Case Study

Pozycjonowanie sklepu internetowego z żywnością – lokalny catering dietetyczny w Google. Case study

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Pozycjonowanie strony internetowej w branży gastronomicznej to dość szerokie zagadnienie, które zależnie od charakteru działalności danego lokalu i roli, jaką w jego funkcjonowaniu odgrywa strona internetowa będzie opierało się na zupełnie innych narzędziach marketingowych. Działania optymalizacyjne dla naszego Klienta – cateringu dietetycznego w Warszawie – rozpoczęliśmy w maju 2017 roku i choć strona istniała już w sieci od ponad roku, jej wyniki nie były zadowalające. Dzięki opracowaniu strategii działania i wyborze znacznie skuteczniejszych słów kluczowych udało nam się wyprowadzić ją jednak znacznie wyżej. Jak wyglądały pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej dla usługi cateringu dietetycznego w Warszawie?

Przygotowanie strategii pozycjonowania cateringu dietetycznego

Strony internetowe w branży gastronomicznej można podzielić na dwie główne kategorie: strony reklamowe dla restauracji oraz strony usługowe, umożliwiające skorzystanie z oferty danego lokalu online z zamówieniem produktów do domu. W przypadku cateringu dietetycznego zdecydowanie lepszą opcją było stworzenie strony o charakterze sklepu internetowego, oferującej możliwość kontaktu z firmą ale też zamówienia usługi cateringu z poziomu strony. Planując strategię optymalizacji strony naszego Klienta zdecydowaliśmy o najważniejszych celach naszych działań:

  • Zbudowaniu świadomości marki,
  • Poprawieniu pozycji w wyszukiwarkach dla najważniejszych fraz kluczowych,
  • Zwiększeniu CPR, CPA i konwersji z wejść organicznych.

Przy pracy ze stroną klienta musieliśmy wziąć pod uwagę konkurencję lokalną – w przypadku usług takich jak catering czy ogólnie branży gastronomicznej, pozycjonowanie na frazy lokalne ma niejednokrotnie większe znaczenie niż optymalizacja pod frazy ogólne.

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego lokalizacja jest w gastronomii tak ważna?

Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak uwzględnianie we frazach kluczowych lokalizacji, dla której właściwa jest oferta danej strony internetowej. Cateringiem dietetycznym w Warszawie nie zainteresuje się raczej mieszkaniec Wrocławia, Krakowa czy Gdańska, a już sama wyszukiwarka na podstawie odczytanej lokalizacji wskaże na wyższych pozycjach te lokale, które najlepiej trafią w zapytanie klienta w danym obszarze. Dla potwierdzenia znaczenia pozycjonowania lokalnego sprawdziliśmy wyszukiwania dla frazy „catering dietetyczny” w Google Trends.

Pozycjonowanie cateringu dietetycznego w Warszawie

Catering dietetyczny - zainteresowanie w województwach

Jak widać, zainteresowanie tematem w województwie mazowieckim jest znacznie wyższe, niż w województwie dolnośląskim czy innych rejonach Polski, choć przy zapytaniach dla konkretnych miast popularność zyskują także inne części Polski. Zarówno mapa, jak i tabela potwierdzają konieczność pozycjonowania strony pod frazy długie uwzględniające lokalizację w danym regionie.

Analiza konkurencji i audyt strony Klienta – realizacja pozycjonowania

Analizując dotychczasową stronę naszego Klienta i konkurencję, z jaką przyjdzie nam się zmierzyć w walce o dobrą pozycję w wyszukiwarce musieliśmy skupić się nie tylko na wyborze właściwych fraz kluczowych, ale też stworzeniu angażujących treści które znacząco poprawiłby wartość strony, przyciągając potencjalnego klienta nie tylko po usługę, ale i niezbędne i ciekawe informacje odnośnie dietetyki, zdrowego odżywiania, układania planów żywieniowych i różnych zagadnień związanych z profilem działalności cateringu dietetycznego.

Pod wpływem wniosków z audytu strony Klienta zdecydowaliśmy się na:

  • Poprawę prędkości ładowania witryny, optymalizację grafik i zdjęć produktowych, oraz całkowite przeprojektowanie strony pod kątem wizualnym,
  • Poprawę UX poprzez łatwiejsze do zrozumienia menu i uporządkowanie struktury strony,
  • Optymalizację nagłówków, znaczników title i meta tagów oraz wprowadzenie tekstów opisowych dla poszczególnych landing page,
  • Stworzenie wewnętrznego systemu linkowania i sekcji porad rozwijających tematykę dietetyki i prezentujących działalność naszego Klienta.

Frazy kluczowe i optymalizacja – pozycjonowanie w praktyce

W momencie podjęcia przez nas pierwszych działań optymalizacyjnych na stronie Klienta, ta nie była zorganizowana dobrze zarówno pod względem wyglądu i UX, jak i SEO. Postawiliśmy więc na całkowite odświeżenie treści, rozpoczynając od najprostszych meta tagów, nagłówków i struktury strony, a kończąc na tworzeniu treści zoptymalizowanych pod kątem konkretnych fraz globalnych i lokalnych. Wybrane przez nas frazy to między innymi:

Frazy globalne:

  • catering warszawa
  • catering dietetyczny
  • zdrowy catering
  • catering dietetyczny bezglutenowy
  • zdrowe jedzenie catering

Frazy lokalne

  • catering dietetyczny ursynów
  • catering bielany warszawa

Efekty pozycjonowania strony cateringu dietetycznego w Warszawie

Wprowadzone zmiany i pełna optymalizacja strony internetowej zajęły nam ponad rok, jednak już po pierwszych miesiącach współpracy i doskonalenia SEO strony Klienta udało nam się znacząco podnieść widoczność fraz w TOP 3 i TOP 10, co doskonale obrazuje przedstawiony poniżej wykres Senuto.

Wyniki pozycjonowania sklepu - wykres w Senuto

Monitorowanie skuteczności pozycjonowania na konkretne frazy umożliwiło nam szybkie reagowanie i stopniowe wzmacnianie widoczności strony na pierwszych stronach wyszukiwarek – w przeciągu roku zwiększyliśmy swoją obecność w TOP 10 o połowę, a po 1,5 roku o ponad 100%. Co więcej, dla wielu kluczowych fraz udało nam się osiągnąć i utrzymać pozycję w TOP 3, ze szczególnym uwzględnieniem trzech najważniejszych dla nas fraz: catering dietetyczny, catering dietetyczny warszawa oraz dieta pudełkowa warszawa.

Catering dietetyczny - pozycjonowanie

Choć na mocno zauważalne wyniki pozycjonowania i działań optymalizacyjnych musieliśmy w tym przypadku trochę poczekać, ugruntowanie pozycji strony w wyszukiwarce dla najważniejszych fraz pozwoliło znacząco podnieść świadomość marki i zwiększyć konwersję. Skuteczność realizacji założonych początkowo celów jest stuprocentowa, a dalsze działania skupiają się już tylko na poszerzaniu ilości fraz i podnoszeniu widoczności strony internetowej dzięki regularnej publikacji treści poradnikowych.

W przypadku niezmieniającej się oferty cateringu, ciągła praca nad treściami istotnymi z punktu widzenia klienta i nie namawiającymi bezpośrednio do skorzystania z oferty pozwala budować zaufanie marki, które przekłada się na realne wyniki sprzedażowe.

Sprawdź naszą ofertę z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego i stron WWW! Odwiedź https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie-strony/ i dowiedz się więcej.

Dodaj komentarz