Posiadanie firmowego adresu poczty stało się standardem. Na szczęście założenie takiego konta e-mail nie jest trudne. Co zyskujemy? Większą wiarygodność i profesjonalizm w oczach kontrahentów. Jak zdobyć wymarzony adres i na jakie funkcjonalności zwrócić uwagę – o tym w dzisiejszym wpisie.
Firmowa poczta email we własnej domenie – dlaczego warto?
Klient, który otrzyma korespondencję z adresu biuro@nazwa_firmy.pl, domyśli się, że strona internetowa jest tożsama z adresem www.nazwa_firmy.pl. Łatwo zapamięta nie tylko adres e-mail, ale także utrwali nazwę przedsiębiorstwa. To dodatkowa forma reklamy. Podobnie jak publikowanie adresu e-mail na forach, w stopce pod każdym postem. Niekiedy regulamin zabrania podawania adresu www. W takiej sytuacji rozwiązaniem jest podanie adresu poczty. To pozwoli na kontakt z firmą i jej łatwą identyfikację w sieci. Oprócz tego warto wyróżnić jeszcze kwestie wizerunkowe:
- Adres we własnej domenie dodaje prestiżu i świadczy o profesjonalizmie firmy. Szczególnie w przypadku mikro i małych firm, które swoją wiarygodność i popularność muszą budować dłużej niż wielkie spółki.
- Każdy klient może sprawdzić przedsiębiorstwo w bazie WHOIS. Baza ta pozwala na sprawdzenie, kto jest abonentem danej domeny. Dla domen polskich zarejestrowanych przez osoby prywatne dane są ukryte. We WHOIS można natomiast sprawdzić, gdzie domena jest zarejestrowana i na jakich serwerach DNS działa. Znajduje się tam także data ostatniej modyfikacji technicznej.
Bezpośrednie korzyści dla właścicieli adresu? Ograniczenie zjawiska uciążliwego spamu. Niechciane reklamy w bezpłatnych skrzynkach zabierają i tak dość ograniczoną pojemność. Wybierając płatną opcję, nie tylko minimalizujemy problemu spamu, ale jednocześnie mamy realny wpływ na wykorzystanie pojemności konta pocztowego. W home.pl rozmiar skrzynki jest zależy od wybranej usługi.
W przypadku Prywatny Email jest to 20 GB. Wyższe usługi umożliwiają zakładanie większej liczby skrzynek w ramach przydzielonej powierzchni. Na przykład w Poczta Biznes jest to 100 GB. To bardzo wygodne rozwiązanie dla osób, które potrzebują na początek dużej pojemności i planują w przyszłości dodawać skrzynki dla nowych pracowników.
Bardzo przydatna funkcja: adres e-mail we własnej domenie pozwalają na stworzenie kolejnych adresów związanych ze strukturą przedsiębiorstwa. Oprócz np. poczty biuro@nazwa_firmy.pl, możemy dodać kadry@nazwa_firmy.pl czy redakcja@nazwa_firmy.pl. Stworzenie takich skrzynek ułatwia komunikację i powoduje, że korespondencja będzie dotyczyć wybranych osób. W przypadku posiadania hostingu istnieje możliwość tworzenia większej liczby prostych do zapamiętania adresów np dla pracowników: imie.nazwisko@firma.com.
Wymarzony adres pozwala na uniknięcie czasochłonnego wyszukiwania wolnych adresów z puli bezpłatnych kont e-mail. Czy lepiej wygląda kontakt@firma.pl czy może mojaulubionafirmawszczecinie@znanadomena.com?
Niewielkie koszty poniesione za zakup poczty (Prywatny Email), gwarantuje łatwiejsze porozumienie z kontrahentami. Adres jest zapamiętywany i rozpoznawany.
Poczta email bez reklam – najlepsze rozwiązanie
W pierwszej kolejności oszacuj jaka przestrzeń będzie Ci potrzebna. Pomyśl o użytkowaniu poczty w perspektywie następnych 6-12 miesięcy. Czy będziesz wysyłać duże załączniki? Potrzebujesz skrzynki do przechowywania multimediów, skanów, zdjęć lub projektów? W zależności od Twoich planów możesz zarejestrować:
- pojedyncze konto Prywatny Email w atrakcyjnej łatwej do zapamiętania domenie np. post.pl,
- więcej miejsca na pocztę w pakiecie Poczta Biznes – 100 GB umożliwia swobodne tworzenie większej skrzynki email wraz z własną domeną (np. biuro@nowak.pl).
Jeśli firma planuje rozwój i powiększenie – niezbędny będzie zakup hostingu.
Jakie funkcjonalności otrzymujemy w ramach firmowego adresu e-mail? Jest ich naprawdę sporo. Przyjrzyjmy się tym najważniejszym.
- Autoresponder, pozwala na wysłanie automatycznej wiadomości podczas nieobecności.
- Antywirus skanuje i odrzuca przesyłki, które zawierają niepożądane dane.
- Dzięki wykonywanej kopii zapasowej oraz zainstalowanemu certyfikatowi SSL zapewniony jest odpowiedni poziom bezpieczeństwa.
- Autoryzacja SMTP chroni skrzynkę przed wysyłką spamu np. w wyniku działania wirusa lub trojana.Więcej o funkcjonalnościach i ciekawych wskazówkach firmowej w Pomocy.