Jak pozycjonować stronę w WordPress?
Hosting

Jak poprawić widoczność strony opartej na WordPressie w Google – 6 przydatnych wskazówek

Każdy właściciel firmy chciałby, aby jego strona internetowa znajdowała się na pierwszej stronie wyszukiwania Google. Niestety, miejsce tam jest bardzo ograniczone i aby witryna znalazła się na szczycie – trzeba włożyć w to trochę wysiłku. W tym artykule przekażemy Ci kilka niezbędnych wskazówek, których powinieneś użyć, aby poprawić pozycję swojej strony opartej na WordPressie.

Szybki hosting dostosowany do oprogramowania WordPress

Wydawałoby się, że hosting, na którym znajduje się Twoja strona internetowa nie wpływa bezpośrednio jej pozycjonowania. Jest to wyjątkowo mylna opinia. Szybkie ładowanie, niezawodność to cechy, które sprawiają, że podczas nawet wyjątkowo wysokiego ruchu na stronie, nie będziemy mieli problemu z jej funkcjonowaniem. Jednocześnie dla robotów Google jest to pierwszy znak, który sugeruje czy powinieneś znajdować się wyżej na liście wyników wyszukiwania. Niestabilność w działaniu serwera, wolne ładowanie czy częste błędy pojawiające się na stronie, to sygnał ostrzegawczy dla botów, które określają jakość witryny.

Dobry i sprawdzony hosting sprawi, że z technicznego punktu widzenia Twoja strona będzie działać efektywnie i bez zarzutów.

Co powinien zawierać dobry hosting dla WordPress?

  • odpowiednią przestrzeń na pliki – WordPress to nie tylko blogi, ale także sklepy internetowe, strony firmowe, a nawet platformy do e-learningu. Potrzeby użytkowników w zakresie przestrzeni na dane są coraz większe, ponieważ sam WordPress coraz bardziej rozrasta się jako oprogramowanie. Przykładowo korzystając z wtyczki do optymalizowania zdjęć musisz się liczyć z tym, że każdy plik ze zdjęciem będzie duplikowany na potrzeby skryptu,
  • dyski SSD – aby zwiększyć wydajność działania WordPressa hosting musi oferować szybkie dyski SSD do zapisywania/odczytywania danych. Jest to szczególnie wskazane dla stron o dużej częstotliwości wizyt,
  • karty NVME dla baz danych – WordPress działa w oparciu o bazę danych MySQL, w której zapisuje m.in. sesje, rejestracje oraz inne informacje związane z działaniem Twojej strony. Karty NVME to obecne najszybsza technologia dostępna na rynku, która pomaga zwiększyć wydajność działania baz danych,
  • przejrzystą politykę kopii zapasowych – kopie zapasowe są nieodzowne w każdym biznesie i warto, aby operator hostingu oferował dostęp do kopii nawet do kilku dni wstecz.

Pamiętaj jednak, że im bardziej przeładowana skryptami strona – tym gorzej. WordPress oferuje szereg dodatków w postaci wtyczek, które nie tylko zwiększają atrakcyjność witryny i jej funkcjonalność, ale wydłużają czas ładowania np. w wyniku konieczności załadowania zewnętrznych zasobów – w takiej sytuacji warto “odchudzić” serwis z wtyczek, które powodują ten problem. Pamiętaj również, aby swojego WordPressa zabezpieczyć.

Unikalny i wartościowy content – dzięki WordPressowi jest to możliwe

Większość stron opartych na systemie WordPress to blogi, których główną podstawą funkcjonowania jest dzielenie się spostrzeżeniami i opiniami na temat przestrzeni, w której działa. Dla przykładu: blogi kulinarne charakteryzują się zawartością zbudowaną wokół wyjątkowych przepisów, które sprawiają, że marka bloga jest ceniona. Zwłaszcza, gdy przepisy są strzałem w dziesiątkę!

Stworzenie wartościowego contentu to duże wyzwanie, ponieważ Internet to medium dosłownie przeładowane informacjami różnego typu. Nie oznacza to jednak, że nie masz szans na stworzenie treści, która będzie dla tysięcy użytkowników atrakcyjna. Dla czytelników ważne jest zaangażowanie i zafascynowanie tematyką, którą opiszesz. Z punktu widzenia robotów Google istotne jest wyłącznie powiązanie treści z ogólną tematyką marki.

Pomyśl nad tym, jak odnieść treść Twojego bloga do niszy i upewnij się, że w kodzie strony zaimplementowałeś poszczególne słowa kluczowe, które docelowo powinny podnosić pozycję Twojej strony w Google, do tytułu artykułu. Jedną z podstawowych kwestii są formaty adresów URL, w których powinny się znaleźć słowa kluczowe np. domena/wypieki/przepis-na-szybki-sernik. To zdecydowanie ułatwia Google’owi zindeksowanie konkretnego wpisu.

Pamiętaj jednak, że nadmierne wypełnianie adresu URL słowami kluczowymi nie jest optymalne z punktu widzenia narzędzi Google. Ważne jest, aby użyte słowa były odpowiednio dostosowane do zawartości i dobrane naturalnie. Publikacja adresu URL w postaci domena/wypieki/przepis-na-szybki-sernik-w-5-minut-bez-jajek-bez-glutenu-d0-20-zł raczej nie zostanie wypozycjonowana wyżej. Ewentualne cechy przepisu powinny wynikać z treści wpisu i jego struktury.

Jakość linków

Tworzenie rozmaitych linków jest kolejnym krytycznym czynnikiem, który należy rozważyć podczas budowania Twojej strony internetowej. Istnieje kilkanaście różnych sposób, w jaki można dodać linki zewnętrzne do Twojej strony. Najbardziej popularne metody zakładają zastosowanie dobrze wypozycjonowanych wpisów gościnnych, które naturalnie wpływają na ruch na naszej stronie. Najprostszą metodą jest odniesienie się do influencerów, popularnych w kanałach social media, a nawet rozwinięcie partnerstwa biznesowego z inną firmą, działającą w tej samej branży.

Roboty Google uznają linki zewnętrzne jako dowód, że Twoja witryna dostarcza wartościowych treści i przyczynia się do rozwoju społeczności na Twojej stronie. Najprościej ujmując –  im więcej renomowanych i sprawdzonych stron kieruje do Twojej witryny, tym większe prawdopodobieństwo, że to co publikujesz jest wartościowe dla całej społeczności i wszystkich użytkowników, którzy znajdują się na Twojej stronie.

Analiza statystyk Google Analitycs

Google Analytics to doskonały sposób na śledzenie statystyk Twoje witryny w czasie rzeczywistym. Dzięki temu poręcznemu narzędziu sprawdzisz unikalne wyświetlenia strony, współczynnik odrzuceń, czas spędzony przez użytkownika na stronie, a także najpopularniejsze linki i inne niezbędne wskaźniki. Instalację kodu kod Google Analitycs wykonasz na kilka sposobów. Jednym z nich jest zainstalowanie dodatkowej wtyczki od MonsterInsights i uzyskanie bezpośredniego dostępu do danych analitycznych bezpośrednio z panelu administracyjnego Twojej witryny.

Mapa strony – jak wykonać ją w WordPressie?

Mapa witryny, jak sama nazwa wskazuje, jest mapą wszystkich treści na Twojej stronie. Gdy robot indeksujący posiada do niej dostęp – może określić, co jest nowe, co się zmieniło i jak wpłynie na to, w jaki sposób indeksowana jest Twoja strona. Stworzenie mapy strony nie wymaga specjalistycznej wiedzy, ponieważ w repozytorium WordPressa dostępnych jest wiele wtyczek, które zrobią to za Ciebie. Jedną z najlepszych wtyczek do tworzenia mapy witryny jest Yoast SEO. Wtyczka pomaga również w zarządzaniu pozycjonowaniem i podpowiada, jak poprawić czytelność strony

Google Search Console – przyśpieszona indeksacja witryny

Czy wiesz, jak ręcznie przesyłać dane ze swojej witryny do Google, aby przyspieszyć proces indeksowania? Narzędzia Google dla Webmasterów oferują cały szereg funkcji, których użyjesz, aby sprawdzić jak witryna prezentuje się w wyszukiwarce. Jedną z kluczowych funkcji jest Google Search Console, które umożliwia ręczne przesłanie mapy witryny do Google, co powoduje, że roboty indeksujące trafią na Twoją stronę.

W dashboardzie narzędzia sprawdzisz także średnią pozycję strony w wyszukiwarce, frazy kluczowe, dzięki którym zyskujesz ruch na stronę oraz komunikaty o ewentualnych błędach w indeksowaniu.

Kliknij na poniższy artykuł i sprawdź, jak dodać swoją stronę do Google w kilka minut.

Jak sprawić, aby strona pojawiła się szybciej w Google?

 

Dodaj komentarz

*

*