Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Wszystko, co musisz wiedzieć o sklepie internetowym

Wszystko, co musisz wiedzieć o sklepie internetowym

Czym jest sklep internetowy?

Jest to serwis internetowy oferujący możliwość zakupu przez Internet. Sklep internetowy powinien dawać te same możliwości co zwykły sklep, zarówno dla klienta (możliwość przejrzenia oferty, dodania produktów do koszyka) jak i dla obsługi (dodawanie, zmiana produktów, tworzenie promocji i ofert, przyjmowanie zamówień i sprzedaż, analiza sprzedaży i raportowanie).

Dlaczego sprzedaż w Internecie się opłaca?

Największym ułatwieniem dla przedsiębiorcy jest dotarcie do nowych odbiorców. Nie ogranicza nas odległość  jak w przypadku sklepów stacjonarnych. Naszymi klientami mogą być osoby z całego świata! Korzyści dla nich? Zakupy bez kolejek, w domowym zaciszu. W kilka sekund mogą przejrzeć oferty, sprawdzić wymiary, a nawet komentarze tych, którzy już coś zakupili. Te wszystkie czynności w zwykłym sklepie zajmują dużo więcej czasu.

Dla handlowców e-sklep to niższe koszty. Nie trzeba płacić za wynajem, a jedynie zakupić serwer i  oprogramowanie do sprzedaży. Zmiany „wystroju” czy oferty sklep nie pociągają za sobą dużych nakładów finansowych i pracy – można je robić bez zamykania sklepu i blokowania sprzedaży.

Jakie możliwości ma właściciel e-sklepu?

Taki przedsiębiorca może pracować w dowolnym miejscu z dostępem do Internetu. Podróżując, odpoczywając w parku sprawdzi stany magazynowe czy napływające zamówienia. Będąc online szybciej zareaguje na działania konkurencji, np. ustawi nową promocję na stronie czy reklamę w Google. Ma także pełny dostęp do analiz, raportów z obrotu i panelu swojego sklepu.

Prowadząc e-sklep zbieramy bazę klientów. Warto z tego korzystać! Można przypomnieć klientom o sklepie, wysyłając mailing lub SMS z kuponem rabatowym. Wtedy zwiększamy szansę na ponowne zakupy.

Jaki sklep wybrać?

Usługi sklepowe oferują usługi o różnych parametrach. Musimy zastanowić się, jakie mamy wymagania: ile produktów będziemy sprzedawać i czy będą one miały różne warianty, czy sprzedaż będzie kierowana tylko na rynek krajowy czy chcielibyśmy mieć serwis w kilku językach i obsługujący kilka walut.

Trzeba zwrócić uwagę, jakie ułatwienia i bonusy oferuje dana aplikacja e-commerce. Ma to wpływ na czas realizacji zamówienia. W home.pl dajemy możliwość połączenia sklepu np. z bezpiecznymi płatnościami od PayU, przesyłkami kurierskimi Apaczka czy porównywarką produktów Ceneo. Oprócz tego, że łatwiej jest  wysłać produkt, często możemy też liczyć na niższe ceny zamówienia kuriera, mniejszą prowizję od płatności online czy tańszą reklamę w wyszukiwarkach..

Trzy najważniejsze zalety sklepów internetowych

Wygoda – kupujemy, gdzie chcemy, 24 godziny na dobę. Z dowolnego miejsca: siedząc w domu przy komputerze lub w tramwaju ze smartfonem w ręku. Produkt jest dostarczany pod drzwi, nie musimy tracić czasu na poszukiwania w galeriach handlowych.

Oferta i ceny – zakupy internetowe zazwyczaj są tańsze ponieważ sprzedawcy ponoszą niższe koszty i mogą oferować bardziej konkurencyjne ceny. Korzyścią dla klienta jest także większy wybór towarów.

Dostępność informacji o produkcie –  każdy e-sklep, jaki wybrany produkt może być oceniany przez użytkowników.  W dowolnym momencie możemy te opinie zobaczyć i na ich podstawie dokonał wyboru.

Jaka przyszłość czeka sklepy internetowe?

Udział sprzedaży internetowej w ramach całości sprzedaży na świecie cały czas rośnie, z 5,1% w roku 2013 do szacowanych 8.8% w roku 2018. W USA (drugim po Chinach największym rynku e-commerce na świecie) ponad 60% konsumentów minimum raz zrobiło zakupy przez Internet.

W Europie największy jest rynek brytyjski. Tam w 2015 roku, ponad 70% internautów zdecydowało się na e-zakupy.

Sklep musi być dostosowany do urządzeń mobilnych. Obecnie coraz więcej osób kupuje w sieci za pomocą tabletów i telefonów niż komputera, globalnie jest to ok. 40% wszystkich transakcji. W kolejnych latach liczba takich użytkowników z pewnością będzie rosnąć.

TAGI: /