Miliard stron www – jak rozwijał się Internet przez ostatnie 23 lata?

Przypomnij sobie o codziennym użytkowaniu swojego komputera. Włączasz przeglądarkę, wpisujesz adres ulubionej strony internetowej, przeglądasz najważniejsze informacje ze świata, publikujesz zdjęcia w serwisie społecznościowym, odbierasz i wysyłasz pocztę. Dla Ciebie jest to normalny sposób na pozyskiwanie i dzielenie się wiedzą ze znajomymi. Pomyśl o tym, że 23 lata temu nie było to jeszcze możliwe.

Jak powstały strony WWW?

6 sierpnia 1991 roku brytyjski naukowiec Tim Berners-Lee dzięki własnemu wynalazkowi o nazwie WWW (World Wide Web) publikuje na testowym serwerze stronę internetową. Pierwszy eksperyment przebiega pomyślnie – dostęp do danych na niej zawartych otrzymuje kilka osób, które mogą za pomocą prostego edytora dodawać własną treść. Tak rozpoczęła się jedna z największych rewolucji technologicznych w historii ludzkości.

Puste pole do wpisania adresu daje miliard możliwości.
Puste pole do wpisania adresu daje miliard możliwości.

Przyrost serwisów internetowych z każdym rokiem zwiększał potencjał na usprawnienie komunikacji ludzkości. Według danych serwisu InternetLiveStats jeszcze w 1993 roku dostępnych było zaledwie 130 stron, a rok później już ponad 2700. To świadczy o prawdziwej ekspansji zjawiska, która mimo technologicznych braków (niewiele osób mogło pochwalić się podłączeniem komputera do sieci) ciągle postępowała w szaleńczym tempie.

Początki Google

Za prawdziwy kamień milowy uznaje się rok 1998, kiedy to powstała wyszukiwarka Google. Raczkujące narzędzie do zdobycia przydatnych informacji oraz popularyzacja Internetu dała kolejny impuls użytkownikom chcącym zaistnieć w sieci. W 2000 roku liczba stron internetowych przekroczyła 17 milionów!

Ciągły rozwój technologii i optymalizacja pod urządzenia mobilne pozwoliły 17 września tego roku na przebicie kolejnej bariery – jednego miliarda. Oznacza to, że statycznie każdego dnia w sieci przybywało ponad 100 tysięcy nowych stron. Oczywiście statystyka jest w tym przypadku drobnym przekłamaniem, ale nawet pomijając aspekty pozatechniczne należy stwierdzić, że Internet jest najdynamiczniejszym środkiem komunikacji, który pozostawił w tyle telewizję oraz radio. I dlatego warto być jego częścią, nie tylko jako użytkownik, ale przede wszystkim dostawca ciekawych treści.

home.pl wspiera rozwój firm w Internecie

home.pl jest największym w Polsce dostawcą usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet firma jest liderem branży również w Europie.

#wspieramyrozwójfirm