E-biznes

Zapytaj specjalistów home.pl o e-commerce

To już trzecia odsłona cyklu „Zapytaj specjalistów z home.pl”. Tym razem pod lupę bierzemy sprzedaż online. Na Twoje pytania odpowiadać będą Paweł Skarżyński i Tomasz Andrzejczuk, którzy zajmują się właśnie e-commerce.

Liczba sklepów założonych w Click Shop stale się powiększa. Może i Ty dołączysz do tego grona? Zapytaj naszych specjalistów o szczegóły.
Będziesz mógł się dowiedzieć się, jakie możliwości daje aplikacja Click Shop i jak sprawnie możesz uruchomić sklep i rozpocząć sprzedaż.

  • Jak obecnie wygląda rynek e-commerce w PL? Jakie zmiany nas czekają, gdzie zmierzamy?
  • Co nowego w Clickshop? Co pojawi się w przyszłości?
  • Tips & Tricks w Clickshopie
  • Jak skutecznie sprzedawać, na co zwracać szczególną uwagę?

Zadaj swoje pytanie w komentarzach poniżej

Zadaj pytanie w komentarzach poniżej, jeśli wpiszesz swojego maila, dostaniesz automatycznie powiadomiony o naszej odpowiedzi i dalszej dyskusji. Twój mail będzie niewidoczny dla innych użytkowników, ani też nie będzie przez nas w żaden sposób wykorzystywany.

Jeśli chcesz przejść do strony naszej aplikacji Click Shop, kliknij home.pl/sklepy-internetowe

105 komentarzy
  • Artur
    26 sierpnia 2014 at 12:59
    Dodaj komentarz

    Czy macie w planach doczepienie do click shopa zakładki bloga (tak jak już teraz jest na Waszych kreatorach www) ?

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 12:59
      Dodaj komentarz

      Mamy. Być może nawet całkiem niedługo 😉 [Paweł]

      • Artur
        26 sierpnia 2014 at 13:05
        Dodaj komentarz

        Super 🙂
        To jeszcze taki temat techniczny dotyczący poczty home. Mam taki problem, że gdy odświeżam stronę poczty następuje wylogowanie i znów muszę wpisywać hasło i login. Przeglądarka to opera.

        • home.pl
          26 sierpnia 2014 at 13:10
          Dodaj komentarz

          Z tego co wiem, to ten błąd był naprawiany 2 tygodnie temu. Z której wersji Opery korzystasz ? [Paweł]

          • Artur
            26 sierpnia 2014 at 13:31

            ups…rzeczywiście już jest ok. Po urlopie mała niespodzianka 🙂
            Przepraszam za zamieszanie.

          • home.pl
            26 sierpnia 2014 at 13:34

            Cieszę się, że działa 🙂 [Paweł]

  • Łukasz
    26 sierpnia 2014 at 12:49
    Dodaj komentarz

    Kiedy program lojalnościowy będzie umożliwiał klientowi posiadającemu punkty obniżenie ceny produktu ? Tzn. klient ma ileś punktów i przeznacza je na zakup towaru a resztę dopłaca gotówką. Obecny system nie sprawdza się w branży gdzie nie ma prezentów a towary są drogie.

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 12:50
      Dodaj komentarz

      Pracujemy już nad tym. Spróbujemy wprowadzić to jeszcze przed okresem świątecznym. [Paweł]

      • Łukasz
        26 sierpnia 2014 at 13:14
        Dodaj komentarz

        Świetnie tylko taką samą odpowiedź słyszę od samego początku wprowadzenia programu.
        Mam nadzieję że prace postępują w dobrym kierunku bo z obecnego sposobu jeszcze nikt nie skorzystał a moi klienci mają już sporo punktów nazbierane.

  • chołuj daniel
    26 sierpnia 2014 at 12:40
    Dodaj komentarz

    dzień dobry chciałbym się dowiedzieć co trzeba zrobić żeby sklep był atrakcyjny i przyciągał więcej więcej klientów

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 13:01
      Dodaj komentarz

      Atrakcyjny sklep to po pierwsze atrakcyjna szata graficzna – można skorzystać z gotowych szablonów (https://home.pl/sklepy-internetowe/grafika/gotowe-projekty) lub pokusić się o indywidualny projekt graficzny (https://home.pl/sklepy-internetowe/grafika).
      Po drugie, musimy zadbać o intuicyjne rozmieszczenie wszelkich elementów i zastanowienie się co, gdzie chcemy pokazywać (dwie kolumny, jedna kolumna, brak kolumn na etapie procesu zamówienia, gdzie umieścić wyszukiwarkę, moduł z produktami w promocji itp.).
      Dla przyciągania klientów w czasach mediów społecznościowych, warto korzystać z różnych kanałów w zależności od sprzedawanego asortymentu (facebook, instagram, twitter, google plus).
      Ciekawym aspektem jest także prowadzenie bloga firmowego z merytoryczną wiedzą nt. sprzedawanych produktów (pomaga to również przy pozycjonowaniu serwisu).
      Pomysłów na przyciągnięcie klientów jest mnóstwo i zależą tylko od naszej wyobraźni i możliwości. Warto sprawdzać i weryfikować, który jest opłacalny w konkretnym sklepie, a z którego lepiej zrezygnować i… “uczyć się na błędach”. Nie ma niestety uniwersalnej odpowiedzi na pytanie: “Co zrobić, aby zarabiać miliony” 😉
      [Tomek]

  • Michał
    26 sierpnia 2014 at 12:28
    Dodaj komentarz

    Witam!

    1. Pierwsza kwestia jest bardzo ważna – sklep nie generuje bezpośredniego linku do płatności elektronicznej za zamówienie. Taki link powinien być przechowywany gdzieś w bazie danych i być wysyłany razem z e-mailem potwierdzającym zamówienie. Tak się nie dzieje. Skoro więc klient potwierdza zamówienie, wyświetla mu się ekran z przyciskiem “zapłać”, po kliknięciu jest przekierowany do płatności eCard. Jeśli jednak płatność się nie powiedzie – a zdarza się to b. często – raz na 10, czy kilkanaście zamówień, to nie ma opcji ponowienia płatności. Na e-mail do klienta nie przychodzi żaden link do płatności, nie przychodzi też link do strony “zamówienia”, na której ten link by się znajdował. Klient jest wtedy skazany na wydzwanianie do obsługi sklepu i wypytywanie dlaczego nie da się zapłacić elektronicznie, skoro na stronie sklepu widnieje taka możliwość. To bardzo duże nieudogodnienie.

    2. Mamy również problem z wystawianiem faktur za sprzedaż na allegro. Chodzi o opcję płatności i rodzaj wysyłki, które wybrał klient allegro. W panelu zamówień, w polu “wysyłka” widnieje np. Allegro: Poczta Polska, a po wystawieniu Faktury Vat przez integrację z WFirma w wierszu z wysyłką “Allegro”. Gdzieś po drodze tracona jest informacja o rodzaju wysyłki.

    3. Jeśli klient zamówi za pobraniem, to przy wystawieniu FVAT przez integrację z WFirma widnieje na niej informacja “gotówka”, a powinna widnieć “za pobraniem”. To uciążliwe, bo za każdym razem trzeba ręcznie w WFirmie modyfikować fakturę.

    4. Problem nie jest może bardzo uciążliwy, ale mocno irytuje. W nowej wersji panelu (tak samo jest w shoperze, ale można to poprawić) wyświetlane, rozwijane menu wyświetla opcje nie w linii poziomej, tylko pod skosem tzn. np. najeżdżam myszką na zamówienie nr xxx, na przycisk Akcje, wyświetla się submenu, wybieram Faktura -> Operacje -> Wystaw rachunek (hipotetycznie). Każde kolejne submenu jest przesunięte w stosunku do poprzedniego o kilka pikseli w dół. Nie wiem jak można było to zostawić w ten sposób – to absurdalne. Parę linijek zaoszczędzonych, ale sklepu to nie przyspieszy, a nie ma szans wykonać operacji wystawienia rachunku (czy FVAT) szybko bez pomyłki. Za każdym razem albo kursor zjedzie z menu i całość się zamknie, albo trafimy nie w to pole, na którym nam zależało. Mówię to jako gracz FPS.

    Pozdrawiam serdecznie i proszę o odpowiedź, czy są szanse na zmiany szczególnie w punktach 1 i 2. Domyślam się, że 2 i 3 mają związek z WFirmą, pewnie przy parsowaniu opisu np. dostawy, WFirma kończy na dwukropku “Allegro: Poczta Polska” i stąd zostaje samo Allegro. To samo z punktem 3. Z drugiej strony może warto, aby Panowie również się temu przyjrzeli, czy API ClickShopa w ogóle udostępnia prawidłowe informacje w tej materii. Co do pkt. 4 – wiem, że to nie Home zajmuje się interfejsem, ale gdybyście wprowadzili tą drobną poprawkę, to na pewno masa użytkowników byłaby zadowolona.

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 12:43
      Dodaj komentarz

      Michale, zatem po kolei 🙂

      Ad1. Taka opcja działa w sklepie już jakoś od roku. W ustawieniach
      (Konfiguracja -> Sprzedaż -> Zakupy) zaznacz proszę opcję ‘Udostępnij
      zamówienie poprzez link’. Dodatkowo dodaj zmienną {order_url} do treści
      wiadomości ‘Zamówienie – potwierdzenie’ (Zawartość -> Wiadomości e-mail).
      Dzięki temu klient, w mailu po zakupie, otrzyma link do karty ze szczegółami zamówienia, gdzie m.in. dostępny będzie przycisk ‘Opłać zamówienie’ (zadziała on oczywiście tylko dla płatności elektronicznych).

      Ad2. Sprawdzając na szybko – tak, to jest zapisywane w ten sposób odkąd pamiętam (ograniczenie w API wFirmy). Jakkolwiek, sprawdzimy dokładnie dokumentację na ile będzie to można poprawić.

      Ad3. Przejdź proszę do edycji płatności ‘Pobranie’, którą masz aktywną w sklepie i sprawdź czy jako TYP płatności (pierwsza pozycja od góry, rozwijany select) masz zaznaczony na pewno typ ‘pobranie’ a nie np. przelew. W tym miejscu opcja ‘pobranie’ musi być zaznaczona.

      Ad4. Ok, to jeszcze na spokojnie sprawdzę i przekażę do poprawienia.

      Dementuję jednocześnie stwierdzenie o tym, że nie mamy wpływu na interfejs sklepu. Uwierz mi proszę – mamy na to ogromny wpływ 🙂 [Paweł]

      • Michał
        26 sierpnia 2014 at 14:20
        Dodaj komentarz

        Dzięki wielkie za odpowiedź!
        Odnośnie pkt 1. to faktycznie dodaliśmy już wcześniej zmienną {order_url}, ale nie było ustawione “udostępnij zamówienie przez link”. Ad3 był rzeczywiście ustawiony na “gotówka”.
        Odnośnie dementi – miałem na myśli, że interfejs tworzy shoper, ale wiadomo, że możecie go ulepszyć 🙂 Mam drugi sklep na shoperze i jest tak samo niewygodnie zaprojektowane rozsuwane menu, więc wolałem to zrzucić na nich niż na Was – zacnie, prawda? 🙂 Jak to poprawicie, będziecie mieć dodatkowy plusik 🙂

        Pozdrawiam serdecznie!

        • home.pl
          26 sierpnia 2014 at 14:33
          Dodaj komentarz

          Michale, sprytnie 😉 Dodałem już na listę TO DO – mam nadzieję, że uda się to wprowadzić po aktualizacji wrześniowej. [Paweł]

  • Marcin
    26 sierpnia 2014 at 11:55
    Dodaj komentarz

    Witam,
    w moim panelu administracyjnym Click Shop Premium strasznie długa trwa proces zmiany statusu np. na Przesyłka wysłana a w tym czasie cały panel jest zablokowany.Jaka jest tego przyczyna?

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 11:57
      Dodaj komentarz

      Marcin, podeślij proszę zgłoszenie na info@home.pl, podaj adres sklepu – postaramy się sprawdzić ASAP. Podaj tylko proszę zamówienie, dla którego będziemy mogli spróbować ustawić status no i ew. jaki status mamy próbować ustawić. [Paweł]

      • Marcin
        26 sierpnia 2014 at 12:00
        Dodaj komentarz

        Wszystkie statusy zmieniają się prawidłowo jednak trwa to ok. 30 sekund i wtym czasie cały Panel jest zablokowany.Dotyczy to każdego zamówienia.

        • home.pl
          26 sierpnia 2014 at 12:23
          Dodaj komentarz

          Podaj proszę adres sklepu – sprawdzę czy bez kontaktu z naszym DOK da się coś zrobić. [Paweł]

          • Marcin
            26 sierpnia 2014 at 12:25
          • home.pl
            26 sierpnia 2014 at 12:35

            Sprawdź proszę ponownie. Zmiana nie powinna trwać już dłużej niż 2 sekundy. [Paweł]

          • Marcin
            26 sierpnia 2014 at 12:37

            niestety nic się nie zmieniło;-( może parę sekund krócej jednak ponad 20 s

          • home.pl
            26 sierpnia 2014 at 12:47

            Gdzie zmieniasz status – na liście zamówień czy w szczegółach zamówienia ? [Paweł]

          • Marcin
            26 sierpnia 2014 at 12:50

            zarówno na liście zamówień jak i w szczegółach zamówienia ta sama sytuacja

          • Michał
            26 sierpnia 2014 at 14:23

            Marcinie, na pewno masz aktualną przeglądarkę? U mnie na Safari 7.0.6 zmiana statusu trwa właśnie ok. 2 sekundy. Wcale nie jest powiedziane, że zamulanie musi być winą Home.pl.

            pozdrawiam

          • Marcin
            26 sierpnia 2014 at 14:31

            nie twierdzę że tak jest ale wszystkie inne funkcje działają bez zastrzeżeń to nie jest jakiś specjalny problem tylko trochę upierdliwy 😉 wcześniej było dobrze dzieje się tak od jakiegoś czasu

          • home.pl
            26 sierpnia 2014 at 15:02

            Marcinie, w tzw. ‘międzyczasie’ staraliśmy się jeszcze sprawdzić dokładniej co może być ew. przyczyną takich opóźnień w Twoim sklepie. Niestety – każdorazowa próba zmiany statusu zapisuje się bardzo, bardzo szybko. Moze, tak jak sugeruje Michał, dobrze byłoby sprawdzić w innej przeglądarce (wiem, że to trochę takie ‘oklepane’ rozwiązanie, ale często pomocne. [Paweł]

          • Marcin
            27 sierpnia 2014 at 14:45

            Próbowałem w Internet Explorerze i Mozilli sytuacja ta sama,chyba muszę po prostu przyzwyczaić się do tego;-)

  • Artur
    26 sierpnia 2014 at 11:46
    Dodaj komentarz

    Witam, czy możecie dodać do koszyka możliwość wprowadzania kilku, kilkunastu kuponów rabatowych rozliczających ich wartości? Klienci muszą kilka kilkanaście oddzielnych zamówień wykonywać aby rozliczyć ich wartości.

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 11:53
      Dodaj komentarz

      Nie ukrywam, iż długo debatowaliśmy nad tym w jaki sposób technicznie oprogramować takie rozwiązanie. Trudnością jest przede wszystkim to, że wartość rabatu naliczana jest procentowo od wartości całego koszyka (lub też ilości produktów, które do takiego rabatu się kwalifikują). Ostatecznie odłożyliśmy pomysł na ‘później’, spróbujemy jednak pochylić się nad tym tematem raz jeszcze. [Paweł]

      • Artur
        26 sierpnia 2014 at 12:08
        Dodaj komentarz

        Wystarczy wprowadzić jedynie taką opcję dla kuponów o określonej wartości-a nie kupony procentowe. Wtedy wprowadzić regułę zsumowania kuponów w 1 zamówieniu. Ile masz kuponów?- 5, pojawia się 5 pól , gdzie klient wkleja kupony, koszyk redukuje wartości , pozostała wartość (niewylegitymowana kuponami) z wartością przesyłki zostaje jako reszta do zapłaty. I wszystko.

  • Komisarz Borewicz
    26 sierpnia 2014 at 11:43
    Dodaj komentarz

    Witam,
    kiedy w statusach zamówienia pojawi się opcja do wyboru : towar gotowy od odbioru?

    Temat dotyczy sklepu Clickshop

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 11:45
      Dodaj komentarz

      Panie Komisarzu, melduję iż taki status może Pan dodać samodzielnie w ‘Konfiguracja -> Sprzedaż -> Statusy zamówień’ 😉 [Paweł]

  • Jakub Klimek
    26 sierpnia 2014 at 11:41
    Dodaj komentarz

    Witam,
    Co sądzicie o moim sklepie ??
    Co jeszcze można poprawić ? – stawiam na prostotę i łatwość poruszania się po sklepie 🙂
    http://helltoys.com.pl/

    W jaki sposób można polepszyć pozycjonowanie sklepu poprzez narzędzia które są wbudowane w platformę?

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 12:25
      Dodaj komentarz

      Kilka szybkich sugestii:
      – baner na stronie głównej kieruje “donikąd” (http://helltoys.com.pl/pl/c/Planet-Eclipse/42),
      – opisy produktów są pogrubioną czcionką – warto pogrubić słowa kluczowe, a nie cały opis,
      – pod filmami warto napisać o czym są, aby roboty wyszukiwarek mogły w łatwy sposób określić, do czego odnosi się wideo,
      – w menu znajdują się puste kategorie,
      – wbudowane narzędzia: menu konfiguracja -> marketing -> pozycjonowanie,
      – dodatkowe narzędzia dla produktów i kategorii znajdują się w sekcji pozycjonowanie w menu: asortyment -> produkty lub asortyment -> kategorie (warto je modyfikować, aby każdy miał własne słowa kluczowe),
      – opisy produktów (o ile nie są) najlepiej tworzyć unikalne (a nie korzystać/kopiować z opisów dostawców).
      Przy okazji sugerowałbym zmniejszenie nagłówka i logo (rozciągnęliśmy go na całą szerokość), bo obecnie zajmuje nawet całą stronę i dużo „waży” – przez co strona ładuje się dłużej, a klienci nie widzą żadnego asortymentu po trafieniu na stronę główną.

      Dłuższa analiza, tak jak już pisałem wcześniej, wymaga zweryfikowania wielu zmiennych i nie jesteśmy w stanie tego uczynić. Mam nadzieję, że powyższe elementy pomogą w dalszych pracach nad sklepem 🙂
      [Tomek]

      • Jakub Klimek
        26 sierpnia 2014 at 12:36
        Dodaj komentarz

        Super o takie coś mi właśnie chodziło. 🙂
        Kategorie są jeszcze puste gdyż jeszcze do końca nie dodałem wszystkich produktów, a mam ich nie mało 😉
        Co do nagłówka zmniejszyłbym go trochę, gdyż to sklep specjalistyczny “paintball” i tu bardziej chodzi o rozpoznanie marki.

        • Michał
          26 sierpnia 2014 at 23:31
          Dodaj komentarz

          Jeśli rzeczywiście, nagłówek musi być taki duży to proponowałbym dodanie jakiegoś hasła mówiącego czym zajmuje się sklep pod samym logo (np. Sklep internetowy dla pasjonatów gry w paintball). Przy rozdzielczości laptopowej 1280×600 jest duża szansa, że menu na dole może zniknąć i oprócz samego nagłówka klient nie zobaczy nic na pierwszym ekranie. Dla testu proponuję kombinację klawiszy w przeglądarce Firefox CTR+SHIFT+M i włączy się tryb testowania rozdzielczości ekranu na różnych zdefiniowanych urządzeniach. W lewym górnym rogu można przełączać się między rozdzielczościami. Nie zapomnij również (przy przejściu na nową wersję sklepu) o wyłączeniu przekierowania na wersję mobilną (którą masz obecnie w swoim sklepie) – korzystasz z bardzo udanej skórki RWD Click Shop 🙂

          • Jakub Klimek
            27 sierpnia 2014 at 00:37

            Nie zapomnij również (przy przejściu na nową wersję sklepu) o wyłączeniu
            przekierowania na wersję mobilną (którą masz obecnie w swoim sklepie) –
            Jakie przekierowanie i jaka nowa wersja sklepu ??

          • Michal
            27 sierpnia 2014 at 08:44

            Wczoraj wchodziłem na stronę z Telefonu z Wyszukiwarki Google. Tam nastąpiło przekierowanie na starą wersje mobilna sklepu clickshop. Wpisując adres ręcznie ładuje się nowa ładna skórka RWD. Nie znam platformy clickshop ale domyślam się ze trzeba gdzieś w panelu wyłączyć wersje mobilna sklepu w przypadku gdy chce się używać skórki RWD.

          • Jakub Klimek
            27 sierpnia 2014 at 12:44

            Witam,
            To jest właśnie ból, gdyż przy nowej skórce RWD dla sklepu dla sklepu na telefon pozostaje stara . :/

          • home.pl
            27 sierpnia 2014 at 12:57

            Skórka mobilna działa niezależnie od wersji RWD – z tego też powodu włączenie stylu RWD nie dezaktywuje wersji mobilnej (są osoby, które mogą chcieć posiadać obie wersje aktywne) 😉 [Paweł]

  • JaQ za
    26 sierpnia 2014 at 10:56
    Dodaj komentarz

    Hej,
    jakie media/blogi/serwisy/ śledzicie na bieżąco w swojej pracy? Z góry dzięki za obszerną liczbę linków 🙂

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 11:59
      Dodaj komentarz

      Kilka najważniejszych (polskich), z mojego punktu widzenia:
      ekomercyjnie.pl
      antyweb.pl
      di.com.pl
      evigo.pl
      mensis.pl
      interaktywnie.com

      … i oczywiście całą naszą konkurencję 🙂
      [Tomek]

  • Artur
    26 sierpnia 2014 at 10:54
    Dodaj komentarz
    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 10:57
      Dodaj komentarz

      A jaka jest Twoja domena, pod którą sklep powinien się wyświetlać? Sprawdzimy co da się zrobić 😉 [Paweł]

  • Rafał
    26 sierpnia 2014 at 10:53
    Dodaj komentarz

    Czy jest możliwe takie ustawienie aby sklep nie wyświetlał się dla użytkowników z Polski, a jedynie z innych krajów?

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 10:58
      Dodaj komentarz

      Takiej opcji aktualnie nie ma. Natomiast, jeżeli do sklepu trafi klient z kraju innego niż te, zdefiniowane w ustawieniach dostaw, towaru nie uda mu się zamówić – zawsze proszony będzie o podanie adresu w kraju, do którego sklep wysyła produkty. [Paweł]

  • Bartosz
    26 sierpnia 2014 at 10:53
    Dodaj komentarz

    czy uczestnicząc w programie partnerskim można uzyskać rabat na usługę click shop? czy jest to uzależnione o ilości znalezionych klientów? jakie są zasady przyznawania rabatów?

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 11:37
      Dodaj komentarz

      Jako uczestnik programu otrzymujesz 30% prowizji od każdej nowej usługi (sklepy/hosting/kreator www) oraz 10% od rejestracji domen. Dodatkowo otrzymujesz także 20% prowizji w przypadku odnowień (sklepy/hosting/kreator WWW) oraz 10% przy domenach. Dodatkowe, szczegółowe informacje znajdziesz zawsze na stronach programu:
      http://polecaj.home.pl/narzedzia/
      A gdybyś potrzebował dodatkowych informacji – bezpośredni kontakt do opiekuna serwisu: Konrad Wujecki: 605 690 030 [Paweł]

      • Bartosz
        26 sierpnia 2014 at 11:39
        Dodaj komentarz

        dziękuję za informację 🙂

  • Piotr Chuptyś
    26 sierpnia 2014 at 10:53
    Dodaj komentarz
    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 11:16
      Dodaj komentarz

      Na platformie Click Shop sklep mógłby wyglądać lepiej 😉
      Dlatego zapraszamy do przetestowania naszej platformy Click Shop zupełnie
      bezpłatnie przez 14 dni https://home.pl/sklepy. Wracając natomiast do samego sklepu – opiniowanie już działającego sklepu nie
      jest łatwe i wymaga większej analizy treści, linków, układu, zdjęć, czcionek itd.
      Na pewno nie uda się odpowiedzieć w kilku zdaniach. Najważniejsze to z jednej
      strony intuicyjna obsługa (np. większa czcionka w menu, wyszukiwarka), a z
      drugiej przystosowanie sklepu pod pozycjonowanie (powtarzalność słów
      kluczowych, stosowanie różnych wielkości dla nagłówków, tekstu – tzw.
      znaczników h1, h2, strong itd.).
      [Tomek]

      • Piotr Chuptyś
        26 sierpnia 2014 at 11:25
        Dodaj komentarz

        Serdecznie dziękuję za odpowiedź.
        System sklepowy jest mojego autorstwa. Napisany od podstaw.

        Miałbym jeszcze jedno pytanie do Państwa. Czy spotkali się Państwo jako specjaliści od e-commerce z sklepem napisanym w całości w technologii Flash ?
        ActionScript może współpracować z bazami danami.

        Czy jest sens tworzenia takiego systemu sklepowego ?

        • home.pl
          26 sierpnia 2014 at 11:52
          Dodaj komentarz

          Po wspólnej konsultacji 😉 odradzamy sklep napisany w technologii Flash. Nie jest on dobry pod kątem pozycjonowania i o wiele trudniej znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Gratuluję własnego systemu sklepowego 🙂
          [Tomek]

          • Piotr Chuptyś
            26 sierpnia 2014 at 12:13

            No cóż, w takim przypadku trzeba poświęcić pozycjonowanie kosztem efektów wizualnych, graficznych….

            Ewentualnie kopia sklepu w klasycznej formie z przekierowaniem do wersji Flash 🙂 Google pozwala na takie techniki, wraz z przekierowaniami.
            Dziękuję za pochwałę 🙂
            Wspomnę, że powyższy system ma możliwość integracji z systemami magazynowo – sprzedażowymi, kasami fiskalnymi…… przepraszam zapytam, czy home.pl nie szuka pracowników – programistów ?? 🙂

          • home.pl
            26 sierpnia 2014 at 12:26

            Zapraszamy na https://welcome.home.pl/oferty-pracy/ – na pewno znajdziesz coś dla siebie 🙂 A nawet jeśli nie… warto przesłać swoje CV – być może my znajdziemy coś dla Ciebie 😉
            [Tomek]

        • Michał
          26 sierpnia 2014 at 23:10
          Dodaj komentarz

          Dodam jeszcze, że Flash nie jest od jakiegoś czasu wspierany w urządzeniach mobilnych (szczególnie marki Apple). Android może obsługiwać flasha, ale trzeba w nowych systemach doinstalować go osobno. Dodatkowo w systemie sklepowym o wiele gorsze od problemów z pozycjonowaniem jest ograniczona użyteczność (flash i pozycjonowanie niekoniecznie się gryzą – są na to sposoby, ale już włączenie kilku produktów na osobnych zakładkach to nie lada wyzwanie).

  • Krizu
    26 sierpnia 2014 at 10:35
    Dodaj komentarz

    Jaka jest Wasza opinia na temat Prezentacji produktów 360. Czy dobra prezentacje produktu wpływa na wzrost konwersji w sklepie? Czy prezentacje 360 wpływają na zwiększenie atrakcyjności serwisu? Czy jest jakaś przewaga prezentacji 360 nad packshotem, video?

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 10:45
      Dodaj komentarz

      Każda forma prezentacji produktu, która nie tylko wyróżni
      towar na tle konkurencji, ale także uatrakcyjni go w oczach potencjalnego
      klienta jest dobra. To zawsze przekłada się na wzrost konwersji w sklepie. Co
      do samej prezentacji 360 – o ile technologia nie jest specjalnie nowa (taką
      formę prezentacji stosowali producenci telefonów komórkowych (np. Nokia) wiele
      lat temu), o tyle dopiero od niedawna znajduje ona zastosowanie w e-commerce i
      potrafi uatrakcyjnić opis produktu. Pytanie czy lepiej stosować prezentację 360
      czy np. video? Tutaj zależy to w głównej mierze od towaru, który sprzedajemy. Trudno
      jest mi sobie wyobrazić atrakcyjne przedstawienie buta poprzez video,
      zdecydowanie lepiej wypadnie w takim wypadku opcja prezentacji 360. I w drugą
      stronę – wolałbym obejrzeć video typu hands-on dla sprzedawanego telefonu, niż
      prezentację 360 (choć i w tym wypadku obie te formy mogą się świetnie
      uzupełniać). [Paweł]

      • Krizu
        26 sierpnia 2014 at 10:55
        Dodaj komentarz

        Czy macie doświadczenie z prezentacjami 360 i czy w sklepach działających na waszej platformie są przypadki zamieszczenia tej formy prezentacji produktu? Czy macie wiedze na temat jakichkolwiek badań, które wskaż jaka forma prezentacji produktu jest najchętniej preferowania przez userów (niezależnie od rodzaju produktu)? oraz czy umieszczenia na jednej karcie produktu packshotów, video i innych form prezentacji ma uzasadnienie funkcjonalne i się to stosuje?

  • Ola W.
    26 sierpnia 2014 at 10:22
    Dodaj komentarz

    nie dzialaja mi te komentarze. Po raz piąty dodaje te same pytanie. Chce zalozyc sklep z ciuszkami dla dzieci. Boje się jednak jednego… dużej ilości zwrotów. Jak sobie z tym radzić? Jak to wygląda w naszym pieknym kraju… duzo zwrotów jest?

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 10:54
      Dodaj komentarz

      Chciałoby się napisać “Kto nie ryzykuje, nie wygrywa” 😉 A tak poważnie – wg raportu Ecommerce Standard 2013 ponad 62% sklepów miało do 10 zwrotów przez cały 2012 rok (kolejne 20% do 50 zwrotów). Dla klienta końcowego ważniejsza jest pewność, że może zwrócić towar (wtedy sklep jest wiarygodny), niż samo jego zwracanie. Musimy też pamiętać, że robiąc zakupy w Internecie raczej potrzebujemy danego towaru, niż zamawiamy tylko po to, aby go zwrócić.
      [Tomek]

  • Ela Nowacka
    26 sierpnia 2014 at 10:19
    Dodaj komentarz

    Na co powinno się uważać, wspierając/opierając promocję sklepu na działaniach w mediach społecznościowych?

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 10:39
      Dodaj komentarz

      Czas reakcji (czym szybciej odpowiadamy, tym lepiej – ale nie chodzi też o to, aby być dostępnym 24/7), oryginalne pomysły angażujące użytkowników (a nie tylko posty w stylu “Dzisiejsza promocja to…”), stosowanie różnych form przekazu: zdjęcia + tekst, sam tekst (dociera do większej ilości osób), linkowanie do sklepu (ważne przy pozycjonowaniu, gdyż google coraz bardziej bierze pod uwagę “angażowanie społeczności”, czyli komentarze, udostępnienia, “przekliki” z portali społecznościowych).

      Warto też stworzyć krótki regulamin, aby zawsze się do niego odnieść w przypadku np. kasowania wulgarnych postów użytkowników.
      [Tomek]

  • Kuba
    26 sierpnia 2014 at 10:18
    Dodaj komentarz

    Kiedy w końcu rozwiążecie problem braku możliwości importu pełnych danych towaru? Chodzi mi konkretnie o import wariantów i atrybutów. W końcu towar, który sprzedajemy ma różne opcje: Rower ma kolor i rozmiar. Ubrania to samo. 3 lata temu ten wątek się przewijał na rozwijaj.home.pl

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 10:33
      Dodaj komentarz

      W pierwszej kolejności wdrożyliśmy możliwość importu/eksportu wariantów i atrybutów do API sklepu:
      http://tech.clickshop.pl/api/method/name/product.save/m/product
      Centrum Wymiany Danych jest niestety trochę trudniejsze do oprogramowania, głównie z uwagi na sposób zapisu danych w pliku CSV. Planujemy jednak dodanie opcji importu danych z plików XLSX (możliwe, że uda się to wdrożyć w listopadzie), niewykluczone także, że wraz z tą zmianą pojawi się także opcja importu, przynajmniej na starcie, wariantów. [Paweł]

      • Kuba
        26 sierpnia 2014 at 11:02
        Dodaj komentarz

        Mam nadzieję, że to się stanie bo właśnie zatrudniliśmy firmę zewnętrzną do napisania importu przez API a tanie to nie jest.

  • Ela Nowacka
    26 sierpnia 2014 at 10:11
    Dodaj komentarz

    Czy Waszym zdaniem w przyszłości znaczenie AdWords w e-commerce będzie rosło/malało? Google coraz bardziej ogranicza możliwości pozycjonowania, jednocześnie lansując jako jedyną słuszną opcję płatne linki….

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 10:29
      Dodaj komentarz

      Obserwując bieżące działania Google’a w zakresie rozwoju ich
      własnych produktów dla e-commerce (m.in. Google Shopping i intensywne
      promowanie ofert e-sklepów w wynikach wyszukiwania) czy rozbudowę możliwości
      AdWords właśnie o promowanie nie tylko całych serwisów, ale też kategorii produktowych
      czy poszczególnych produktów – tak, znaczenie AdWords w naszej opinii będzie coraz
      większe. Nie tylko dla sklepów internetowych, ale także dla serwisów
      branżowych, tematycznych, prywatnych stron WWW – słowem – dla całego Internetu.

      Trend ten rysuje się tak naprawdę od wielu lat, natomiast
      dopiero od ubiegłego roku przybrał na sile. Google po prostu dostrzegł miejsce,
      które, z racji swojego potencjału, może świetnie zagospodarować.

      PS. Współpracujemy z Google już od wielu lat oferując naszym
      klientom możliwość korzystania z programu AdWords (darmowe kupony kwotowe na
      pierwsze kampanie) i widzimy jak ilość aktywacji tych kuponów z miesiąca na
      miesiąc rośnie. Google uruchomił jakiś czas temu program wsparcia
      przedsiębiorców przy tworzeniu i uruchamianiu ich pierwszych kampanii (pełne
      wsparcie polskiego konsultanta), co także pokazuje, że Gigant ma duży apetyt na
      pozyskanie jak największej ilości klientów tej usługi 🙂 [Paweł]

  • Karolina Woznicka
    26 sierpnia 2014 at 09:23
    Dodaj komentarz

    Ile realnie trzeba wydać na promocję sklepu… by mieć wystarzczającą ilość klientow… Bo mówi się, że sklep można mieć już za kilkadziesiat złotych, ale tak naprawdę koszty promocji, reklamy, marketingu wynoszą dużo więcej. Możecie podać jakieś przykłady?

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 09:49
      Dodaj komentarz

      Na tak postawione pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Promocja sklepu zależy od wielu czynników: czasu (nakładów pracy), asortymentu, grupy docelowej, unikalnych treści itd. Są sklepy, którym wystarczyło 2-3 tysiące złotych i świetny pomysł na biznes, aby w bardzo krótkim czasie rozwinąć swoją markę. Są też takie, które nie wydają nic (oprócz poświęconego czasu), ale konsekwentnie realizują założone cele (unikalność treści, występowanie na blogach i serwisach tematycznych, rozwijanie społeczności itp.), aby w dłuższej perspektywie osiągnąć sukces. Są też jednak przykłady sklepów, które wydają kilkadziesiąt tysięcy i… zamykają się po roku lub dwóch latach (źle dobrana grupa docelowa, złe produkty, zbyt duży asortyment).
      Warto więc obserwować konkurencję, mieć pomysły na własny biznes, ale przede wszystkim zakładać sobie cele i rozliczać się z nich z samym sobą.
      [Tomek]

  • Adrian Jankow
    26 sierpnia 2014 at 09:19
    Dodaj komentarz

    Kiedy kolejna aktualizacja clickshop? I co bedzie obejmowac? Prosze o konkretna odpowiedz

    • home.pl
      26 sierpnia 2014 at 09:40
      Dodaj komentarz

      Wdrażanie aktualizacji planujemy rozpocząć w pierwszym tygodniu września – jesteśmy na etapie ostatnich testów poszczególnych zgłoszeń. Co do samych poprawek:
      – ok. 30 zgłoszeń związane z nową skórką RWD Click Shop,
      – ok. 15 zgłoszeń związanych z nieprawidłowościami w Panelu RWD sklepu,
      – dodanie wymuszenia obsługi certyfikatu SSL w całym sklepie (zgodnie z nowymi wytycznymi Google odnośnie bezpieczeństwa i pozycjonowania serwisów),
      – aktualizacja metody w API (order.create),
      – korekty do działania mechanizu wyszukiwarki (m.in. prawidłowe wyszukiwanie ciągu składającego się z cyfr),
      – poprawki do wydruku zamówienia.
      [Paweł]

      • Adrian Jankow
        26 sierpnia 2014 at 10:07
        Dodaj komentarz

        A w tym roku będą jeszcze jakieś inne aktualizacje?

        • home.pl
          26 sierpnia 2014 at 10:09
          Dodaj komentarz

          Oczywiście. Pierwsza połowa października oraz jeszcze dwie mniejsze (okolice drugiej połowy listopada). Generalnie staramy się, aby żadnych znaczących aktualizacji nie wdrażać przed rozpoczęciem okresu świątecznego. Wiemy, że w tym czasie rośnie ruch w sklepach, dlatego też nie chcemy niepotrzebnie wprowadzać zamieszania i utrudniać sprzedaży naszym użytkownikom w tym pracowitym okresie.
          Wyprzedzając ewentualne, kolejne pytanie – szczegóły dot. kolejnych aktualizacji – wkrótce 😉 [Paweł]

    Dodaj komentarz

    *

    *