home.pl

Czy programowanie jest trudne? – wrażenia uczestników programu “Bilet do rozwoju”

Program rozwoju pracowników Biura Obsługi Klienta home.pl trwa już 3 miesiące. Ponad 40 uczestników szkoleń poszerza swoją wiedzę na temat programowania PHP, frontend, administrowania systemami Linux oraz Sprzedaży B2B. Czy wyzwanie związane z przyswojeniem dużej porcji wiedzy spotkało się z ciepłym przyjęciem? Nie mamy wątpliwości, że konsultanci polubili projekt “Bilet do rozwoju”.

Jak bardzo istotny jest nowy sposób na nabycie nowych umiejętności przekonuje Karol, uczestnik zajęć z programowania PHP – Dzięki Biletowi do rozwoju poznałem podstawy wiedzy programistycznej. Wcześniej skupiałem się na bardziej zaawansowanych funkcjach, przez co brakowało mi czasami zrozumienia zasad ich działania. Ścieżka programowa jak na razie jest łatwa do zrozumienia. Wyzwaniem jednak jest kreatywne wykorzystanie poznanych elementów do osiągnięcia konkretnego efektu. Dużym zaskoczeniem było poznanie git basha, z którym nie miałem wcześniej do czynienia. Zaskoczyło mnie jak bardzo przydatne jest to rozwiązanie do pracy nad projektami.

Podobnymi spostrzeżeniami podzieliła się z nami Ula, która uczęszcza na zajęcia ze Sprzedaży B2B: Zajęcia mają charakter warsztatowy, co wiąże się z naszą aktywnością – bez naszego udziału nie możemy iść z materiałem dalej. Jest to oczywiście zaletą. Nie możemy udawać, że się uczymy. Przy okazji jest to oczywiście sposób na lepsze przyswojenie wiedzy.  

Najbardziej obleganym kierunkiem Biletu do rozwoju była administracja systemami Linux. Łukasz, który do tej pory udzielał wsparcia na Infolinii w Biurze Obsługi Klienta widzi wiele pozytywów takich lekcji – Dzięki zajęciom wiem, jak działa infrastruktura home.pl od drugiej strony. Zdziwiło mnie jak wiele możliwości kryje się w konfiguracji serwera. Ścieżka oraz zadania są dla mnie przejrzyste, a systematyczna praca nad zadaniami domowymi ułatwia mi zrozumienie kolejnych treści.

Bilet do rozwoju jest pierwszym tego typu projektem w firmie, dlatego zapytaliśmy się również prowadzących o ich wrażenia w kontekście przerabianego materiału oraz aktywności uczestników.

Radek, programista PHP: Na pewno wyzwaniem były szacunki ilości materiału do opanowania z czasem, którym dysponujemy na zajęciach. Okazało się, że praca programisty PHP zwłaszcza na początku wymaga wielu przygotowań (m.in. instalacja PHP, wybranie i ustawienia edytora, praca z repozytorium kodu). Na szczęście spotkaliśmy się z dużym zrozumieniem i zaufaniem, że przed poznaniem samego PHP musimy jako zespół mieć opanowane narzędzia, które ułatwiają później codzienną pracę.

Mariusz, administrator systemów informatycznych w home.pl: Zaskoczyła mnie… ilość chętnych. Swoją chęć zgłosiło 14 osób, znacznie więcej niż oczekiwałem. Nie ma co ukrywać, że branża IT jest postrzegana w mediach głównie przez pryzmat programistów i największych perspektyw na rynku pracy dla osób, które w tym się specjalizują. Kolejnym pozytywnym zaskoczeniem była obecność kobiet na liście zgłoszeniowej. Muszę przyznać, że nasze drogie Panie bardzo często znajdują lepsze rozwiązania problemów, które poruszamy na zajęciach niż proponują to Panowie.

Natalia, Lider Zespołu Sprzedaży: Sprzedaż w B2B to połączenie szkolenia kompetencji miękkich wraz z technicznymi nowinkami związanymi z produktami reklamy internetowej i Office 365. Ubranie mocno technicznych zagadnień w sprzedażowy charakter było nie lada wyzwaniem. Udało się to na szczęście zrealizować. Była to zasługa przede wszystkim naszych wspaniałych uczestników.

O kolejnych efektach Biletu do rozwoju będziemy informować regularnie. Sprawdź główne założenia programu TUTAJ.

Chciałbyś/chciałabyś dołączyć do naszego zespołu? Sprawdź bieżące oferty pracy na https://welcome.home.pl/oferty-pracy/ .