Nie ma w Polsce chyba jednej osoby, która nie słyszałaby o serwisie Allegro. To platforma sprzedażowa, która od lat nie schodzi z podium w rankingach popularności. To tam kieruje swoje pierwsze zapytanie prawie 80% kupujących. Allegro generuje ponad 64% zasięgu w branży ecommerce, co przekłada się na 17 mln użytkowników (wg. raport Gemius/PBI, czerwiec 2020). Z tego artykułu dowiesz się, jakie jak skonfigurować pierwszą kampanię w usłudze Allegro Ads, dzięki której Twoje oferty będą wyświetlane potencjalnym klientom zainteresowanym daną kategorią produktu.
Dlaczego warto skorzystać z Allegro Ads? Na Allegro znajduje się ponad 90 milionów ofert. Twoim celem, jako sprzedawcy, jest wyróżniać się na tle innych. Przy takiej liczbie jest to jednak trudne. Dlatego serwis Allegro udostępnił funkcje do promowania swoich ofert, które zostaną pokazane konkretnej grupie użytkowników.
Co to jest Allegro Ads?
To system reklam dobieranych i wyświetlanych, w odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Reklamy wyświetlają się w najbardziej widocznych miejscach na Allegro, są oznaczane jako „oferta sponsorowana”. Dzięki nim trafimy do osób, które mogą być zainteresowane kupnem naszego produktu.
Dlaczego warto promować swoja ofertę na Allegro Ads?
- Po pierwsze, płacisz tylko za kliknięcie w reklamowaną przez siebie ofertę, czyli potencjalnego klienta. System nie pobiera opłaty za samo wyświetlanie reklamy.
- Masz dostęp do szczegółowej analizy danych. Dzięki temu monitorujesz sprzedaż w czasie rzeczywistym. Masz nad tym pełną kontrolę.
- Reklama jest dostępna już od 3 zł dziennie.
- Allegro Ads to również szansa na rozwój dla nowych sprzedawców. Reklama wyświetla ofertę nad Twoją konkurencją, co ułatwia sprzedaż praktycznie od pierwszego dnia.
- To bardzo dobre narzędzie reklamowe dla doświadczonych sprzedawców, którzy chcą być widoczni w wielu miejscach jednocześnie. Oferuje łatwe i przejrzyste zarzadzanie dużą liczbą kampanii i grupami reklam. Dostępne w panelu statystyki umożliwiają ciągłą analizę wyników, pod względem różnych paramentów kampanii i skuteczności ofert.
Panel reklamowy Allegro Ads jest intuicyjny i przyjazny sprzedawcom. Jeżeli jednak nie masz czasu pilnowanie kampanii, a nie chcesz tracić możliwości rozwoju Twojej firmy, możesz zlecić to profesjonalistom od reklamy na Allegro.
Jak zalogować się do narzędzia Allegro Ads?
Służy do tego specjalny panel, do którego możesz przejść wpisując w wyszukiwarce: ads.allegro.pl/panel lub przechodząc z głównej strony Allegro (po zalogowaniu się na swoje konto).
Wygląd panelu Allegro Ads
Panel jest przejrzysty i prosty w zarządzaniu. Za jego pomocą samodzielnie uruchomisz reklamy produktów w Allegro, a także ustawisz stawki budżetowe. Reklamę możesz włączyć i wyłączyć w każdej chwili. Masz pełną kontrolę nad wydatkami.
Jak stworzyć swoją pierwszą kampanię na Allegro
- Wejdź na stronę https://allegro.pl/ads
- Zaloguj się używając danych i hasła do swojego konta Allegro.
- Kliknij na przycisk „Dodaj kampanię”.
4. Wybierz rodzaj oferty – „Oferty sponsorowane”, następnie kliknij „Skonfiguruj kampanię”.
5. Nadaj nazwę swojej kampanii oraz grupie reklam.
Pamiętaj – nazwa kampanii będzie widoczna tylko dla Ciebie. Możesz po niej w szybki sposób znaleźć reklamowane oferty na liście wszystkich prowadzonych kampanii. Dlatego warto skonfigurować przyjazną nazwę.
Wybierz reklamowane oferty. Do wyboru masz kilka opcji:
- Reklamuję wszystkie oferty – wybór tej opcji spowoduje automatyczne wyświetlanie się wszystkich Twoich produktów potencjalnym klientom.
- Reklamuję bestsellery – domyślne reklamowanie najpopularnieszych produktów z Twojej oferty.
- Ustawię reguły dla ofert – ta opcja umożliwia Ci automatyczne ustawienie reguły, według której będą wyświetlać się oferty. Możesz wybrać cechę reklamową swojej oferty np. wszystkie spodnie do 150 zł.
- Ręcznie wybiorę ofertę – sam oznaczasz produkty, które planujesz promować.
W kolejnym kroku wybierz miejsce emisji reklamy. Możesz indywidualnie ustawić, gdzie reklama będzie się wyświetlać, jak również wybrać rekomendowane (domyślne) opcje.
Określ budżet i daty emisji, następnie kliknij „Stwórz kampanię”.
Budżet dzienny to kwota jaką chcesz przeznaczać na reklamy w wymiarze 24 godzin. Wartość (brutto) ustawiasz samodzielnie, w panelu reklamowym, podczas tworzenia i edycji grupy reklam. W pełnym cyklu reklamy (liczony jako 7 dni od poniedziałku do piątku), Twoje wydatki nie przekroczą kwoty budżetu dziennego pomnożonej przez dni pozostałe do końca tygodnia.
Nie oznacza to, że każdego dnia wydasz identyczną kwotę. Allegro Ads analizuje dane ruchu i zapytań. W zależności od zainteresowania daną kategorią produktu na platformie, Allegro Ads przenosi część budżetu na okres z większym potencjałem sprzedażowym. Wahania nie są duże, a maksymalna różnica między ustawionym, a faktycznym budżetem dziennym może wynieść 30%. Co więcej, system automatycznie zasugeruje Ci, jakie kwoty będą najbardziej optymalne dla Twoich reklam.
Data emisji to zakres, w którym planujesz wyświetlanie reklamy. Jeżeli nie dodasz daty jej końca, reklamy będą wyświetlać się do czasu aż sam je zatrzymasz lub sprzedadzą się wszystkie promowane przedmioty.
Jakie rodzaje reklam są dostępne na Allegro?
Serwis Allegro oferuje 3 różne usługi reklamy. Ofertę sponsorowaną, reklamę graficzną i reklamę wyszukiwarce Google oraz na Facebooku.
Bądź widoczny – oferta sponsorowana Allegro Ads
Dzięki tej reklamie Twoje produkty wyświetlą się przed ofertami innych sprzedających. Pojawią się w odpowiedzi na bezpośrednie zapytanie użytkownika w wyszukiwarce serwisu. Dobierane są kontekstowo -tak, aby zainteresować użytkownika właśnie Twoją ofertą. Przykładowo, użytkownik wpisując „opony zimowe” otrzyma w efekcie ofertę sponsorowaną z konkretnym modelem opon zimowych, które aktualnie promujesz.
Gdzie pojawia się reklama?
- W wynikach wyszukiwania na Allegro (m.in. dwie pierwsze pozycje).
- Po lewej stronie wyników wyszukiwania, pod filtrami.
- Na stronie przedmiotu w sponsorowanych ofertach tej samej kategorii.
Co ważne, ten format reklamy wyświetli się również na urządzeniach mobilnych, co jest kluczowe w przypadku promocji produktów wśród młodych ludzi – dla grupy 15-24 latków aż 92% ruchu w Allegro pochodzi ze smartfonów (według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2020”).
Reklama rozliczana jest w modelu PPC, czyli płacisz wyłącznie za kliknięcie w Twoją ofertę.
Daj się zobaczyć – reklamy graficzne
Ponad 70% użytkowników Allegro szuka produktucwpisując dość ogólne zapytania. W tym wypadku skuteczna okazuje się być reklama graficzna.
Tego typu reklama sprawdza się także jeżeli planujesz promować własną markę lub masz autorskie logo sklepu na Allegro. Dzięki reklamie graficznej zwiększysz rozpoznawalność oraz wzbudzisz zaufanie swoich klientów. Ten typ reklamy sprawdzi się także, jeżeli jesteś dystrybutorem produktów jednej lub kilku firm.
Reklama graficzna jest oczywiście lepiej widoczna. Wyświetla się na górze i dole strony z wynikami wyszukiwania na Allegro, a także pod sekcją „O sprzedającym”.
Wyjdź poza Allegro – reklama w wyszukiwarce Google i na Facebooku
To format, który powinien przypaść do gustu doświadczonym sprzedawcom, którzy szukają szerszych możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Do tego celu platforma Allegro przygotowała promowanie oferty w wyszukiwarce Google i na Facebooku.
- Kampania Google Ads
Dzięki tej kampanii dotrzesz do Klientów, którzy poszukują oferty w wyszukiwarce Google. Jeżeli użytkownik wpisze frazę związaną z oferowanym przez Ciebie produktem, a następnie kliknie w reklamę Twojej oferty, przejdzie na jej stronę na Allegro.
- Kampania Facebook Ads
W odróżnieniu od Google Ads reklama na Facebooku w przypadku Allegro Ads działa na zasadzie remarketingu – wyświetla reklamy tym użytkownikom, którzy już przeglądali strony Twoich produktów na Allegro. Po kliknięciu w Twoją reklamę na Facebooku, użytkownik trafi z powrotem na Twoją ofertę na Allegro i będzie mógł dokończyć transakcję.
Jak skorzystać z oferty Allegro Ads w home.pl?
Aby skorzystać z efektywnej kampanii Twoich produktów na Allegro, wejdź na stronę z formularzem Allegro Ads i wypełnij go. Skontaktujemy się z Tobą, aby przedstawić Ci darmową wycenę reklamy Allegro Ads w oparciu o skalę Twojej sprzedaży oraz potencjalny budżet.