Marketing & SEO

Reklama dla drukarni internetowej w Google – sprawdź, jak zwiększyliśmy ruch na stronie klienta o 216%

Inwestycja w reklamę Google to dla wielu firm z niszowych branż wciąż zagadka – czy taka inwestycja jest w ogóle opłacalna i przede wszystkim, ile musi ona trwać, aby uznać ją za sukces? Specjaliści od reklamy internetowej w home.pl stanęli przed wyzwaniem, związanym z uruchomieniem kampanii dla firmy reklamydrukarnia.pl. Cel? Zwiększyć ruch na stronie internetowej klienta oraz jego zyski ze sprzedaży.

Jak rozpocząć promocję w Google?

Niezmiernie ważnym czynnikiem związanym z tworzeniem kampanii reklamowych w Google jest konieczność poznania branży, w której działa dana firma. Przydatny jest w tym zakresie wywiad z samym klientem oraz podstawowy audyt jego strony internetowej. reklamydrukarnia.pl zaczynała swoją przygodę jako małe studio projektowe, jednak w wyniku rozwoju dziś funkcjonuje jako drukarnia oraz sklep internetowy zajmujący się dostarczaniem eventowych reklam pneumatycznych tj. dmuchane balony, bramy startowe, czy namioty.

Nie bez znaczenia był również wybór partnera – firma od kilku lat korzysta z naszej platformy sklepu internetowego. Zaufanie do marki home.pl, a także elastyczny abonament bez dłuższych zobowiązań i pełna kontrola wydatków zaowocowały współpracą na polu reklamy internetowej.

Specjaliści z home.pl zaproponowali przy tym szereg działań mających wpływ na przyszłą sprzedaż – jednym z filarów promocji było uruchomienie kampanii produktowej w Google Adwords. Dla reklamydrukarnia.pl oznaczało to większą szansę na pozyskanie klientów, którzy byli zainteresowani zakupem towaru, a nie jedynie poszukiwaniem firm zajmujących się produkcją eventowych reklam. W ramach strategii i komunikacji z klientem wszystkie działania reklamowe rozpoczęły się w marcu 2017 roku.

Jak optymalizowaliśmy kampanię Google Adwords?

Zespół Reklamy Internetowej w home.pl w pierwszej kolejności dokonał bezpłatnej wyceny kampanii reklamowej, a także zweryfikował aktywność konkurencji naszego klienta. Po analizie działań oraz zapoznaniem się z ofertą produktową okazało się, iż optymalizacja kosztów kampanii musi zostać wykonana w szybki, ale jednocześnie efektywny sposób.  Ponieważ sprzedaż na stronie internetowej sklepu była wykonywana z niską marżą na asortymencie – jako kluczowy aspekt kampanii uwzględniliśmy koszt pozyskania sprzedaży. Umożliwiło to specjalistom od Reklamy Internetowej w home.pl:

  • ograniczenie liczby przypadkowych przeklików z reklamy, które nie dawały szans na sprzedaż w e-sklepie klienta,
  • szybszą optymalizację kampanii i kierowanie reklam do lepiej rokujących użytkowników,
  • zwiększenie kontroli nad kosztami kampanii.

Każda zmiana była oczywiście konsultowana ze sklepem reklamydrukarnia.pl. Ponieważ zależało nam na bardzo dobrym zrozumieniu branży reklam pneumatycznych –  specjaliści wykonali dodatkowe działania, które w efekcie zmniejszyły koszty reklamowe. Zasugerowano m.in.:

  • ograniczenie wydatków na reklamę w okresach świątecznych – klienci biznesowi nie szukają wówczas takich rozwiązań,
  • nacisk na reklamy niektórych produktów sezonowych – np. takich, które lepiej sprzedają się latem niż jesienią.

Efekty współpracy przy kampanii Google Adwords dla reklamydrukarnia.pl

Na przestrzeni 9 miesięcy współpracy i prowadzeniu kampanii reklamowych w Google Adwords oraz regularnej komunikacji ze sklepem reklamydrukarnia.pl naszym specjalistom udało się uzyskać następujące efekty przy jednoczesnym zachowaniu podobnego budżetu reklamowego:

  • zmniejszono koszt kliknięcia o 50%,
  • w kluczowych miesiącach dla biznesu klienta liczba wejść na stronę sklepu z reklam Adwords zwiększyła się o 216% w stosunku do miesiąca, w którym rozpoczynaliśmy współpracę,
  • po zakończeniu sezonu letniego ruch na stronę z reklam Adwords był o 180% większy niż na początku kampanii reklamowej,
  • dzięki reklamie produktowej w listopadzie udało się zwiększyć ruch o 160 % w stosunku do ruchu na stronę sklepu we wrześniu,
  • w wyniku rekomendacji działania reklamowe w grudniu trwały 2 tygodnie, co ostatecznie pozwoliło zachować ruch z reklamy na poziomie startu całej kampanii Adwords.

Dlaczego optymalizacja kampanii Adwords jest tak ważna?

Kluczowym aspektem budującym właściwą relację między marketerem, a firmą, która chce reklamować się w Internecie jest zrozumienie – bez znajomości biznesu klienta działania reklamowe nie przyniosą korzyści dla obu stron. Dlatego też specjaliści od reklamy internetowej w home.pl zbadali branżę reklam pneumatycznych, konkurencję klienta oraz specyfikę prowadzenia tego typu firmy. Uzyskane informacje umożliwiły nam opracowanie strategii reklamowej zarówno dla całego sklepu, jak i oferowanych przez niego poszczególnych produktów.

Wraz ze zrozumieniem branży pojawiła się również z perspektywy klienta kolejna zaleta tej sytuacji – nie musiał on w nieskończoność zwiększać swojego budżetu reklamowego. Optymalizacja kampanii Adwords dała w efekcie większą liczbę wejść na stronę internetową ze sklepem – co ważne, był to ruch tzw. wysokojakościowy, zwiększający szansę na zakup produktu. Niższe koszty pozyskania ruchu uruchomiły jednocześnie inne możliwości reklamowania.

Czy kampania Google Adwords jest skuteczna?

Inwestycja w reklamę w wyszukiwarce potrafi zwiększyć nasze przychody, aczkolwiek prowadzenie kampanii Adwords warto pozostawić specjaliście. Śledzenie bieżących trendów, nieustanna optymalizacja, obserwacja konkurencji oraz poszukiwanie nowych metod dotarcia do klientów wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Specjalista z wieloletnim doświadczeniem będzie w stanie na bieżąco reagować na wydatki w kampanii i wprowadzać odpowiednie zmiany, dzięki czemu reklama Adwords będzie bardzo zyskowna, a przy tym nie będzie wymagać ponoszenia większych wydatków z miesiąca na miesiąc.

Kampania reklamowa Adwords, którą uruchomiliśmy dla reklamydrukarnia.pl wykazała, że systematyczne zwiększanie budżetu reklamowego nie jest konieczne do pozyskania większego ruchu na stronę internetową. Dużą rolę w tym pełni optymalizacja oraz doświadczenie specjalistów.

Chcesz zwiększyć liczbę klientów w swojej firmie z branży poligraficznej? Zamów bezpłatną wycenę klikając na poniższy obrazek: