Marketing & SEO

Marketing w sieci – czy outsourcing się opłaca?

Outsourcing marketingu internetowego to spore wsparcie dla firm z każdej branży.  W ten sposób poszczególni pracownicy mogą skupić się wyłącznie na zadaniach im poleconych, w których się specjalizują. Outsourcing pozwala również na zaoszczędzenie środków, które można wykorzystać w inny sposób niż na zatrudnienie całego grona specjalistów. Nawet jeśli posiadasz własny dział marketingu (lub osobę odpowiedzialną za reklamę), zaplanuj niektóre działania do zrealizowania zewnętrznej firmie. Outsourcing współcześnie nie jest żadną ujmą, a przejawem zwykłej mądrości oraz formy dodatkowych oszczędności.

Outsourcing – czym jest i kiedy się z niego korzysta?

Outsourcing jest angielskim skrótem od słów outside resource using, oznaczających wykorzystanie zewnętrznych zasobów, które związane są z usługami z zakresu działalności firmy. Korzystając z outsourcingu najczęściej zleca się specjalistyczne działania, które nie należą do podstawowych działań firmy.

Do najczęściej zlecanych działań należą:

  • prowadzenie kadr oraz księgowości,
  • obsługa IT,
  • obsługę prawną,
  • działania związane z marketingiem tradycyjnym oraz internetowym.

Modele outsourcingu w firmach

Marketing w firmach funkcjonuje na trzy sposoby. Pierwszy z nich to własny, wewnętrzny zespół fachowców, którzy zajmują się wszelkimi działaniami. Ten model sprawia, że nie korzysta się z usług typowych agencji marketingowych. Wieloosobowy dział marketingu wymaga wielu nakładów, takich jak opłacanie etatów oraz większego biura, ale też zatrudnienia odpowiednich fachowców na stanowiska.

Drugim modelem jest częściowy outsourcing marketingu. Praca powierzona jest głównie własnym pracownikom, a wąskie i specjalistyczne działania zlecane są agencjom marketingowym, a nawet pojedynczym freelancerom. Wszystko zależy od ilości zadań, jakie są do wykonania.

Ostatnim już modelem jest całkowity outsourcing marketingu, w którym współpracujemy zazwyczaj z jedną firmą, wykonującą szeroki zakres usług. W tym przypadku zewnętrzna agencja marketingowa bierze wszystkie działania na siebie np. tworzy reklamy w sieci reklamowej Google, obsługuje social media oraz pozycjonuje stronę internetową w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Korzyści jakie daje outsourcing marketingu internetowego

Outsourcing marketingu internetowego jest popularny i zaczyna z niego korzystać coraz więcej firm. Dzieje się tak dlatego, że przynosi on wiele korzyści. Między innymi:

  • Korzystając z outsourcingu marketingu internetowego, masz pewność, że korzystasz z usług ekspertów. W jednej agencji marketingowej zatrudnionych jest wielu specjalistów, którzy są odpowiedzialni za różne obszary marketingu internetowego.
  • Oddając marketing w ręce specjalistów z agencji marketingu internetowego możesz skupić się na głównym profilu własnej działalności, czyli zająć się tym, co potrafisz najlepiej.
  • Outsourcing marketingu internetowego to również niższe koszty. Zatrudnienie agencji marketingowej zazwyczaj jest tańsze niż zatrudnienie wielu specjalistów oraz zakup niezbędnych narzędzi i programów, nie wspominając o różnych szkoleniach dodatkowych.
  • Korzystając z usług agencji marketingowej możesz być pewien, że jej pracownicy są na bieżąco ze wszelkimi nowinkami w swojej dziedzinie, co sprawia, że wykorzystują innowacyjne sposoby promocji w sieci.

Outsourcing marketingu internetowego – agencja marketingowa czy freelancer?

Nie wiesz czy do outsourcingu marketingu internetowego wybrać jedną firmę, wiele firm czy freelancerów? Wszystko tak naprawdę zależy od Twoich potrzeb. Każda z opcji jest na swój sposób optymalna i zalecana w zależności od skali Twojego biznesu. Możesz zdecydować się zarówno na jedną agencję, jak i usługi kilku firm. Ostateczna decyzja powinna opierać się na tym, co bardziej się opłaci i jakie działania marketingowe przewidujesz również w dłuższej perspektywie.

Jeśli Twoja działalność raczkuje i dopiero się rozwija, a Internet nie jest głównym źródłem dochodu – zapytaj zewnętrzne firmy zajmujące się marketingiem o kosztorys. Profesjonalna agencja powinna sporządzić bezpłatną wycenę potencjalnych działań reklamowych, skrojonych na Twoją miarę (np. reklama lokalna lub ogólnopolska). W konkurencyjnym biznesie, gdy działasz w Internecie już kilka lat, sprawa wygląda już inaczej. Twoje działania reklamowe muszą być spójne. Tu najlepiej zdecydować się na jedną agencję i postawić na konkretną strategię.

Pamiętaj, że pozycjonowanie czy reklamy Google AdWords to nie jedyne działania, które możesz wykorzystać. Content marketing, marketing szeptany czy media społecznościowe zbudują Twój wizerunek, a e-mail marketing świetnie działa na klientów, którzy zdecydowali się już coś u Ciebie kupić. Niezależnie od tego na jakie działania się zdecydujesz, zastanów się czy są Ci niezbędne. Przykładowo social media i przemysł to tematy, które raczej się gryzą. Przemysł nie jest na tyle atrakcyjnym tematem, aby prezentować go na Facebooku. W tym przypadku lepiej postawić na pozycjonowanie i reklamy Google AdWords.

===

Jeżeli szukasz profesjonalnej obsługi kampanii reklamowych w Internecie i chcesz uzyskać bezpłatną wycenę planowanych działań związanych z Google Ads, Face Ads lub pozycjonowaniem, skontaktuj się z nami przez formularz pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa