Odpowiedzi na pytania z webinaru
Marketing & SEO

„Pozycjonowanie. 5 kroków do zwiększenia ruchu na stronie WWW” – odpowiadamy na pytania z webinaru

Dziękujemy serdecznie za liczne przybycie na nasz internetowy webinar „Pozycjonowanie. 5 kroków do zwiększenia ruchu na stronie WWW”. W trakcie szkolenia pojawiło się wiele pytań, na które zabrakło czasu, aby udzielić odpowiedzi. Nadrabiamy zaległości i niniejszym publikujemy nasze spostrzeżenia.

Jakie są preferowane formaty grafik i obrazów, które są umieszczane na stronie WWW? Czy wszystkie przeglądarki wspierają te formaty?

Obecnie najczęściej stosowanym formatem jest JPG ze względu na swoją oszczędność danych (kosztem jakości). Już teraz jednak na rynku pojawia się coraz więcej stron, które posiadają grafiki w formacie WEBP oraz SVG. Charakteryzują się one bardzo małym rozmiarem przy zachowaniu dobrej jakości. Aktualnie formaty WEBP oraz SVG wspierane są przez 70% przeglądarek m.in. Firefox i Chrome. Na chwilę obecną nie wspiera ich m.in. przeglądarka Safari, ale ma się to w niedalekiej przyszłości zmienić.

Czy eSklep w home.pl ma zoptymalizowany kod źródłowy?

W przypadku usługi eSklep dbamy o to, aby kod źródłowy był jak najlepiej zoptymalizowany, dlatego usługa jest stale rozwijana i aktualizowana, oferuje ona również wewnętrzne narzędzia ułatwiające pozycjonowanie strony sklepu internetowego. Należy jednak pamiętać, że dodawanie kolejnych funkcjonalności (np. z zewnętrznych narzędzi tj. Google Analytics czy chat Messengera) zwiększa objętość kodu i wydłuża czas ładowania witryny. Warto również uwzględnić fakt, że optymalizacja jest procesem, który nigdy się nie kończy. Cały czas można coś zmienić i dodać, aby strona WWW była bardziej funkcjonalna lub ładowała się szybciej.

Jakie są rekomendacje odnośnie pozycjonowania jeśli chodzi o osobę prowadzącą bloga np. lifestyle’owego?

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie bloga lifestyle’owego to nie różni się to od innych blogów. Większość rekomendacji jest podobna np. jak najczystszy kod witryny, odpowiedni podział na kategorie, zdjęcia z opisanym altem, dobrze dobrane nagłówki, linkowanie wewnętrzne itd. Pamiętać również trzeba o tym, aby treści na blogu były dla czytelnika interesujące. Jeżeli Twoja konkurencja pisze o tym samym co Ty – rób to lepiej, dodaj od siebie jakąś wartość, aby tekst był po prostu lepszy.

Jakie są rekomendacje odnośnie edytora stron WIX czy WordPress?

Najlepszym sposobem jest wykorzystanie wszystkich narzędzi jakie oferuje dana platforma. Z naszej strony polecamy WordPress, ponieważ to najpopularniejsze oprogramowanie do tworzenia stron WWW z wieloma wtyczkami ułatwiającymi pozycjonowanie w Google. Są nimi m.in. „Yoast” oraz „All in One SEO Pack”.

Wskazujecie WordPress bo Wy go sprzedajecie? Czy są jakieś inne zalety?

WordPress jest otwartym oprogramowaniem, które nie jest „sprzedawane” osobno – instaluje się je na hostingu, jest dostępne praktycznie we wszystkich firmach w branży, więc nie jest to kwestia jego dostępności tylko w home.pl. WordPress jest bardzo elastycznym i rozbudowanym narzędziem, z wieloma wtyczkami do pozycjonowania strony internetowej i dlatego jest polecany zarówno przez nas jak i wielu specjalistów.

Co lepiej się pozycjonuje – Joomla czy WordPress?

Wszystko zależy od tego, w której platformie czujemy się swobodnie i która jest dla nas łatwiejsza w obsłudze. To jest bardzo indywidualna kwestia. Zarówno Joomlę jak i WordPressa można pozycjonować źle lub dobrze.  Oprogramowanie w tym przypadku ma drugorzędne znaczenie, ważniejsze jest to “jak to robimy”, a nie “czym”.

Gdzie znajdę Google Search Console?

Jeśli chodzi o podpięcie do strony Google Search Console, najlepiej skorzystać z oficjalnej instrukcji od Google pod adresem https://support.google.com/webmasters/answer/6332964?hl=pl&ref_topic=4564315

Jak ustawić “gołębia” skoro sklepu nie ma w realu, jest tylko wirtualny?

Jeżeli chodzi o ułatwienie algorytmowi “Gołąb” dotarcie do strony Twojej firmy to w przypadku firmy bez konkretnej lokalizacji (np. w domu) nie ma po co zakładać wizytówki lub robi się wizytówkę z „zakresem działania” (https://support.google.com/business/answer/9157481?hl=pl). Warto jednak zadbać o tę pierwszą możliwość np. poprzez wykonanie wizytówki Google Moja Firma z adresem firmy z KRS, nawet jeśli jest to siedziba służąca wyłącznie rejestracji działalności.

Ile kosztuje Semstorm?

W zależności od wybranego pakietu jest to 29, 49 lub 89 zł netto/mc.

Ceny aplikacji Semstorm w home.pl

Specjalnie dla uczestników webinaru wygenerowaliśmy kod rabatowy pozycjonowanie dzięki któremu skorzystasz z aplikacji SEMSTORM 15% taniej. Kod należy wpisać podczas podsumowania zamówienia w koszyku. Aplikacja SEMSTORM jest dostępna pod adresem https://home.pl/semstorm/ .

Czego konkretnie należy unikać przy używaniu JavaScriptu?

To bardzo ogólne pytanie, ponieważ JavaScriptu do końca nie można uniknąć (np. poprzez wklejanie kodu do zewnętrznych narzędzi analitycznych). Najlepiej więc ograniczyć skrypty JS do minimum. Jeżeli jakaś wtyczka/dodatek na stronie nie służy niczemu, a działa na zasadzie JavaScriptu – najlepiej go wyłączyć.

Czy jest w home.pl specjalista, który mógłby sprawdzić wszystkie ustawienia SEO sklepu?

Jak najbardziej jest to możliwe. Mamy dedykowany zespół specjalistów ds. pozycjonowania sklepów internetowych, którzy służą pomocą. Kontakt jest możliwy na wiele sposobów, ale zachęcamy do pozostawienia kontaktu na stronie: https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/.

Dodaj komentarz

*

*