E-biznes

Mobilna Rewolucja – nowości w Click Shop

Mobilna rewolucja – to hasło wielokrotnie przewijało się już w Internecie, głównie za sprawą cyklicznie generowanych raportów i statystyk związanych chociażby z ruchem w sieci, czy preferencjami i nawykami konsumentów.

Nie jest tajemnicą, że już od kilku lat nie tylko mniej czasu spędzamy przed ekranem tradycyjnego monitora i coraz częściej, korzystamy z dobrodziejstw smartfonów czy tabletów. Ciągle przyspieszające tempo życia, nieustająca konieczność zdobywania nowych informacji oraz, bądź co bądź nasz wewnętrznie kryjący się ‘ekshibicjonizm’ – to wszystko niejako wymusza na nas częste sprawdzanie nowości w portalach społecznościowych.

Mobilność na stałe wpisała się już także w inny aspekt naszego życia. Konsumpcjonizm, rozumiany dosłownie. Zamiast sklepów tradycyjnych, stacjonarnych, bardzo chętnie zakupy przenosimy do Internetu. Bo taniej, bo większy wybór, bo łatwo i wygodnie. Bo wreszcie możemy w ten sposób zaoszczędzić kilka-kilkanaście minut każdego dnia na prozaicznych mogłoby się wydawać, czynnościach. Zamiast biegać po markecie z wózkiem, przemieszczać się po alejkach w poszukiwaniu towaru, który często, okresowo, zmienia swoje miejsce pobytu i tracić cenne sekundy w kilkudziesięciometrowych kolejkach przy kasie, możemy za pomocą dowolnego smartfona z powodzeniem zmienić ten proces – kilka kliknięć, towary zamówione i opłacone, i na dodatek zostaną nam jeszcze dostarczone do domu o dogodnej dla nas porze.

A czy z kupowaniem ubrań nie jest podobnie? Z pewnością w tym zakresie zgodzi się ze mną część męskiej ‘publiczności’, zmuszana nierzadko przez płeć piękną do nadludzkiego wysiłku, jakim jest ciągnące się w nieskończoność przymierzanie, doradzanie i przytakiwanie na poszczególne, wybierane przez ukochane, części garderoby. Tu z pomocą także przychodzi technologia – smartfon lub tablet i nasza ukochana może z powodzenie wertować dziesiątki ‘wirtualnych przymierzalni’ w poszukiwaniu tej jedynej, najpiękniejszej bluzeczki czy topu. A to wszystko w zaciszu domowej kanapy.

Co nowego na platformie Click Shop?

Jeżeli prowadzimy swój e-biznes, na pewno sami chcielibyśmy zrobić wszystko, aby zakupy dla naszych klientów były doświadczeniem przyjemnym, łatwym, pozytywnym. Już od samego początku działania platformy Click Shop, czyli od 2011 roku, oferowaliśmy wersję mobilną sklepu. Wtedy jeszcze smartfony nie miały aż tak dużego udziału w rynku wszystkich urządzeń podłączonych do sieci, a i pakiety transferu u poszczególnych operatorów komórkowych liczone były jeszcze w megabajtach.

Po stronie mobilnej, przyszła pora na mobilną aplikację do obsługi sklepu, wdrożoną pod koniec 2013 roku. Dzięki dostępowi do podstawowych parametrów sklepu (zamówienia, produkty), możliwe stało się nieustanne monitorowanie aktywności w sklepie.

Dodajmy do tego jeszcze nowy, w pełni responsywny, Panel Administratora, wdrożony w marcu tego roku, który potwierdził naszą gotowość na dziejące się na rynku zmiany. Pozostawał jednak jeszcze jeden element układanki, którego w sklepach brakowało.

Responsywność

Wychodząc naprzeciw potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku urządzeń i usług mobilnych, uzupełniamy ten brak i w ręce użytkowników sklepów na platformie Click Shop – oddajemy nowy, w pełni responsywny styl graficzny.

Czym jest responsywność? To nic innego jak możliwość dostosowania wyświetlanej strony (układu elementów, zawartości, grafik oraz tekstów) do rozdzielczości ekranu urządzenia, na którym jest ona wyświetlana. Do prawidłowego wyświetlenia strony stworzonej w technologii RWD nie potrzeba żadnych specjalistycznych urządzeń, nie ma też konieczności instalowania dodatkowych aplikacji – po prostu – wprowadzamy adres strony w przeglądarce na naszym tablecie czy smartfonie (system operacyjny takiego urządzenia NIE MA żadnego znaczenia) i… to wszystko. Tak, RWD tak bardzo ułatwia życie!

Nowy styl graficzny zbudowany został w całości od podstaw – dzięki temu możliwe było przearanżowanie stosowanych w dotychczasowych skórkach elementów. Styl bazuje na czcionce ‘open-sans’, tej samej, z której od lat korzystamy w home.pl. Poza standardowymi plikami TPL, styl korzysta także z dodatkowych bibliotek .less.

Nowości krok po kroku

Karta produktu jest teraz znacznie czytelniejsza i dużo łatwiej jest nie tylko odnaleźć te informacje, które mogą być istotne, ale także łatwiejsze jest ujednolicenie wyświetlania pewnych elementów (np. poprzez zastosowanie automatycznego skalowania logotypu producenta). Dzięki temu strona po prostu się nam ‘nie rozjedzie’.

clickshop-rwd

Nowością, dostępną wyłącznie w skórce responsywnej, jest także opcja zakładek na karcie produktu. Jeżeli mamy dużo informacji nt. produktu (długi opis ze zdjęciami oraz dodatkowo zadeklarowane atrybuty), ich prezentowanie będzie teraz znacznie atrakcyjniejsze, a i klientowi ułatwi nawigację po stronie.

Koszyk, czyli ja chcę do kasy!

Ekran koszyka także przeszedł metamorfozę – od teraz wszystkie informacje prezentowane są większą, niż w poprzednich stylach, czcionką, a poszczególne elementy takie jak Dostawa, Płatność czy Podsumowanie, są teraz znacznie lepiej wyeksponowane.

Być może nie są to zmiany iście rewolucyjne, ale pamiętajmy o jednej, bardzo ważnej zasadzie – Klient musi dokładnie widzieć ile zapłaci za towar, ile kosztować będzie go transport oraz w jaki sposób może za swoje zakupy zapłacić. Jeżeli tego typu informacje wyświetlamy mało dokładnie, istnieje szansa, że kupujący po prostu porzuci koszyk.

Dostępny jest także drugi koszyk – widoczny w prawym, górnym rogu strony, w dowolnym momencie pozwala klientowi podejrzeć towary, które już do niego dodał, bez konieczności opuszczania podstrony, na której się aktualnie znajduje. Kolejny krok w stronę zwiększenia pozytywnych wrażeń z procesu zakupowego.

koszyk-clickshop

Co do opcji zakupowych – nadal dostępne są zakupy jednorazowe (bez rejestracji), zakupy z rejestracją oraz zakupy jako klient zalogowany. Z małym ‘ALE’. Od tej pory każdy etap zakupu posiada przypisany do siebie, wyraźnie widoczny numer. Dzięki temu kupujący wie, ile kroków pozostało do pomyślnego sfinalizowania transakcji. Mała rzecz, która zdecydowanie zwiększa user-experience w sklepie.

zakupy-clickshop

A gdyby nie przypadł komuś do gustu odcień zastosowanego koloru zielonego (#2dca71), dzięki wbudowanemu edytorowi parametrów stylu RWD, za pomocą kilku kliknięć ustawić inny, własny, jak również zmienić rozmiar i krój czcionki dla całego sklepu. Takie ułatwienie możemy z dumą nazwać innowacyjnym.

edytor-clickshop

Samych zmian i nowości względem wcześniejszych, domyślnych skórek, jest znacznie więcej. Na każdym kroku czekają zmiany i nowości; jak chociażby możliwość wyświetlania na karcie produktu wyłącznie cen netto, brutto lub obu jednocześnie.

Sam zakup nadal realizowany jest w cenach brutto, natomiast jest to jeden z pierwszych kroków do wprowadzenia… no właśnie, chyba większość dotychczasowych użytkowników platformy domyśla się, jaką funkcjonalność mamy w tym miejscu na myśli.

ceny-netto-brutto-clickshop

Od teraz z dumą możemy powiedzieć, iż sklepy na platformie Click Shop są w pełni gotowe na mobilną rewolucję!

7 komentarzy
  • gielo
    8 maja 2015 at 16:28
    Dodaj komentarz

    Fajnie, że taki szablon powstał, który dość szybko da się zmodyfikować pod własne potrzeby jednak może ktoś mi powie jak dodać własną zakładkę na karcie produktu??? Część asortymentu u nas to odzież, która wymaga tabeli rozmiarów.

    Dodawanie jej pod opisem produktu jest mało atrakcyjne, a dwa że znając życie to część klientów nawet jej tam nie dostrzeże. Dobrym pomysłem właśnie jest wrzucenie jej w oddzielną zakładkę jak jest opis, dane techniczne czy też opinie to własie fajnie było by jak by można w kolejna wrzucić ta rozmiarówkę, czy tez jakiekolwiek inne dane jakie sobie abonent clickshopa zażyczy. W sumie nie jest to żaden egzotyczny pomysł, gdyz ta funkcjonalność posiada większość konkurencyjnych sklepów, w tym darmowe jak Presta, czy tez GoldShop za 500zł 🙂

  • boobie
    7 lipca 2014 at 19:19
    Dodaj komentarz

    To co ja mam juz od 2 lat w P…….p tutaj jest nowością za która jeszcze klient płaci ? Gratuluje i juz wiem dlaczego na homie blokuje sue sklep P…..p 🙂

    • Trox
      7 lipca 2014 at 21:06
      Dodaj komentarz

      Jasne, tylko ze ja wole placic abonament (w sumie nieduzy, przy takich obrotach) i miec wszystko z urzedu. Za jakiekolwiek modyfikacje na innych skryptach znajomi placa jak za zboze.

  • CzarnyZamek.pl
    1 lipca 2014 at 22:22
    Dodaj komentarz
    • home.pl
      2 lipca 2014 at 10:38
      Dodaj komentarz

      Będziemy to poprawiać, przekazuję na bieżąco wszystkie zgłoszenia do osób zajmujących się Click Shopem.

      • CzarnyZamek.pl
        2 lipca 2014 at 12:08
        Dodaj komentarz

        Czy poprawki będą wgrywanie na bieżąco, czy też jako kolejna aktualizacja?
        Natomiast sam szablon – naprawdę na duży plus dla home.

        • home.pl
          7 lipca 2014 at 12:26
          Dodaj komentarz

          Poprawki będą wdrażane w paczce od 21 lipca. Monitorujemy na bieżąco zgłoszenia dot. RWD.

    Dodaj komentarz

    *

    *