Wpis przygotowali specjaliści z promoszop.pl, wiodącego na polskim rynku portalu kuponowego, wspierającego reklamodawców w zwiększaniu konwersji i pozyskiwaniu nowych klientów.
Rynek e-commerce prężnie rozwija się w Polsce, a kupujących w internecie wciąż przybywa. Według danych opracowanych przez CBOS w 2015 roku ponad połowa naszych rodaków (51%) dokonała przynajmniej jednego zakupu online. Natomiast w miesiącu poprzedzającym badanie (maj 2015), aż 46% internautów zrobiło zakupy w internecie (10% więcej niż w maju 2014). Wraz ze wzrostem liczby e-klientów pojawia się także coraz więcej sklepów internetowych, a co za tym idzie konkurencja na rynku wciąż rośnie. Co zrobić, by zwiększyć sprzedaż w Twoim e-sklepie, zatrzymać klientów i pozyskać nowych?
Przyciągaj klientów rabatami
Jednym z najskuteczniejszych narzędzi wspomagających sprzedaż online jest udostępnianie kodów rabatowych w Internecie. Według danych przygotowanych przez portal Promoszop liczba wyszukiwań hasła „kody rabatowe” w Google wzrosła aż o 83% na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Przeprowadzono także badanie, które na celu miało pokazanie skuteczności kodów. Na podstawie jednego ze sklepów internetowych porównano liczbę transakcji w tygodniu, w którym wygenerowana została zniżka, z tygodniem go poprzedzającym. Zaobserwowany został ponad dwukrotny wzrost liczby sprzedaży, podczas gdy średnia wartość koszyka zwiększyła się o 68%.
Gdzie udostępniać kody rabatowe?
Co zrobić, by użytkownicy z łatwością odnaleźli udostępniany przez Twój sklep kod? Jednym z wyjść jest wysłanie informacji o promocji w newsletterze. Jak podaje Experian, ekspert w dziedzinie analizy rynków, wskaźnik otwarcia mailingów zawierających zniżkę jest wyższy o 14% od tych nie zawierających rabatu.
Innym rozwiązaniem jest udostępnianie kodów rabatowych w mediach społecznościowych, jak Facebook, Twitter, czy Google+. Popularność tych portali w Polsce wciąż rośnie – aż 66% internautów deklaruje swoją obecność w przynajmniej jednym z nich (według raportu CBOS). Dla porównania w roku 2014 było ich 62%. Dodatkowe narzędzia, jak Business Manager na Facebooku, pozwolą nam na dokładne określenie grupy naszych odbiorców. Możemy zatem sprecyzować wiek, zainteresowania czy lokalizację.
Jeżeli chcesz dotrzeć do jeszcze szerszej grupy potencjalnych klientów, udostępnij swój kod na jednym z portali kuponowych (na przykład promoszop.pl). Informacja o rabacie będzie dostępna na stronie przez cały czas trwania promocji. Dodatkowo może zostać wyróżniona „sugestią redakcji”, zamieszczona w top 10 kuponach czy na sliderze.
Udostępnianie kodów rabatowych niesie ze sobą wiele korzyści. Nie tylko wpłynie to na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym, pomoże pozyskać nowych klientów i utrzymać ich zainteresowanie marką. Jest to także narzędzie, które wygeneruje dodatkowy ruch na stronę sklepu i będzie miało swoje odzwierciedlenie w rozpoznawalności brandu. Szczególne znaczenie ma to dla mniejszych przedsiębiorców, którym trudno jest konkurować z gigantami polskiego rynku e-commerce, jak Allegro czy Empik. Co także istotne – kody rabatowe mogą być udostępniane przez cały rok, niezależnie od sezonowych wyprzedaży