocy technicznej w ramach usługi Pomoc Premium, w skład której wchodzi priorytetowa realizacja zgłoszeń, czat techniczny, a także zdalna pomoc konsultantów. Szczegóły oferty dostępne są pod adresem https://beta.home.pl/dla-sektora-publicznego/.

Hosting dla urzędu, szkoły i przedszkola