Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak sprzedawać w sieci bez sklepu internetowego i bez stałych kosztów?

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak sprzedawać w sieci bez sklepu internetowego i bez stałych kosztów?

Dziękujemy za Twój udział w Akademii home.pl. Poniżej podpowiadamy na wszystkie zadane pytania podczas webinaru „Jak sprzedawać w sieci bez sklepu internetowego i bez stałych kosztów?„.

SPIS TREŚCI

Czy kursy online lub usługi można tak sprzedawać?

1koszyk umożliwia sprzedaż produktów niefizycznych. Mogą to być kursy online czy też usługi.

Czy można realizować sprzedaż linkiem na TikTok?

Tak. Aktywny link zakupowy wygenerowany w 1koszyk można wstawić w bio.

Czy na 1koszyk można sprzedawać z zagranicy do Polski?

Platforma 1koszyk jest w języku polskim oraz płatności za zamówienia mogą być wykonywane przez posiadaczy polskich kont bankowych.

Czy przy sprzedaży przez 1koszyk jest też miejsce na ogólne warunki sprzedaży?

Tak. Zalecamy, aby każdy sprzedawca przed rozpoczęciem  sprzedaży wgrał swój własny regulamin oraz politykę prywatności.

Czy opcja 1koszyk sprawdzi się np. na targach, czy możecie podać jakiś przykład?

Tak. 1koszyk umożliwia wygenerowanie linku zakupowego, który można pobrać jako zwykły link lub też QR kod. Podczas tragów, kupujący może zapoznać się z produktem i przykładowo skanując kod QR złożyć zamówienie.
Jeden ze sprzedawców wykorzystał QR kody podczas targów zabawek. Nie wszystkie produkty fizycznie były na stoisku, a kupujący był zainteresowany konkretna zabawką. Aby nie stracić klienta udostępniono katalog z pełną ofertą wraz z QR kodami. Kupujący zeskanował wybrany i dokonał zamówienia.

Czy jest możliwość zamieszczenia produktu z możliwością wyboru kolorów? Czy każdy kolor musi być jako oddzielny produkt?

W 1koszyk nie ma możliwości utworzenia produktów z wariantami typu kolor czy rozmiar. Zatem należy stworzyć pojedyncze produkty w danym kolorze. Funkcja klonowania produktu będzie tu pomocna.

Czy z 1koszyk można automatycznie wysyłać produkty cyfrowe?

W 1koszyk jest możliwość automatycznej wysyłki produktu cyfrowego po transakcji. Aby to ustawić należy najpierw wgrać treść cyfrową na wirtualny dysk np. Dropbox czy Dysk Google i pobrać link. Link ten należy wkleić w pole „url produktu”: edycja produktu-> Wysyłka

Czy po przekroczeniu 1400 zł sprzedaż jest blokowana?

Tak. Jeśli sprzedawcą jest osobą fizyczną, działającą w ramach sprzedaży nierejestrowanej, operator płatności Blue Media blokuje transakcje po przekroczeniu łącznej kwoty sprzedaży w wysokości 1400 zł w danym miesiącu.

Czy platforma jest w stanie obsłużyć usługi projektowe uzależnione od np. wielkości mieszkania i kilku innych parametrów? Wymaga to podania informacji przez klienta.

Można spróbować zdefiniować produkt np. poprzez podanie ceny usługi za 1m2. Prostym przykładem może być usługa strzyżenia trawnika, która jest wyceniania wg m2. Jednak nie ma możliwości, aby wprowadzić więcej niż jednej zmiennej w parametrach koszyka.

Jak można sprzedawać za granicą? Chodziło mi o wysyłkę z Niemczech do Polski, gdy płatność byłaby dokonywana np. przez Blik, PayU itp.

Sprzedawca musi posiadać konto w polskim banku i  Kupujący również. Operator płatności w 1koszyk realizuje na ten moment tylko szybkie transfery i przelewy.  Jednakże jeśli Sprzedawca i Kupujący spełnia w/w warunki i ma zdefiniowaną wysyłkę własnym kurierem, który obejmuje wysyłkę z Niemiec do Polski to może sprzedawać za pomocą 1koszyk.

Ważne jednak aby mieć na uwadze, że platforma jest na razie tylko w języku polskim.

A co z RODO?

Regulamin RODO dla kupujących znajduje się w aplikacji jako odnośnik do dokumentu. RODO dla sprzedawców ujęte jest z kolei w regulaminie stanowiącym umowę z platformą.
Zalecamy, aby każdy Sprzedawca przed rozpoczęciem sprzedaży wgrał swój własny regulamin oraz politykę prywatności.

Czyli póki co jedyna możliwa forma płatności za usługi/produkty jest BLIK?

Operator płatności w 1koszyk oferuje płatności szybkimi transferami PBL, w tym BLIK, oraz szybkimi przelewami.

Czy oferowane są skrócone linki do sprzedaży aby nie były za długie do bio?

Linki generowane w 1koszyk w postaci skróconej i spokojnie można je umieszczać w bio.

Czy jest możliwość negocjacji prowizji w 1koszyk przy dużym wolumenie sprzedaży?

Negocjacje w kwestii prowizji są możliwe przy regularnym, dużym wolumenie sprzedaży.

Czy jest opcja zapisu na newsletter?

Na chwilę obecną Sprzedawca nie może proponować Kupującemu zapisu na newsletter czy uzyskać zgody marketingowe. Dane Kupującego mogą być przetwarzane tylko na potrzeby realizacji zamówienia.

Jak technicznie przebiega wysyłka? Czy system dolicza koszty kupującemu i generuje etykietę dla sprzedawcy?

1koszyk posiada zintegrowane wysyłki Fedex, DPD i InPost Paczkomaty. Korzysta z brokera kurierskiego Furgonetka. Przy tej opcji drukowanie dokumentów przewozowych i wezwanie kuriera jest możliwe z poziomu 1koszyk. Cennik jest pobierany z furgonetka.pl i zaciągany do 1koszyk. W przypadku zintegrowanych wysyłek system oblicza automatycznie gabaryty i wagę przesyłek. Gabaryty są liczone automatycznie na bazie wymiarów produktów składowych z zamówienia. Finalnie, Kupujący płaci dokładnie taką kwotę za przesyłkę, jaką Sprzedawca będzie obciążony.

Czy w równie łatwy sposób można połączyć koszyk np. z WordPressem?

Tak. Wystarczy skopiować skrypt widgetu 1koszyk (Konfiguracja -> Opcje koszyka) i wkleić go w nagłówku motywu WordPressa (Wygląd -> Edytor motywu, a następnie z prawej kolumny „Pliki motywu” wybieramy Nagłówek motywu)

Jakie są możliwe formy wydania dowodu płatności dla kupującego w przypadku niezarejestrowanej działalności gospodarczej? Czy jako osoba fizyczna mogę wystawiać FV lub KP?

Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w artykule „Działalność nierejestrowana. Dobry start dla początkujących przedsiębiorców” tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/dzialalnosc-nierejestrowana-dobry-start-dla-poczatkujacych-przedsiebiorcow

Czy jeżeli do wyprodukowania przedmiotu wydałam 50 zł, a mój produkt chcę sprzedać za 100 zł, to jest to doliczane do tych 1.400 zł? Czy tego dotyczy kwota brutto? Mój dochód to przecież 50 zł a nie kwota sprzedaży, czyli 100zł.

Szczegółowo opisujemy tę kwestię w tym artykule – Dobry start dla początkujących przedsiębiorców.

Ile to kosztuje?

Korzystanie z platformy 1koszyk jest bezpłatne. Podczas rejestracji należy wnieść jedynie opłatę rejestracyjną u operatora bramki płatniczej – Blue Media, w wysokości 19 zł. Brak jest stałych kosztów, które pojawiają się, w postaci prowizji, dopiero w momencie wystąpienia sprzedaży. Dla konta darmowego prowizja wynosi 6,9%.

Czy płaci się jakiś procent od sprzedaży?

Tak. Konto jest darmowe, bez stałych opłat. Sprzedawca ponosi jedynie koszt prowizji od sprzedaży w wysokości 6,9%. W przypadku wykupienia pakietu premium, który udostępnia dodatkowe funkcje, prowizja spada do 4,9%.

Co z usługami? Jeśli chcę „sprzedać” usługę. Jak to ma być wycenione jeśli cena zależy od np. wielkości pomieszczenia do remontu?

Aby sprzedać tego typu usługę z pomocą 1koszyka, należałoby stworzyć usługę np. Malowanie 1m2 ściany w cenie 15 zł. Potencjalni klienci mogliby kupować wielokrotność tej usługi zależnie od posiadanego metrażu.

Czy można połączyć 1koszyk ze sklepem?

1koszyk może funkcjonować jako alternatywne źródło zamówień dla przeprowadzenia akcji specjalnych czy sprzedaży live. Na chwilę obecną 1koszyk nie posiada integracji umożliwiającej np. powiązanie stanów magazynowych z innym systemem sklepowym.

Czy do bloga stworzonego na bloggerze można dodać widget koszyka?

Każda strona, która pozwala na dodanie własnego skryptu umożliwi podłączenie 1koszyka. W przypadku Bloggera ten artykuł powinien być pomocny: https://support.google.com/blogger/answer/176245#zippy=%2Cuse-html

Czy jedyny koszt, to prowizja 6.9%? Nie ma innych ukrytych kosztów?

Sprzedawca 1koszyka nie płaci stałej kwoty za użytkowanie platformy. Pobierane są jedynie prowizja w wysokości 6,9% dla konta darmowych oraz 4,9% dla kont z pakietem premium. Wypłacenie środków wiąże się z każdorazową opłatą w wysokości 0,50 zł brutto. Jeśli sprzedawca wypłaca środki 1 raz w miesiącu, to zapłaci dodatkowe 0,50 zł brutto do pobranych prowizji. W przypadku wypłaty 4 razy w miesiącu, doliczone zostaną 2 zł brutto.

Czy mogę sprzedawać przez sms lub na komunikatorach?

Tak. Link do produktu/usługi można umieścić w dowolnym kanale. Również w SMS czy na komunikatorach.

Jakie są koszty przy bardziej skomplikowanych usługach?

Koszty są niezależne od stopnia skomplikowania usług. Sprzedawca 1koszyka nie płaci stałej kwoty za użytkowanie platformy. Pobierane są jedynie prowizja w wysokości 6,9% dla konta darmowych oraz 4,9% dla kont z pakietem premium.

Jaki jest koszt abonamentu przy zarejestrowanej działalności? Chodzi o jeden koszyk.

Koszt abonamentu jest taki sam zarówno dla działalności zarejestrowanej i niezarejestrowanej. Ceny zaczynają się od 45 zł netto/miesiąc przy płatności z góry za 12 miesięcy.

Jaka jest prowizja home.pl od sprzedaży na platformie? Czy w okresie próbnym transakcje są darmowe?

Sprzedawca 1koszyka nie płaci stałej kwoty za użytkowanie platformy, w związku z tym nie oferujemy okresu próbnego z darmowymi transakcjami. Pobierane prowizje są w wysokości 6,9% dla konta darmowych oraz 4,9% dla kont z pakietem premium.


Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach Akademii home.pl