MENU

Social media
Kategoria

2282

Sport i biznes w social media – jak wykorzystać futbolowe szaleństwo do zwiększenia zysków?

Social media

6 czerwca 2016

Obserwacja ważnych wydarzeń sportowych w telewizji „na żywo” świetnie wpływa na komunikację z klientami. Odpowiednia reakcja może przynieść długofalowe korzyści, co zauważa coraz więcej przedsiębiorców. Jak wykorzystać potęgę sportowego święta w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy we Francji?
(więcej…)

Przeczytaj artykuł

6685

Nowe emotki na Facebooku – lubię, kocham…i buduję zasięg

Social media

4 grudnia 2015

Najbliższe miesiące mogą okazać się dla wszystkich użytkowników Facebooka bardzo ciekawe. Nie jest tajemnicą, że największy serwis społecznościowy na świecie przygotowuje kilka ewolucyjnych zmian w mechanizmach publikacji i reakcji na posty. Jedną z nich jest nowy zestaw emotek, które mają za zadanie dokładniej odzwierciedlać uczucia użytkowników używających przycisku „Lubię To”. Jak wpłynie to na komunikację wielkich marek z klientami? (więcej…)

Przeczytaj artykuł

5735

Rozwój fotografii mobilnej i jej przyszłość

Social media

14 sierpnia 2015

Autorem wpisu jest Fotolia.pl

W ostatnim czasie fotografia mobilna (zwana czasem mobilografią lub phoneografią) zdecydowanie zmieniła charakter, od pełnych szumu ujęć, początkowo kojarzonych głównie z kanałami społecznościowymi, urosła do rangi prawdziwej fotografii stockowej.

Nowa ikonografia

Trwa prawdziwy boom na mobilną fotografię, która stała się nową ikonografią, a smartfon nie konkuruje z klasycznymi obrazami z lustrzanek, bo nie musi. Smartfony są obecnie najbardziej popularnymi aparatami na świecie. Podobno w październiku 2014 roku, przekroczyliśmy moment, w którym jest więcej smartfonów niż ludzi. Jesteśmy w takim punkcie historii, kiedy użytkownicy konsumują treści wizualne w taki sam sposób, gdy zaczęli masowo korzystać i doceniać słowo drukowane.

Chcemy oglądać ładne zdjęcia

Duża dostępność smartfonów z obecnie bardzo dobrej jakości aparatami fotograficznymi, popularność serwisów społecznościowych opartych na obrazie i duże możliwości edycji za pomocą odpowiednich aplikacji i filtrów sprawiły, że każdy sam wyrabia sobie smak i edukuje się w kwestiach związanych z fotografią. To z kolei pociąga za sobą chęć oglądania dobrych jakościowo, kreatywnych, kolorowych, ale jednocześnie prawdziwych zdjęć. Wiedzą to również reklamodawcy, którzy coraz częściej wykorzystują tego typu pliki w kampaniach reklamowych. Mobilna fotografia odpowiada na nowe potrzeby nowych klientów.

Chcąc zrozumieć rozwój mobilności i związanej z nią całej branży, warto przyjrzeć się kilku liczbom:

– Bank zdjęć Fotolia sprzedał ponad 60.000 zdjęć zrobionych telefonem w 2014 roku!
– Projekt Fotolia Instant zaczęliśmy w zeszłym roku z 5500 obrazami przesłanymi do kolekcji za pośrednictwem naszej aplikacji Fotolia Instant, a obecnie w bazie mamy ponad 150 000 zdjęć,
– Prognozuje się, że całkowita sprzedaż smartfonów w 2015 r. wyniesie ponad 3 miliardy dolarów
– Dziennie robi się około 10 bilionów zdjęć, a 550 milionów z nich jest przesyłanych i udostępnianych w sieci

adsafdsfsd

Fotolia Instant – kupuj i sprzedawaj zdjęcia mobilne

Marki czerpią inspirację z aktualnych trendów wizualnych dla swoich celów komunikacyjnych: zdjęcia muszą pokazywać chwile z życia, być spontaniczne i dynamiczne. Każdego dnia dzielimy się w mediach społecznościowych milionami zdjęć, a kiedy przychodzą słoneczne dni i święta – materiałów jest coraz więcej. Do tego zjawiska dostosowują się także firmy – aby uwieść i zachęcić nowych klientów w sieci, czerpią inspirację ze swoich ikonograficznych kodów w komunikacji wizualnej, co jest szczególnie widoczne właśnie w internecie i mediach społecznościowych.

W odpowiedzi na ten trend, bank zdjęć Fotolia, w 2013 roku stworzył aplikację mobilną Fotolia Instant. Jest to jedyna aplikacja fotograficzna przeznaczona na telefony, która odniosła międzynarodowy sukces umożliwiając fotografom sprzedaż swoich zdjęć i zarabianie na fotografii mobilnej, a klientom dostęp do tej szerokiej bazy plików. Obecnie znajduje się tam ponad 150 tys. opublikowanych zdjęć, zebranych w specjalnej Kolekcji Instant. To rynek dla nowej grupy fotografów, z ikonicznym, świeżym i spontanicznym spojrzeniem na fotografię mobilną.

To, co nazywamy phoneografią sprawiło, że fotografia jest bliższa szerszej publiczności. Nowa generacja mobilnych fotografów cieszy się świeżym, młodzieńczym i nonszalanckim podejściem do fotografii komercyjnej. Bestsellerami Kolekcji Instant są zazwyczaj zdjęcia z młodymi ludźmi, którzy bawią się na zewnątrz. Słońce, zabawa, jasne kolory i spontaniczny, autentyczny klimat tworzą obraz, którego kupujący szukają w zdjęciach mobilnych. Kolekcja Instant uosabia radość życia, miejskość i obecny lifestyle. W ten sposób powstaje zupełnie nowa ikonografia, klimat, który odzwierciedla sposób w jaki dziś ludzie robią zdjęcia oraz potrzebę dotarcia do młodszego pokolenia przez kupujących – powiedział Morgan David de Lossy, szef strategii mobilnej Fotolia. Na bazie tych doświadczeń, serwis Fotolia, jako pionier w promocji phoneografii, przeanalizował ten rynek oraz najlepiej sprzedające się zdjęcia Instant i określił cztery wielkie trendy 2015 roku.

Selfie

To ikona mobilnych zdjęć i niemożliwe jest, aby największe marki nie zauważyły tego trendu. Bez wątpienia sezon 2015 będzie wciąż należał do popularnej „sweetfoci”, zdjęcia tego typu doskonale sprzedawały się w 2014 roku, a moda na nie zdaje się nie przemijać. – Uwaga! Nie należy korzystać z aparatu z przodu smartfona (poza kilkoma modelami niedawno wprowadzonymi na rynek i stworzonymi specjalnie do „selfie”), ze względu na obniżoną jakość obrazu, co bezpośrednio wpływa na jego potencjał sprzedażowy – doradza Morgan David de Lossy.

Wieczna młodość

Nauka nad tym pracuje… Trendy wizualne akceptują to jako fakt. – Obrazy, które niosą w sobie ducha młodości są symbolami jedności doświadczenia i kreatywności, wiedzy i innowacji, czyli połączenia, które uwodzi wiele firm – komentuje Morgan David de Lossy. Wyobraźnia nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o sytuacje, które można sfotografować telefonem. – Zdjęcia, które wyróżniają się śmiałością (lub bezczelnością) albo humorem, to te najbardziej poszukiwane przez marki, które chcą wprowadzić w swojej komunikacji nową energię, bardziej spontaniczną i dynamiczną, taką gdzie można dostrzec koncepcje gry i przyjemności – dodaje Morgan.

Kolory, pozytywna energia i spontaniczność

Konsument musi czuć, jakby się przeniósł w autentyczny świat, a jednocześnie tak pozytywnie i kolorowo, żeby móc zerwać z codzienną rutyną. – Żaden model czy aktor nie będzie na tyle dobry, aby móc konkurować z realizmem chwil prawdziwego życia uchwyconych w obiektywie. Tylko kolorowe momenty, pozytywne i spontaniczne, bez gry aktorskiej – konkluduje szef strategii mobilnej Fotolia.

Zdjęcia z kolekcji Fotolia Instant doskonale wpisują się we współczesną ikonografię, którą firmy coraz częściej wykorzystują, a zasoby fotografii mobilnej w banku zdjęć Fotolia rosną z dnia na dzień. Wszystkie zdjęcia z kolekcji można znaleźć korzystając z głównej wyszukiwarki Fotolia, a więcej na temat samej aplikacji można dowiedzieć się tutaj https://pl.fotolia.com/instant.

Skorzystaj ze specjalnej oferty przygotowanej przez Fotolia tylko dla klientów home.pl.

Przejdź do strony https://pl.fotolia.com/homepl kliknij „Skorzystaj teraz!”, zarejestruj się wypełniając formularz i podając kod pobrany z Panelu klienta home.pl. Po zarejestrowaniu otrzymasz 7 darmowych kredytów, a podczas pierwszych zakupów dostaniesz 30% kredytów więcej na dowolne zdjęcia, grafiki lub wideo.

Przeczytaj artykuł

4904

blog.home.pl jednym z najlepszych w kraju!

home.pl, Social media

5 grudnia 2014

Prowadzenie bloga przedstawiającego niuanse branży IT sprawia nam wielką przyjemność.  Tym bardziej, że blogowanie to nasza pasja i chcemy, abyście byli aktywnymi użytkownikami Internetu razem z nami. Dlatego też z ogromną radością przyjęliśmy informację, że blog.home.pl zajął 5 miejsce w konkursie zorganizowanym przez blogifirmowe.com!

Blog home.pl został sklasyfikowany jako Blog Dojrzały. Klasyfikacja ta przeznaczona jest dla firm, których działalność w blogosferze wynosi od 12 do 24 miesięcy – jest to wyznacznik pewnej systematyczności i ciągłości pracy. W tym roku odpowiedzialność za oceny poszczególnych blogów przypadła studentom Wydziału Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Warto odnotować, że łączna liczba zgłoszeń wyniosła aż 191 projektów blogowych i wpisów.

 

Źródło - http://blogifirmowe.com

Źródło – http://blogifirmowe.com

Nasze wysiłki zostały również docenione w drugiej kategorii – Blogi dużych firm:

Źródło - http://blogifirmowe.com

Źródło – http://blogifirmowe.com

Miejsce w czołowej dziesiątce jest dla nas olbrzymią nobilitacją oraz motywacją, aby w przyszłości przedstawiać Wam coraz więcej informacji na temat rynku e-commerce, IT, domen i serwerów. Bardzo dziękujemy za wszystkie głosy!

Przeczytaj artykuł

3224

Jak wykorzystać aplikacje na Facebooku do promocji firmy? – darmowe webinarium

E-biznes, Social media

21 października 2014

W środę 22 października 2014 o godzinie 10.30 odbędą się darmowe warsztaty online dotyczące aplikacji na Facebooku – Click Apps.

facebook-click-apps

Biorąc udział w szkoleniu dowiesz się jak:

  • uzyskać specjalne warunki abonamentu w Click Apps
  • wykorzystać aplikacje do promocji swojego biznesu;
  • budować więź z klientami przy pomocy aplikacji;
  • angażować klientów tak, aby korzystali z aplikacji;
  • generować kupony rabatowe na Facebooku.

Zachęcamy do zapoznania się informacjami na temat Click Apps.

Szkolenie poprowadzą specjaliści z Click Apps i home.pl, którzy będą dodatkowo odpowiadać na ewentualne pytania w trakcie i po szkoleniu. Przewidywany czas webinarium to 70 minut . Ilość miejsc jest ograniczona. Szkolenie odbędzie się w ramach dedykowanej platformy, zapisy możliwe są pod adresem https://webhomepl.clickmeeting.com/ .

 

Przeczytaj artykuł