Jak klienci płacą za zakupy? I dlaczego to ważne dla e-biznesu?

Jak klienci płacą za zakupy? I dlaczego to ważne dla e-biznesu?

Polacy coraz chętniej pozbywają się gotówki, omijają oddziały banków i korzystają z szybkich  płatności online. Dla e-przedsiębiorców to dobra wiadomość.

Jak podaje Związek Banków Polskich, na koniec 2016 roku Polacy posiadali już ponad 33 mln rachunków bankowych dostępnych przez internet. Z kart zbliżeniowych korzystało już 28,5 mln osób. Jednocześnie, aż 2,3 mln małych i drobnych przedsiębiorców posiadało konta internetowe, a 1,4 mln aktywnie z nich korzystało.

Z bankowością elektroniczną Polacy radzą sobie więc nie najgorzej, co ma na pewno również wpływ na zwiększenie ruchu w e-handlu.

Coraz więcej e-operacji

80 proc. internautów korzysta z usług bankowych (dane Izby Gospodarki Elektronicznej*), z czego większość już nigdy nie odwiedzi terenowych oddziałów swoich banków. Większość z nich korzysta już tylko z serwisów internetowych oraz mobilnych, które zebrały po 36 proc. głosów badanych. Oraz z takich rozwiązań, jak np. usługa Android Pay, wprowadzona w tym roku w Polsce przez Google i PayU.

80 proc. internautów korzysta z usług bankowych, z czego większość już nigdy nie odwiedzi terenowych oddziałów swoich banków.

– To sygnał dla sektora e-finansów do zwiększania dostępności i poszerzania udogodnień cyfrowych dla konsumenta. Kluczem do sukcesu jest całkowicie scyfryzowana ścieżka klienta – przekonuje cytowana w raporcie Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

To również sygnał dla e-biznesu, że musi dostarczać klientom to, czego kiedyś oczekiwali po tradycyjnych usługach, również finansowych, jak np. możliwość płatności ratalnych za zakupy w sieci, pożyczki internetowe itp.

Autorem artykułu jest Marta Sekierska z PayU. Więcej informacji ma blogu PayU.