Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Podpis Adobe otrzymał integrację z aplikacjami pakietu Office 365 – Teams, SharePoint i Azure

Podpis Adobe otrzymał integrację z aplikacjami pakietu Office 365 – Teams, SharePoint i Azure

Historia współpracy Adobe i Microsoft jest całkiem długa, a ich wspólne projekty i kooperacja coraz lepiej widoczne, o czym pisaliśmy w tekście: PowerPoint i Word z Office 365 otrzymały dostęp do zasobów bibliotek Adobe Creative Cloud.

Najnowsza integracja Adobe z Office 365 pozwoli użytkownikom aplikacji Microsoft Teams, SharePoint, Dynamics 365, PowerApps i Power Auomotive, Azure i Azure AD na ułatwiony dostęp do rozwiązań podpisu elektronicznego. Sprawdź jakie nowości czekają użytkowników dzięki integracji!

Podpis elektroniczny Adobe w Office 365

Rozwiązanie Adobe Sign to preferowane przez Microsoft rozwiązanie podpisu elektronicznego dla usług wchodzących w skład pakietu Microsoft 365 i Dynamics 365. Obecnie z tego narzędzia korzysta ponad 180 milionów użytkowników komercyjnych. Z oświadczenia obu firm wynika, że dzięki integracji użytkownicy otrzymają dostęp do poniższej listy zmian:

  • Microsoft SharePoint: będzie możliwe tworzenie i osadzanie cyfrowych formularzy, które następnie będzie można wypełnić, podpisać i ponownie używać dowolną ilość razy.
  • Microsoft Teams: Osoby w organizacji będą mogły wysyłać dokumenty do podpisu za pomocą karty, a dedykowane rozwiązanie oparte o boty umożliwi zarządzanie, śledzenie oraz otrzymywanie informacji o statusie ważnych dokumentów, takich jak umowy, zarządzenia czy regulaminy. Dzięki integracji podpisu Adobe z aplikacją Microsoft Teams, rozwiązanie jako pierwsze uzyska certyfikat w ramach programu Microsoft 365 Certification, dzięki czemu zapewni użytkownikom ochronę prywatności oraz zabezpieczy dane firmowe przechowywanie w Microsoft 365.  
  • Microsoft Dynamics 365: od teraz podpis elektroniczny Adobe będzie działał bezproblemowo w Dynamics365 Sales w dodatkowych językach:
    • niemieckim;
    • francuskim;
    • japońskim;
  • Microsoft PowerApps i Power Automate: nowa funkcja zapewni pracownikom sektora rządowego, korzystającym z Govermment Community Cloud, podpisywanie dokumentów podczas wgrywania ich do przestrzeni SharePoint.
  • Microsoft Azure: do tej pory funkcja dostępna wyłącznie dla Klientów z Ameryki, została udostępniona również dla użytkowników europejskich. Microsoft Azure pomoże spełniać wymogi unijnej dyrektywy dotyczącej ochrony danych osobowych RODO, dzięki temu, że wszystkie dane i informacje będą przechowywanie na terytorium UE.
  • Microsoft Azure Active Directory (Azure AD): od teraz klienci korporacyjni będą mogli włączyć pojedyncze logowanie dla pracowników, dzięki szybkiej i bezproblemowej integracji logowania z podpisem Adobe Sign. Podpis elektroniczny Adobe Sign będize można wdrożyć w mniej niż 30 minut za pomocą konsoli administratora Adobe.

Jaka jest różnica między podpisem Adobe a kwalifikowanym certyfikatem podpisu elektronicznego?

Integracja podpisu elektronicznego Adobe Sign z Office 365 otwiera wiele możliwości uwierzytelniania oraz ochrony dla użytkowników rozwiązań Microsoft. Warto jednak pamiętać, że szukając wszechstronnego rozwiązania certyfikatu podpisu elektronicznego, który służy m.in. do zawierania umów czy skutecznego z punktu widzenia prawa sygnowania dokumentów, należy wybrać kwalifikowany certyfikat podpisu, np. SimplySign od home.pl.

Więcej o tym czym jest podpis kwalifikowany oraz do czego służy certyfikat elektroniczny przeczytasz w artykule: Mobilny podpis elektroniczny – dlaczego warto go mieć?