Marketing & SEO

11 aplikacji do pozycjonowania stron WWW

Pozycjonowanie stron WWW czy też szeroko zakrojone działania SEO wymagają nie tylko wiedzy, ale także użycia odpowiednich narzędzi do wprowadzenia swoich planów w życie. Tych jednak jest na rynku bardzo dużo i mają różne przeznaczenie. Które aplikacje do poprawy SEO warto spróbować w krótszej i dłuższej perspektywie, które wpływają na jakość pracy i szybkość osiąganych efektów – dowiesz się tego z poniższego tekstu.

Aplikacje do SEO – co oferują?

Aplikacji, programów i narzędzi działających zarówno w trybie online, jak i offline, jest mnóstwo. Zapewniają różne funkcje, które usprawniają prace związane z pozycjonowaniem na różnych płaszczyznach. Najistotniejsze funkcje, w jakich sprawdzają się popularne i wartościowe narzędzia, to:

  • Dobór i analiza słów kluczowych – jeszcze przed rozpoczęciem działań istotne jest wybranie odpowiednich fraz, które będą pozycjonowane. Klient często wskazuje, na jakie frazy chciałby być widoczny w Google. Zadaniem zespołu SEO jest sprawdzić, czy frazy te mają szanse powodzenia. Czasem trzeba zmienić przyjęte założenia lub rozszerzyć zaproponowaną listę o inne frazy, które przyniosą witrynie dobre efekty. Planery słów kluczowych to w tym procesie niezbędne narzędzie.
  • Monitorowanie pozycji – ponieważ pozycjonowanie dąży do poprawiania widoczności witryny w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe, ważna jest możliwość bieżącego śledzenia aktualnych pozycji tych fraz. Ręczne sprawdzanie pozycji witryny po danej frazie byłoby męczące, żmudne i raczej bezsensowne. Narzędzia do monitorowania fraz pozwalają sprawdzić nie tylko aktualne wyniki witryny, ale także zestawienia miesięczne, roczne czy za wybrany okres, co pozwala przyglądać się tendencjom wyników w szerszej perspektywie.
  • Audyt i optymalizacja witryny – aplikacje zbierające i analizujące dane z witryny pozwalają przeprowadzić dokładny audyt SEO – sprawdzić, które elementy wymagają poprawy, w jakim kierunku powinna iść optymalizacja. To ważne zarówno na początku działań, jak i w trakcie, kiedy na bieżąco należy poprawiać wszystkie niedociągnięcia czy wyłapywać pojawiające się błędy.
  • Analiza danych – to dość szeroka kategoria, obejmująca wiele możliwości. Liczne aplikacje pozwalają sprawdzić oceny stron, określając ich wartość dla działań SEO. Dzięki temu łatwiej można zadbać o solidny, oparty na wiarygodnych witrynach link building.

Oczywiście to nie koniec wszystkich funkcji, ponieważ działania związane z SEO są bardzo szerokie i nie muszą dotyczyć treści na stronie WWW. Skupimy się jednak na analizie konkretnych przykładów. Poniżej przedstawiamy 10 aplikacji i narzędzi, które są używane na co dzień zarówno przed doświadczonych pozycjonerów, jak i osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z SEO. Większość z nich jest płatna. Dlaczego? W przypadku, gdy SEO jest kluczem do rozwoju biznesu, warto zainwestować w nasze działania środki finansowe. Darmowe wersje aplikacji posiadają ograniczone możliwości np. związane z powiązaniem tylko jednej strony WWW lub dostępne tylko przez pewien okres czasu. Myśląc poważnie o SEO i strategii pozycjonowania niezbędne jest skorzystanie z narzędzi, które nie mają żadnych ograniczeń i umożliwią analizę na przestrzeni nawet kilkunastu miesięcy.

Stat4Seo – monitorowanie fraz i obsługa projektów SEO

System monitorowania pozycji Stat4Seo to narzędzie, które pozwala monitorować pozycjonowane frazy – każdego dnia zbiera dane z wyszukiwarki i pokazuje aktualne pozycje witryny dla konkretnych fraz. Wyniki można obserwować w tabeli – w skali miesiąca – bądź w formie wykresów. Możliwość zestawienia pozycji różnych fraz w konkretnym okresie pozwala śledzić ogólne tendencje witryny.

Stat4Seo jest użyteczne do własnych potrzeb (monitorując pozycje swojej witryny), ale skorzystasz z niego również w celu obserwacji wyników witryn swoich klientów. W tej drugiej sytuacji można udostępnić klientom czy innym osobom wgląd do wyników z możliwością edycji lub w wersji tylko do odczytu.

Źródło: Stat4Seo.pl

Źródło: Stat4Seo.pl

Program ułatwia także przygotowywanie raportów w kilku postaciach – w formie wspomnianych tabel i wykresów, do których klient posiada wgląd w formie plików .pdf oraz CSV.

Monitorowanie pozycji obsługiwane jest w następujących wersjach językowych wyszukiwarki:

  • google.pl
  • google.com
  • google.co.uk
  • google.de
  • google.no
  • google.dk

Istnieje jednak opcja dodania do programu także innych wersji językowych.

Obsługa programu jest prosta i intuicyjna. Interfejs jest bardzo przejrzysty i nie wymaga żmudnego szukania informacji. Dla każdej witryny można sporządzić notatkę z istotnymi informacjami, a pod tabelą wyników uzupełnisz opatrzoną datami listę zadań planowanych bądź wykonanych – dzięki temu na bieżąco porównasz zrealizowane działania oraz odpowiadające im w czasie zmiany w pozycjach.

Stat4Seo umożliwia również wprowadzenie informacji o kosztach, sporządzanie kosztorysów, fakturowanie oraz kontakt z klientem.

Źródło: Stat4Seo.pl

Źródło: Stat4Seo.pl

Dużą zaletą programu jest wyposażenie go w mechanizm proxy – jeśli śledzimy bardzo dużą ilość fraz, wyszukiwarka może „zareagować” czasowym zablokowaniem IP serwera wysyłającego zapytania o pozycje. Korzystając z proxy można się przed tym skutecznie ochronić.

Wymagania techniczne:

  • PHP5
  • MySQL
  • Crontab co 1 minutę
  • Moduł cURL
  • Biblioteka IonCube
  • Stały adres IP serwera

To dobra opcja dla firm, które monitorują pozycje fraz dla wielu stron lub chcą obserwować wiele fraz oraz szukają platformy umożliwiającej wygodne udostępnianie wglądu do wyników oraz swobodny sposób rozliczania się (w przypadku outsourcowania usług pozycjonowania).

Semstorm – analiza i prowadzenie kampanii SEO

Aplikacja Semstorm ma wiele funkcji – łączy w sobie możliwości wielu narzędzi, a ponieważ jest dość przejrzysta w obsłudze (mimo rozbudowania opcji), jest cenionym programem wśród pozycjonerów i osób zajmujących się reklamą AdWords czy content marketingiem.

Program przygotowuje wyniki dla konkretnej witryny – w ten sposób sprawdzisz, po jakich frazach najczęściej odwiedzana jest konkretna strona (co ważne – Twoja lub należąca do konkurencji!), jakie słowa kluczowe mają potencjał w pozycjonowaniu lub AdWords oraz jak przedstawia się jej widoczność w wyszukiwarce.

Źródło: Semstorm.pl

Źródło: Semstorm.pl

Analiza słów kluczowych jest w Semstorm dość szeroka – dla konkretnej witryny otrzymujemy dane o słowach kluczowych w TOP10 oraz TOP50 i dane o ruchu na stronie w wybranym okresie: od kilku lat wstecz do bieżącego momentu. W zestawieniu znajdujemy także dane dotyczące popularnych słów kluczowych, ich potencjału wzrostu lub spadku, ilości wyszukiwań fraz czy ich udziału w generowaniu ruchu.

Dalej pojawiają się informacje o witrynach konkurencyjnych – możemy sprawdzić, jakie słowa kluczowe są wspólne dla konkurencji i naszej witryny. Dodatkowe opcje związane z analizą słów kluczowych to także planery, osobne narzędzia do monitorowania aplikacji mobilnych, dedykowane rozwiązanie do kampanii promujących filmy itd.

Źródło: Semstorm.pl

Źródło: Semstorm.pl

Semstorm pozwala także na:

  • monitoring fraz – możesz stworzyć kilka kampanii dla swoich stron, śledząc na bieżąco aktualne pozycje w Google, a także śledząc wyniki konkurencji i przygotowując audyty porównawcze,
  • analizę witryny – sprawdzenie widoczności, słów kluczowych z potencjałem, niezagospodarowanych możliwości – wszystko to z możliwością zestawienia ze stronami konkurencji,
  • przygotowywanie treści – edytor tekstów zbiera dane z artykułów konkurencji, sprawdza i ocenia optymalizację tekstu, podpowiada sugestie słów kluczowych, które pomogą ci dotrzeć z twoim tekstem do użytkowników wpisujących konkretne zapytania w wyszukiwarkę,
  • audyt strony – kompleksowa ocena witryny pod kątem optymalizacji SEO.

Semstorm sprawdzi się przy planowaniu nowej kampanii SEO – pozwoli przeprowadzić ją od początku do końca: od wyboru słów kluczowych, poprzez audyt strony umożliwiający przygotowanie optymalizacji, po monitorowanie wyników.

Dostępność konkretnych narzędzi może zależeć od wybranego pakietu abonamentowego.

 

Ahrefs – analiza profilu linkowania

Podobnie jak Semstorm, Ahrefs jest rozbudowanym narzędziem mającym wiele opcji. Jego główne funkcje koncentrują się na analizie i ocenie link buildingu, dlatego aplikacja ta sprawdzi się w monitorowaniu istniejących kampanii oraz w planowaniu strategii link buildingu. Program oferuje analizę widoczności (w wyszukiwarce, ale także w popularnych social media) oraz narzędzia do planowania słów kluczowych. Można więc korzystać z niej do monitorowania kampanii w mediach społecznościowych i do kompleksowej analizy skuteczności prowadzonych działań.

Ahrefs posiada własny ranking stron, który ze względu na ogromną liczbę przetwarzanych danych jest dość wiarygodnym narzędziem do oceny wartości stron. Narzędzie umożliwia analizę stworzonego w ramach pozycjonowania zaplecza linków – ocenia strony, które kierują do naszej domeny. Parametry Ahrefs takie jak UR (URL Rating) czy DR (Domain Rating) są uważane przez specjalistów za dobrze skorelowane z ocenami Google. Jeśli więc dana witryna otrzymuje pozytywną ocenę w Ahrefs, można z powodzeniem uznać, że w podobny sposób oceni ją Google. Dzięki tej analizie stworzysz skuteczniejszą strategię link buildingu dla pozycjonowanej witryny.

Źródło: Ahrefs.com

Źródło: Ahrefs.com

Ahrefs podaje liczbę domen linkujących do naszej witryny. Pozwala śledzić także domeny pozyskane oraz utracone – dzięki tym parametrom możemy monitorować, w jaki sposób rozwija się efektywność naszego link buildingu oraz czy wybieramy skuteczne źródła.

Ponadto Ahrefs wyśledzi odnośniki w social mediach – dzięki temu przeanalizujesz zasięg publikacji (co ma znaczenie zarówno z punktu widzenia SEO, jak i innych działań marketingowych, chociażby content marketingu).

W Ahrefs dostępne jest także narzędzie do oceny przydatności słów kluczowych – po wpisaniu dowolnego hasła otrzymujemy wyczerpujące dane: ilość wyszukiwań danej frazy, szacowana liczba linków do wypozycjonowania takiej frazy, propozycje podobnych słów kluczowych (pomocne przy optymalizacji tekstów pod daną frazę).

Aplikacja umożliwia porównywanie domen – możesz sprawdzić, jak na tle konkurencji wypada twoja strona w rankingach aplikacji oraz w rzeczywistych liczbach. Jest to bardzo dobra aplikacja do planowania kampanii zagranicznych – dzięki ogromnej bazie danych z różnych krajów umożliwia monitorowanie witryn i ich ocenę nie tylko w Polsce czy dla krajów europejskich, ale właściwie na całym świecie.

Rozważ także instalację Ahrefs SEO Toolbar – to dedykowany dodatek do przeglądarki i wygodna wtyczka pokazująca podstawowe parametry stron.

MajesticSEO – analiza link buildingu

MajesticSEO dostarcza dane ułatwiające monitorowanie wydajności i jakości link buildingu. Jako narzędzie dla SEO sprawdza się przede wszystkim w ocenie linków dochodzących do witryny, zarówno w czasie rzeczywistym jak i w przeszłości, dzięki czemu można śledzić skuteczność prowadzonych działań w danym okresie.

Aplikacja ocenia linki dochodzące do witryny pod względem ich tematyczności i  wiarygodności, pokazuje stosunek liczby domen do linków, rodzaj linków dochodzących (w tym liczbę przekierowań czy linków graficznych) oraz analizuje najpopularniejsze kotwice (tzw. anchory). Dzięki ostatniej opcji możemy sprawdzić, czy stworzony do tej pory profil linków jest naturalny i sprzyja poprawie pozycji w wyszukiwarce, czy też należy go zmodyfikować – jeśli tak, to w jakim kierunku.

W przejrzysty sposób sprawdzisz, z jakich domen otrzymujemy najwięcej linków dochodzących oraz jaka jest ich wartość dla naszej witryny. Dość szybko możemy także zweryfikować, które linki mają niską jakość, dzięki czemu łatwiej jest przygotować tzw. disavow (listę linków kierujących na Twoją witrynę, których się zrzekasz – aby nie były brane pod uwagę przez Google).

Tak jak Ahrefs, MajesticSEO posiada własne narzędzia do oceny linków – są one jednak oparte o tak dużą bazę danych, że z powodzeniem można uznać je za wiarygodne i zbliżone do ratingów Google. Z tego powodu MajesticSEO doskonale nadaje się do planowania strategii link buildingu, analizy konkurencji, pozyskiwania nowych źródeł linkowania dzięki możliwości ustalania powiązań miedzy stronami. W skrócie – jest to bardzo przydatne narzędzie dla osób związanych z SEO!

Oczywiście, podobnie jak inne aplikacje, MajesticSEO udostępnia także własne narzędzia do analizy słów kluczowych – Keyword Checker ma tę zaletę, że w przeciwieństwie do wielu podobnych narzędzi nie opiera się na płatnych wynikach wyszukiwania (które można wykorzystać planując kampanię AdWords), ale na organicznych wynikach, co ma nieco większą wartość dla planowania kampanii SEO.

Opcja porównywania domen umożliwia monitorowanie wyników konkurencji lub planowanie strategii dla nowych stron dzięki możliwości przeanalizowania działań pokrewnych serwisów.

MajesticSEO umożliwia również instalację w przeglądarce dedykowanej wtyczki, dzięki której mamy szybki dostęp do podstawowych informacji o danej witrynie.

Senuto – audyty SEO i widoczności

Dobrze przygotowany audyt SEO to podstawa optymalizacji, która z kolei jest niezbędna dla prowadzenia skutecznych działań SEO. Dlatego narzędzia takie jak Senuto są cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i przez osoby, które na co dzień nie zajmują się technicznymi aspektami pozycjonowania.

Narzędzie pozwala stworzyć dwa audyty: audyt widoczności oraz audyt SEO

Audyt widoczności wygenerowany w Senuto obejmuje m.in.:

  • Dane o widoczności twojej witryny, w tym dane o widoczności na konkretne słowa kluczowe,
  • Analizę fraz i widoczności konkurencji,
  • Analizę słów kluczowych.

Ponadto aplikacja oferuje zestaw narzędzi, które umożliwiają monitoring widoczności, tak aby użytkownik podjął odpowiednie działania wobec spadków pozycji.

Audyt SEO z kolei to m.in.:

  • Określenie „poziomu” optymalizacji witryny – graficzny wykres przedstawiający proporcję elementów zoptymalizowanych poprawnie wobec tych, które wymagają poprawy,
  • Statystyki witryny – analiza działania wszystkich podstron, ułatwiająca szybką identyfikację błędów w witrynie,
  • Analiza meta danych – ocena meta title, meta description,
  • Analiza treści – ocena nagłówków,
  • Analiza linków – sprawdzenie działania linkowania wewnętrznego, ocena profilu linków wychodzących.

Senuto jest narzędziem bardzo przystępnym i mniej rozbudowanym niż np. Semstorm, pozwala na szybką i dokładną ocenę elementów najistotniejszych dla prawidłowej optymalizacji witryny. Pod tym względem sprawdzi się szczególnie w początkowym okresie działań oraz do okresowego sprawdzania, czy w witrynie pojawiły się jakieś błędy.

Ranking Coach – samodzielne pozycjonowanie

A gdyby tak pozycjonować stronę samodzielnie? Jest to na pewno rozwiązanie bardziej ekonomiczne, wymagające jednak użycia kompleksowego narzędzia – jest nim właśnie Ranking Coach.

Ranking Coach to aplikacja internetowa, która przeskanuje Twoją witrynę i przeanalizuje ją pod kątem treści – czy używasz odpowiednich słów kluczowych dla swojego biznesu, czy treść jest opracowana w odpowiedni i czytelny sposób dla Google? W szybki i łatwy sposób znajdziesz ewentualne luki i otrzymasz gotowe porady na temat dostosowania serwisu, aby ten był częściej wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

Usługa posiada bardzo rozbudowaną sekcję z poradnikami, dotyczącymi edycji stron WWW w popularnych CMSach tj. WordPress czy Joomla. Co ważne, nie jest to aplikacja, która działa jednorazowo – Ranking Coach potrafi na bieżąco analizować i dobierać odpowiednie wskazówki nt. słów kluczowych, serwisów w których warto umieścić link do swojej strony, a nawet porównać Twoją stronę ze stronami konkurencyjnymi.

W przypadku Ranking Coach warto również dodać, że posiada one liczne integracje z zewnętrznymi rozwiązaniami do poszerzenia informacji o SEO swojej strony internetowej: Google Analitycs, TripAdvisor (świetne dla branży turystycznej), Google Moja Firma, czy Mapy Google – w ten sposób opublikujesz informacje o firmie w najważniejszych źródłach, z których wyszukiwarka czerpie dane.

Screaming Frog SEO Spider Tool – analiza techniczna SEO

Aplikacja Screaming Frog to narzędzie służące przede wszystkim do analizy optymalizacji technicznej SEO – pobiera informacje z witryny i zestawia je w przejrzystych tabelach, umożliwiając bardzo dokładną i szybką ocenę poszczególnych elementów.

Uwaga: w wersji darmowej możliwe jest przeanalizowanie maksymalnie do 500 podstron. Wydaje się, że to dużo, ale dla sklepów internetowych taka liczba nie jest wynikiem wysokim.

Screaming Frog jest doskonałą opcją, gdy znajdujemy się na początku pracy z daną witryną. Zbiera dane na temat takich elementów strony jak: meta dane, nagłówki, przekierowane lub niedziałające strony, błędy w linkowaniu wewnętrznym (z reguły praktycznie nie do wykrycia przy ręcznym sprawdzaniu), sprawdzenie poprawności adresów URL, informacje na temat grafik w witrynie. W ten sposób otrzymasz komplet informacji o pojawiających się w witrynie błędach, brakach lub powielonych treściach w obrębie analizowanych parametrów.

Aplikacja sprzyja także szybkiej ocenie czasu ładowania stron – pozwala to ocenić ryzyko wysokiego współczynnika odrzuceń. Ocena grafik ułatwia z kolei znalezienie elementów zajmujących sporo pamięci czy pozbawionych atrybutu „alt”.

Screaming Frog przydaje się także na etapie analizy struktury serwisu oraz szybkiego wygenerowania sitemapy XML, w tym sitemapy graficznej. To dobre narzędzie do wstępnego przygotowania dokładnego audytu SEO oraz do wdrożenia optymalizacji skoncentrowanej na parametrach technicznych.

SeoQuake – szybka analiza stron

SeoQuake to wtyczka do przeglądarki, która zbiera dane statystyczne o stronie. Dzięki pobieranym informacjom umożliwia dokonanie oceny witryny pod kątem poprawności optymalizacji, pozwala szybko znaleźć miejsca wymagające poprawek. Jej kolejnym atutem jest opcja porównania konkurencyjności słów kluczowych.

SeoQuake działa w oknie przeglądarki – wspomniana analiza konkurencyjności frazy jest prosta do wykonania: wystarczy wpisać w wyszukiwarkę interesujące nas hasło, by otrzymać podstawowe informacje w formie paska narzędzi. Szczegółowe dane trzeba pobrać „hurtowo”. Po pobraniu danych otrzymujemy zestawienie (w formie pliku .csv), które odtworzymy np. w arkuszu kalkulacyjnym. Liczba informacji wygenerowanych przez SeoQuake pozwoli opracować szczegółową strategię pozycjonowania.

Jeśli chodzi o audyt konkretnej witryny SeoQuake dostarczy nam podstawowych informacji, które posłużą do szybkiej, ale stosunkowo dokładnej analizy strony. Oprócz informacji otrzymamy również ocenę danego parametru – oceny te stanowią dobre wskazówki, jakim elementom witryny należy się jeszcze przyjrzeć, by poprawić optymalizację strony.

Wyniki z SeoQuake dla onet.pl

Wyniki z SeoQuake dla onet.pl

SeoQuake warto łączyć z innymi narzędziami – jest kompatybilny chociażby z MajesticSEO. Jako samodzielna wtyczka sprawdzi się do przeprowadzenia szybkiej analizy witryny, natomiast w połączeniu z innymi narzędziami dostarczy dużej ilości danych, szczególnie przydatnych do analizy konkurencyjności fraz i potencjału witryny.

MozBar – wskaźniki dla SEO

MozBar to również wtyczka, w swoim działaniu porównywana do wspomnianych  już SeoQuake czy Ahrefs SEO Toolbar. Po uruchomieniu wtyczki otrzymujemy dostęp do podstawowych danych, takich jak ratingi witryny widoczne na pasku narzędzi w przeglądarce bądź wykaz danych w wyszukiwarce. Jest to wtyczka o tyle atrakcyjna, że statystyki Moz są bardzo wiarygodne.

Dane MozBar wyświetlające się przy każdym linku w wyszukiwarce są podstawą do wykonania dokładniejszej analizy linku. Znajdziemy w niej nie tylko bieżące informacje, ale także statystyki z minionych 12 miesięcy. Możemy dzięki temu lepiej ocenić potencjał danej witryny.

Wtyczka MozBar ocenia także wiarygodność strony i jej potencjał w link buildingu – zdarza się bowiem sytuacja, gdy witryna wygląda atrakcyjnie, jednak jej statystyki są słabe. W efekcie dowiesz się że link pochodzący z takiego źródła nie przyniesie żadnego pożytku. Korzystanie z ratingów MozBar pozwala uniknąć takich sytuacji.

Ponadto wtyczka dostarcza także informacji na temat struktury strony i jej poszczególnych parametrów – to dane przydatne do stworzenia szybkiego audytu czy wykonania prostej oceny jakości optymalizacji.

Dodatkową opcją jest możliwość użycia zaznaczenia – wtyczka “podświetla” na danej stronie linki zewnętrzne, wewnętrzne, dofollow i/lub nofollow. To spore ułatwienie, jeśli chcemy szybko przeanalizować stronę czy znaleźć konkretny odnośnik.

Page Speed Insights – test szybkości działania stron WWW

Page Speed Insights to jedno z narzędzi należących do Google – jego głównym zadaniem jest pomiar ładowania witryny. Każdy użytkownik chce, aby strona internetowa była szybka (zarówno jej administrator, jak i czytelnik), a więc jest to istotny czynnik wpływający na ocenę witryny przez Google oraz na jej funkcjonalność. Prędkość ładowania witryn ma szczególne znaczenie zwłaszcza w przypadku mobilnych wersji , gdzie współczynnik odrzuceń wolno ładujących się stron jest znacznie wyższy.

Dlaczego warto pamiętać o tym narzędziu? Nie chodzi o sam pomiar prędkości – Page Speed Insights oprócz wyniku dostarcza też szereg wskazówek, jak można poprawić wydajność oraz prędkość ładowania witryny – dostarcza informacji o optymalizacji zdjęć lub skryptów, a nawet sprawdza czas odpowiedzi serwera.

Szczegółowe dane zawierają istotne wskazówki dla webdeveloperów. Dlatego jeśli po wykonaniu testu otrzymamy niezadowalający wynik, warto skontaktować się z działem programistycznym swojej firmy lub z twórcami strony i poprosić o pomoc we wdrożeniu zmian.

GTmetrix – ocena wydajności i prędkości witryny

Zbadanie wydajności witryny jest bardzo istotnym elementem przygotowywania optymalizacji technicznej – SEO to nie tylko optymalizacja treści i link building, ale także działania mające na celu poprawę błędów na stronie. Zdarza się, że słabe pozycje strony nie wynikają ze złej strategii SEO, ale właśnie z błędów, które uniemożliwiają poprawną indeksację zasobów witryny przez roboty wyszukiwarki lub negatywnie wpływają na jej działanie.

W tym przypadku narzędzie GTmetrix jest opcją chętnie wybieraną przez osoby związane z branżą SEO. Korzystając z niego wystarczy wejść na stronę aplikacji. Do określenia wydajności witryny oceniane są takie elementy, jak:

  • Cache,
  • Ilość i poprawność plików CSS i Java Script,
  • Prędkość ładowania witryny (wartość dla PageSpeed Google oraz dla YSlow w Yahoo!) wraz z listą elementów do poprawy.

Każdy element składający się na wydajność witryny oraz prędkość ładownia strony jest osobno oceniony i opisany – dzięki temu mamy szczegółowy wgląd w analizę, jakiej dokonuje GTmetrix i możemy przyjrzeć się poszczególnym elementom wpływającym lepiej lub gorzej na ostateczny wynik naszej witryny.

Źródło: Gtmetrix.com

Źródło: Gtmetrix.com

Bardziej zaawansowani użytkownicy znajdą wśród opcji dane pozwalające na kompleksową analizę poszczególnych podstron czy struktury witryny. GTmetrix dostarcza ponadto informacji o samej stronie oraz daje możliwość porównania wyników z inną, wybraną witryną. Narzędzie można zainstalować także jako wtyczkę do WordPressa.

Z GTmetrix można korzystać „doraźnie”, można jednak zaplanować monitoring dla danej witryny, włącznie z możliwością ustawienia trybu powiadomień, jeśli jakieś parametry spadną poniżej poziomu przyjętego jako dopuszczalny.

Podsumowanie

Narzędzi i aplikacji wspierających proces pozycjonowania stron jest w sieci wiele – niektóre działają jako osobne programy, inne dostępne głównie online, inne z kolei to pozornie proste wtyczki, które jednak dostarczają sporej ilości informacji. Warto szukać rozwiązań, które pozwolą nam lepiej planować kolejne działania i efektywniej monitorować efekty kampanii SEO.

===

Jeżeli szukasz profesjonalnej obsługi kampanii reklamowych w Internecie i chcesz uzyskać bezpłatną wycenę planowanych działań związanych z Google Adwords, Face Ads lub pozycjonowaniem, skontaktuj się z nami przez formularz pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa