MENU

Komentarze (0) E-biznes

Kiedy zdecydować się na mobilną stronę? Jak najszybciej!

Specyfika polskiego internetu, sposób pozyskiwania informacji przez użytkowników oraz potrzeby rynku zmieniają się dynamicznie. Jak pokazuje konsumencki barometr Google, aż 75% Polaków przynajmniej raz dziennie korzysta z sieci. Wszystko wskazuje na to, że nowe pokolenie będzie traktować usługi internetowe jako coś zupełnie normalnego, oczywistego.

Tym samym pojęcie „dostępu do sieci” przestanie nosić znamiona luksusu, towaru ekskluzywnego. Szacuje się, że 87% mieszkańców naszego kraju w wieku 25-34 korzysta z dobrodziejstw nowoczesnych technologii codziennie. Wspomniane liczby będą z każdym rokiem rosnąć, dlatego już teraz trzeba zastanowić się jak zaprezentować swoją stronę w sieci, tak aby była przyswajalna dla nowego odbiorcy

Przedsiębiorcy powinni zadbać o to, żeby ich strony internetowe były mobilne i/lub responsywne. W okresie wakacyjnym zapewni to większe zyski firmom działającym m.in. w branży turystycznej, edukacyjnej, ubezpieczeniowej, rozrywkowej i medycznej – przekonuje Maciej Fiszer, lider zespołu UX w home.pl. Internet stał się głównym źródłem informacji o świecie i usługach różnego typu.  Tak uważa aż 83% polskich konsumentów, co stawia małe, lokalne firmy przed wyzwaniem wejścia do sieci. Prowadzenie drobnej działalności stacjonarnie, w przestrzeni, na którą składa się kilka/kilkanaście metrów kwadratowych musi być również odzwierciedlone w rzeczywistości wirtualnej.

Polacy nie kończą przygody z internetem w wakacje!

Posiadanie strony internetowej, także tej w wersji mobilnej jest ważne także z innego powodu. Polacy częściej serfują po sieci korzystając z urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i tabletów (83%) niż z komputerów (77 %). Szczególnie w lipcu i sierpniu. W tej sytuacji ważne jest, aby gotowa strona została opracowana pod kątem RWD (responsywności, czyli ekranu dopasowującego się do rozmiarów różnych urządzeń), dzięki czemu bez względu na posiadany smartfon lub tablet witryna będzie czytelna i łatwa w użytkowaniu.

W okresie wakacyjnym Polacy rzadziej włączają komputery, co nie oznacza, że rezygnują z korzystania z internetu – mówi Maciej Fiszer, lider zespołu UX w home.pl. – W związku z tym zwiększa się ruch z urządzeń mobilnych (telefony i tablety). Już 11 mln Polaków korzysta ze smartfonów. Warto więc zadbać o komfort potencjalnych klientów.

Strona mobilna = pełen sukces

Trend dostosowywania strony do urządzeń mobilnych jest widoczny zwłaszcza w branży ecommerce – coraz więcej firm zauważa, że strona zgodna z RWD nie tylko pozyskuje nowych klientów, ale również utrzymuje tych dotychczasowych, którzy wykazują lojalność. Z uwagi na konkurencję oraz coraz większy zasięg mobilnego internetu przywiązanie do danej marki jest elementem, który wymaga szczególnej uwagi. O tym, że klienci chcą jak najszybciej uzyskać najlepszą ofertę świadczy coraz wyższy procent wyszukiwań w Google za pomocą urządzeń przenośnych (56% wszystkich wyników) – wynika z barometru konsumenckiego Google.

Jak poradzić sobie z dostosowaniem już istniejącej strony do wymagań klientów? Warto w tym przypadku korzystać z doświadczeń najlepszych, a także przeanalizować korzystanie ze strony z własnej perspektywy,

Strony mobilne buduje się inaczej niż te tradycyjne – tłumaczy Maciej Fiszer. – Należy przeanalizować dane związane z User Experience, czyli doświadczeniami użytkownika w momencie, gdy z nich korzysta. Dzięki temu wyeliminujemy treści, które nie są tak istotne dla konsumentów. Rozmiar czcionki i grafiki należy dobrać pod kątem technologii dotykowej, nie tej klikanej myszką komputerową.  Dzięki temu, że strony mobilne mogą pobierać dane o lokalizacji. Pełnią także rolę asystentów podpowiadających gdzie znaleźć określony sklep, restaurację czy mechanika i pomagających wyznaczyć do nich drogę.

Jak stworzyć mobilną stronę?

Najpopularniejsze systemy zarządzania treścią tj. WordPress i Joomla posiadają bogate opcje do opracowywania mobilnej wersji strony WWW. Dużym ułatwieniem w przypadku tych rozwiązań jest fakt bogatego wsparcia społeczności, która tworzy nowe szablony, wtyczki oraz skrypty do obsługi np. formularzy kontaktowych. Zdecydowana większość dodatków jest opracowywana także pod kątem urządzeń mobilnych. Przy zakupie szablonu zwróć uwagę na to, czy jest on zbudowany zgodnie z RWD. W WordPressie dodatkowo dochodzi funkcja „Personalizacji”, dzięki której w trakcie edycji sprawdzisz wygląd strony na dowolnym urządzeniu. Praktycznie wszystkie treści są przekładane na wersję mobilną automatycznie, dzięki czemu oszczędzisz sporo czasu. WordPress jest wręcz sztandarowym przykładem podążania za nowoczesnymi trendami. Pierwszą stronę uruchomisz w ten sposób m.in. na naszej usłudze WordPress Hosting SSD.

Jeżeli chcesz wystartować ze swoją stroną WWW w wersji mobilnej jeszcze dzisiaj – sprawdź usługę Click Web. To prosty w użyciu, intuicyjny edytor do tworzenia internetowej wizytówki. Dzięki temu błyskawicznie opublikujesz podstawowe informacje o swojej firmie, dodasz galerię zdjęć, formularz kontaktowy i mapę z dojazdem. Wersja mobilna? Jest generowana automatycznie – jest to jedna z największych zalet, którą cenią nasi klienci.