E-biznes

Jak prowadzić fanpage cz. III

W trzeciej już części dotyczącej prowadzenia fanpage’a, zajmiemy się treścią. Znaczenie ma temat, ale i dobór słów. O tym jak pisać i co pisać.

Zasada atrakcyjnego fanpage’a? Publikowanie tego, z czego firma jest dumna.  Jeżeli  odnosi sukces – można zamieszczać opinie klientów, ale nie w standardowej kilku zdaniowej formie, ale jako link do wpisu z bloga. Można także wspierać się infografikami, które w efektowny sposób przedstawiają co się dzieje w firmie. Nie trzeba czekać na wielki sukces. Za pomocą takiej infografiki można pokazać w efektowny sposób, co dzieje się w firmie: ile produktów znajduje się w magazynie, ilu pracowników stanowią kobiety, a ile mężczyźni. Taka forma jest idealna do umieszczania danych z raportów, które w innym kształcie byłyby znacznie mniej interesujące.

Wbrew kulturze obrazkowej, to wpisy bez ilustracji mają największy zasięg. Słowo potrafi zaintrygować, sprowokować, zmusić do przemyśleń. O czym pisać? Np. o newsach z branży. Warto każdego dnia robić monitoring innych branżowych stron. Sprawdzać, jak konkurencja buduje wizerunek, w jaki sposób zestawia informacje. A przy udostępnianiu treści z innej witryny, dobrze jest dopisać komentarz od siebie. Takie zachowanie wzbudzi zainteresowanie odbiorcy: dowie się dlaczego warto to zobaczyć, oraz pozna opinię przedsiębiorstwa na dany temat. To o czym się pisze, powinno być przede wszystkim ciekawe i wartościowe. Również promocje i nowości – inaczej będą potraktowane jako spam. Sekret dobrego redagowania został odkrył angielski pisarz Samuel Johnson, w czasach, gdy jeszcze nie było blogów:

Co zostało napisane bez wysiłku, jest zwykle czytane bez przyjemności.

13366666_m

Odbicie w lustrze

Fanpage ma wyrażać markę, ale czy powinien być niczym lustrzane odbicie? Tutaj trzeba trzymać się jasnych zasad publikowania:

  • na stronie internetowej: niezbędne informacje, oferta, informacje o strukturze firmy;
  • na fanpage: treści uzupełniające, konkursy, ciekawostki, promocje, krótkie filmy;
  • na stronie biura prasowego: przekazanie najważniejszych informacji o nowościach i zmianach.

Takie rozróżnienie, pozwala na świadome kreowanie wizerunku w sieci. Facebook to miejsce z szybko zmieniającymi się komunikatami. O ważnym wydarzeniu, projektach, darmowym szkoleniu czy istotnej promocji najlepiej wspomnieć więcej niż raz, tak, aby dotrzeć do większej grupy odbiorców.

Reklama

Wiemy, o czym? A teraz jak pisać?

Nie może być nudno. Media społecznościowe spaja rozrywka, urozmaicenie, niedopowiedzenie, doza szaleństwa. Gdy trzeba zbadać opinię internautów, łatwiej poznać wyniki stosując sondę. Firma szybciej pozna wyniki i nikt nie będzie tracić czasu na analizowanie wypowiedzi o różnej długości. Czy warto przedstawić recenzję branżowej książki odbiorcom Facebooka? Można to zrobić na fanpage, ale w formie odnośnika do bloga, lub mniej popularnego sposobu – facebookowych notatek. Jednak przy umieszczaniu treści w zakładce notatka, warto wspomnieć o tym na tablicy.

W social mediach wypowiedzi są krótkie. Nie ma miejsca na rozbudowane formy, od tego są gatunki prasowe. W SM stawia się na siłę wyrazu i szybkość.

Podstawa: sukces, infografika, rozrywka, ciekawostki