Usługi pozycjonowania lokalnego zyskują w ostatnim czasie coraz większe zainteresowanie i uwagę małych oraz średnich firm, które w ramach promocji swojej działalności nie wykorzystywały dotychczas pełnych możliwości SEO. Klienci, którzy zgłaszają się do nas po tego typu usługi prowadzą najczęściej swoją stronę internetową czy profile w mediach społecznościowych, a niektórym z nich udaje się nawet, często przypadkowo, zdobywać wyższe pozycje na kilku ważniejszych frazach kluczowych. Nawet w ich przypadku da się jednak wiele poprawić.
Case study, które właśnie czytasz to przypadek szkoły tańca z Poznania. Przed rozpoczęciem nowego sezonu zajęć chciała podbić swoją pozycję w sieci i zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce oraz mediach społecznościowych. Jak wykorzystaliśmy w ich przypadku pozycjonowanie lokalne?
Audyt strony i strategia działania – jak rozpocząć pozycjonowanie lokalne?
SEO stawiające na frazy lokalne ponad ogólnymi opiera się na tych samych zasadach, co klasyczne pozycjonowanie, dlatego też pierwszym krokiem pozwalającym wprowadzać jakiekolwiek zmiany na stronie i w wizerunku marki w sieci będzie audyt. Nasi eksperci sprawdzili nie tylko wszystkie możliwe statystyki prowadzonej przez szkołę tańca strony i przeanalizowali dotychczas podejmowane działania, ale też zbadali konkurencję, by zyskać lepszy obraz stojących przed nimi zadań. Na podstawie zebranych informacji udało nam się ustalić wraz z klientem orientacyjny plan działania, zakładający przede wszystkim:
- Całkowitą przebudowę strony internetowej (klient poprosił o nowy projekt i nowoczesny design),
- Wzmocnienie fraz kluczowych i skupienie na frazach lokalnych,
- Utworzenie wizytówki w Google Moja Firma i włączenie opinii klientów w formie widgetu na stronie,
- Utworzenie łatwej formy zapisu na zajęcia przez stronę, z założeniem uzyskania wysokiej klikalności w formularz kontaktowy.
Wszystkie planowane etapy, wsparte podstawowymi działaniami z zakresu SEO miały przynieść ogólny wzrost widoczności strony w wyszukiwarkach (TOP 10 dla najważniejszych fraz kluczowych) oraz zbudowanie podstaw do dalszego rozwoju strony.
Planowanie fraz kluczowych w pozycjonowaniu lokalnym
Wszystkie działania z zakresu SEO dobieramy do potrzeb naszych klientów indywidualnie, starając się nie narzucać utartego szablonu pracy i wprowadzanych zmian. W podstawach poprawy widoczności strony w sieci pojawia się zawsze kwestia fraz kluczowych, które w przypadku pozycjonowania lokalnego stają się bardziej precyzyjne i częściej opierają się także na frazach długiego ogona. Korzystając ze statystyk Senuto pozwalających zbadać nam zarówno stronę naszego klienta, jak i konkurencji, a także z Planera Słów Kluczowych Google i podpowiedzi z AnswerThePublic, byliśmy w stanie zawęzić wybór fraz do kilku głównych grup.
Najłatwiejszym sposobem doprecyzowania frazy do danej lokalizacji jest dodanie do fraz ogólnych nazwy miejscowości (w tym wypadku Poznań) oraz, jeśli to możliwe, dzielnicy miasta w której działa dana firma. Jedną z podpowiedzi AnswerThePublic było umieszczenie we frazie „poznań i okolice”. Podpowiedzi Google pokazały też, że rozróżnianie polskich znaków we frazach kluczowych ma spore znaczenie.
Decydując o frazach kluczowych, szczególnie lokalnych, należy pamiętać jedno – umieszczenie ich w treściach na stronie powinno być jak najbardziej naturalne i zgodne z ogólnymi zasadami SEO. Sukcesu nie da się osiągnąć zasypując stronę nagłówkiem „szkoła tańca poznań” umieszczonym w każdym możliwym opisie kursu czy planie zajęć. Lokalizację warto więc wykorzystać łącząc stronę z jej wizytówką w Google, dodając widget mapy Google Maps czy umieszczając w menu zakładkę kontakt i o nas, dające największe szanse na wygodne wykorzystanie wybranych słów kluczowych.
Efekty pozycjonowania lokalnego – szkoła tańca w Poznaniu
Działania z zakresu SEO nigdy nie opierają się na krótkim wycinku czasu i przynoszą rezultaty jedynie wtedy, gdy są kontynuowane niezależnie od osiągniętych już wyników. Naszą współpracę ze szkołą tańca z Poznania rozpoczęliśmy w styczniu 2017 roku, gdy szkoła miała już określone wyniki w wyszukiwarce i chciała poprawić zarówno swoją widoczność dla najważniejszych fraz, jak i liczbę wyświetleń witryny w Google.
Zaprezentowany poniżej wykres Senuto jest najlepszym odzwierciedleniem efektów, jakie miały wprowadzane przez nas kolejno zmiany i działania na stronie naszego Klienta. Poszerzenie puli stosowanych fraz pozwoliło zanotować pierwsze wzrosty widoczności już po kilku miesiącach (25% wzrost widoczności), jednak późniejsze poprawki na stronie spowodowały chwilowy spadek, odbudowywany później w znacznie stabilniejszym tempie. Cel osiągnięcia jak największej liczby fraz w TOP 10 został już osiągnięty, dlatego obecnie pracujemy nad zdobywaniem kolejnych pozycji w TOP 3.
Jednym z ważnych punktów strategii działań ustalonym wspólnie z klientem było zwiększenie liczby wyświetleń na stronie, odzwierciedlające w naturalny sposób sukces, jaki przyniosło zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce. Według danych z ostatnich 6 miesięcy wygenerowanych w Google Search Console, wzrost liczby wyświetleń jest tu bardzo wyraźny, szczególnie w czerwcu 2019.
Dla przypomnienia, naszemu klientowi zależało na zwiększeniu ruchu na stronie tuż przed rozpoczęciem nowego sezonu zajęć w szkole. Jako że wakacje są dobrą okazją na naukę nowego tańca i okresem, w którym do nauki podchodzi także wiele par młodych, nasza praca przyniosła jak najbardziej oczekiwane efekty.
Pozycjonowanie Poznań -promowanie lokalne w Google z home.pl – dlaczego warto?
W home.pl prowadzimy działania z zakresu pozycjonowania lokalnego, pomagając przedsiębiorcom z całego kraju w osiąganiu sukcesu i dotarciu do klientów w ich najbliższej okolicy. Przedstawiony przykład szkoły tańca z Poznania pokazuje, że z odpowiednim zapleczem wiedzy oraz chęcią do współpracy ze strony klienta możemy znacząco wpłynąć nie tylko na to jak często widziana jest strona w wyszukiwarce, ale i jak wiele osób odwiedza ją każdego dnia, stając się potencjalnym klientem dla oferowanych usług.
Prowadzisz biznes lokalny i chcesz zwiększyć liczbę klientów oraz widoczność swojej marki w Internecie? Wypełnij formularz pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/ a otrzymasz bezpłatną wycenę wszystkich działań, niezbędnych do osiągnięcia celu.