Case Study

Pozycjonowanie strony WWW firmy z Poznania – case study lokalnego SEO

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Usługi pozycjonowania lokalnego zyskują w ostatnim czasie coraz większe zainteresowanie i uwagę małych oraz średnich firm, które w ramach promocji swojej działalności nie wykorzystywały dotychczas pełnych możliwości SEO. Klienci, którzy zgłaszają się do nas po tego typu usługi prowadzą najczęściej swoją stronę internetową czy profile w mediach społecznościowych, a niektórym z nich udaje się nawet, często przypadkowo, zdobywać wyższe pozycje na kilku ważniejszych frazach kluczowych. Nawet w ich przypadku da się jednak wiele poprawić.

Case study, które właśnie czytasz to przypadek szkoły tańca z Poznania. Przed rozpoczęciem nowego sezonu zajęć chciała podbić swoją pozycję w sieci i zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce oraz mediach społecznościowych. Jak wykorzystaliśmy w ich przypadku pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie strony WWW Poznań
Sugerowane podpowiedzi Google przy dodaniu nazwy miasta dają ogromne możliwości pozycjonowania.

Audyt strony i strategia działania – jak rozpocząć pozycjonowanie lokalne?

SEO stawiające na frazy lokalne ponad ogólnymi opiera się na tych samych zasadach, co klasyczne pozycjonowanie, dlatego też pierwszym krokiem pozwalającym wprowadzać jakiekolwiek zmiany na stronie i w wizerunku marki w sieci będzie audyt. Nasi eksperci sprawdzili nie tylko wszystkie możliwe statystyki prowadzonej przez szkołę tańca strony i przeanalizowali dotychczas podejmowane działania, ale też zbadali konkurencję, by zyskać lepszy obraz stojących przed nimi zadań. Na podstawie zebranych informacji udało nam się ustalić wraz z klientem orientacyjny plan działania, zakładający przede wszystkim:

  • Całkowitą przebudowę strony (klient poprosił o nowy projekt i nowoczesny design),
  • Wzmocnienie fraz kluczowych i skupienie na frazach lokalnych,
  • Utworzenie wizytówki w Google Moja Firma i włączenie opinii klientów w formie widgetu na stronie,
  • Utworzenie łatwej formy zapisu na zajęcia przez stronę, z założeniem uzyskania wysokiej klikalności w formularz kontaktowy.

Wszystkie planowane etapy, wsparte podstawowymi działaniami z zakresu SEO miały przynieść ogólny wzrost widoczności strony w wyszukiwarkach (TOP 10 dla najważniejszych fraz kluczowych) oraz zbudowanie podstaw do dalszego rozwoju strony.

Planowanie fraz kluczowych w pozycjonowaniu lokalnym

Wszystkie działania z zakresu SEO dobieramy do potrzeb naszych klientów indywidualnie, starając się nie narzucać utartego szablonu pracy i wprowadzanych zmian. W podstawach poprawy widoczności strony w sieci pojawia się zawsze kwestia fraz kluczowych, które w przypadku pozycjonowania lokalnego stają się bardziej precyzyjne i częściej opierają się także na frazach długiego ogona. Korzystając ze statystyk Senuto pozwalających zbadać nam zarówno stronę naszego klienta, jak i konkurencji, a także z Planera Słów Kluczowych Google i podpowiedzi z AnswerThePublic, byliśmy w stanie zawęzić wybór fraz do kilku głównych grup.

Przykładowe frazy kluczowe - pozycjonowanie Poznań

Najłatwiejszym sposobem doprecyzowania frazy do danej lokalizacji jest dodanie do fraz ogólnych nazwy miejscowości (w tym wypadku Poznań) oraz, jeśli to możliwe, dzielnicy miasta w której działa dana firma. Jedną z podpowiedzi AnswerThePublic było umieszczenie we frazie „poznań i okolice”. Podpowiedzi Google pokazały też, że rozróżnianie polskich znaków we frazach kluczowych ma spore znaczenie.

SEO pozycjonowanie strony WWW w Poznaniu - frazy kluczowe

Decydując o frazach kluczowych, szczególnie lokalnych, należy pamiętać jedno – umieszczenie ich w treściach na stronie powinno być jak najbardziej naturalne i zgodne z ogólnymi zasadami SEO. Sukcesu nie da się osiągnąć zasypując stronę nagłówkiem „szkoła tańca poznań” umieszczonym w każdym możliwym opisie kursu czy planie zajęć. Lokalizację warto więc wykorzystać łącząc stronę z jej wizytówką w Google, dodając widget mapy Google Maps czy umieszczając w menu zakładkę kontakt i o nas, dające największe szanse na wygodne wykorzystanie wybranych słów kluczowych.

 Efekty pozycjonowania lokalnego – szkoła tańca w Poznaniu

Działania z zakresu SEO nigdy nie opierają się na krótkim wycinku czasu i przynoszą rezultaty jedynie wtedy, gdy są kontynuowane niezależnie od osiągniętych już wyników. Naszą współpracę ze szkołą tańca z Poznania rozpoczęliśmy w styczniu 2017 roku, gdy szkoła miała już określone wyniki w wyszukiwarce i chciała poprawić zarówno swoją widoczność dla najważniejszych fraz, jak i liczbę wyświetleń witryny w Google.

Zaprezentowany poniżej wykres Senuto jest najlepszym odzwierciedleniem efektów, jakie miały wprowadzane przez nas kolejno zmiany i działania na stronie naszego Klienta. Poszerzenie puli stosowanych fraz pozwoliło zanotować pierwsze wzrosty widoczności już po kilku miesiącach (25% wzrost widoczności), jednak późniejsze poprawki na stronie spowodowały chwilowy spadek, odbudowywany później w znacznie stabilniejszym tempie. Cel osiągnięcia jak największej liczby fraz w TOP 10 został już osiągnięty, dlatego obecnie pracujemy nad zdobywaniem kolejnych pozycji w TOP 3.

Wykres widoczności w sieci - Senuto

Jednym z ważnych punktów strategii działań ustalonym wspólnie z klientem było zwiększenie liczby wyświetleń na stronie, odzwierciedlające w naturalny sposób sukces, jaki przyniosło zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce. Według danych z ostatnich 6 miesięcy wygenerowanych w Google Search Console, wzrost liczby wyświetleń jest tu bardzo wyraźny, szczególnie w czerwcu 2019.

Dla przypomnienia, naszemu klientowi zależało na zwiększeniu ruchu na stronie tuż przed rozpoczęciem nowego sezonu zajęć w szkole. Jako że wakacje są dobrą okazją na naukę nowego tańca i okresem, w którym do nauki podchodzi także wiele par młodych, nasza praca przyniosła jak najbardziej oczekiwane efekty.

Wykres Google Search Console - pozycjonowanie strony WWW Poznań

Pozycjonowanie Poznań -promowanie lokalne w Google z home.pl – dlaczego warto?

W home.pl prowadzimy działania z zakresu pozycjonowania lokalnego, pomagając przedsiębiorcom z całego kraju w osiąganiu sukcesu i dotarciu do klientów w ich najbliższej okolicy. Przedstawiony przykład szkoły tańca z Poznania pokazuje, że z odpowiednim zapleczem wiedzy oraz chęcią do współpracy ze strony klienta możemy znacząco wpłynąć nie tylko na to jak często widziana jest strona w wyszukiwarce, ale i jak wiele osób odwiedza ją każdego dnia, stając się potencjalnym klientem dla oferowanych usług.

Prowadzisz biznes lokalny i chcesz zwiększyć liczbę klientów oraz widoczność swojej marki w Internecie? Wypełnij formularz pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/ a otrzymasz bezpłatną wycenę wszystkich działań, niezbędnych do osiągnięcia celu.

Dodaj komentarz