W ostatnich tygodniach poświęciliśmy bardzo dużo czasu na ulepszenie filtrów antyspamowych na serwerach naszych klientów. Mimo, iż codziennie na konta użytkowników trafiają miliony wiadomości, a mechanizmy blokują kilkaset tysięcy podejrzanych maili – wciąż dążymy do poprawy jakości poczty home.pl. Efektem naszych wysiłków jest nowa funkcja filtru antyspamowego, który „uczy się” rozróżniać niepożądane treści od tych potrzebnych. Na czym polega jego działanie?
Jak oznaczyć wiadomości jako spam?
Opcja jest dostępna u wszystkich klientów, korzystających z usług pocztowych (od bezpłatnej skrzynki w domenie, aż po FTPboxy na hostingu tradycyjnym) poprzez panel pod adresem https://poczta.home.pl. Jeżeli uważasz, że któraś z wiadomości nie powinna trafić na Twoje konto, a ostatecznie ją otrzymałeś/aś – skorzystaj z przycisku „Oznacz jako spam”.
W poprzedniej wersji panelu pocztowego użycie tej opcji powodowało przeniesienie maila do osobnego katalogu SPAM. W nowej aplikacji funkcja oznaczania wiadomości jako spam ma znacznie szersze znaczenie. Oprócz przeniesienia jej do oddzielnego katalogu, kopia maila jest przesyłana do systemowego folderu (niewidocznego dla użytkownika), a następnie przekazywana do analizy antyspamowej. W przypadku pomyślnej weryfikacji (wykonywanej cyklicznie co kilka dni), dane o takiej korespondencji są dodawane do globalnych filtrów – dzięki temu nie otrzymasz w przyszłości wiadomości o podobnej treści lub temacie, mimo, że teoretycznie zostanie ona wysłana z innego serwera lub domeny (co utrudnia blokadę przy konfiguracji czarnej listy nadawców).
Jak sprawdzić, czy mail jest spamem?
Warto sprawdzić, czy mail rzeczywiście nosi znamiona spamu. Do wiadomości niepożądanych nie zaliczamy np. newsletterów, mailingów promocyjnych (a więc maili z opcją wypisywania się z listy odbiorców – znajduje się ona zazwyczaj na samym końcu wiadomości, pod stopką), komunikatów systemowych typu MAILER_DAEMON i zwrotek.
Jeżeli omyłkowo zaznaczono wiadomości jako SPAM, zawsze możesz cofnąć swoją decyzję – przejdź do folderu SPAM, zaznacz danego maila i skorzystaj z analogicznej opcji „Nie spam”, mail pojawi się ponownie w Skrzynce Odbiorczej. Pamiętaj o zawsze dostępnej opcji Białej Listy, dla której możesz skonfigurować zaufanych nadawców. Kliknij na poniższy przycisk, aby przeczytać o niej więcej.