Czego szukają Polacy w internecie w czerwcu? Okularów słonecznych, połączeń lotniczych a może pracy sezonowej? Planując działania w firmie warto brać pod uwagę nie tylko święta kalendarzowe czy pogodę, ale także najnowsze trendy w Internecie.
Produkty sprzedawane latem – statystyki
Przygotowanie reklamy internetowej w oparciu o popularne hasła w wyszukiwarce to sposób na to, aby pokazać swój e-sklep większej grupie. Prześledźmy, które z kategorii notują największy wzrost w czerwcu w Google:
+258% wydarzenia sportowe na świecie. Igrzyska olimpijskie, Wimbledon, zawody lekkoatletyczne, wioślarskie, kolarskie…To właśnie latem organizuje się najwięcej imprez sportowych. Jakie e-sklepy mogą na tym zyskać? Oferujące gadżety sportowe oraz sprzęt i pamiątki. Oglądanie wydarzeń sportowych przed telewizorem, może zachęcić, dotąd niezbyt aktywnych, do uprawniania sportu. U takich osób przygoda z bieganiem, jazdą na rowerze czy na rolkach zaczyna się zazwyczaj od skompletowania sprzętu i odzieży sportowej.
+156% Dzień Matki i Dzień Ojca. Co prawda, w Polsce Dzień Matki jest pod koniec maja, bywa jednak tak, że te święta obchodzone są razem. Kto na tym zyska? To powszechne święta, nie muszą być związane z żadną kategorią prezentową. Prowadząc szkolenia przez Internet czy biuro projektowe można po prostu dodać zniżkę na stronie. Już pod koniec maja warto pomyśleć o reklamie internetowej z okazji świąt tych dla e-sklepów z biżuterią, książkami albo galanterią. Na stronach z artykułami papierniczymi można promować kreatywne kartki z życzeniami. W tym czasie warto pokazać w sieci oferty cukierni i restauracji.
+121% jedzenie dietetyczne. Pojawienie się sezonowych warzyw i owoców wpływa na ogólne zainteresowanie zdrową, nieprzetworzoną żywnością. Zatem o reklamie w Google powinni pomyśleć właściciele e-sklepów, gospodarstwa oferujące żywność ekologiczną oraz sportowcy i trenerzy, którzy mają dodane do blogów moduły sklepowe.
+105% baseny dla dzieci. Ponad stuprocentowy wzrost zapytań związany jest oczywiście z pogodą, ale też czasem wolnym dzieci. W czerwcu kończą się zajęcia w przedszkolach i szkołach. To idealny moment na włączenie w e-sklepie techniki cross-selling. Polega na sprzedawaniu produktu powiązanego z tym, który klient ogląda. Jeśli oprócz basenu znajdzie dmuchane, klapki czy ręczniki kąpielowe wygodnie mu będzie dokończyć zakupy w jednym sklepie (nie trzeba będzie zakładać kolejnych kont, logować się). Zaspokajając od razu potrzebę klienta, zmniejsza się ryzyko, że przejdzie do sklepu konkurencji.
+77% koszulki, sandały, stroje kąpielowe. Naturalnie do reklamowania tych produktów w Google powinny przygotować się sklepy odzieżowe, ale także: nadmorskie kioski, sklepy z pamiątkami, sklepy z personalizowanymi koszulkami.
+75% zezwolenie na pracę i pobyt – wakacje to czas pracy sezonowej. Warto już na początku czerwca uruchomić kampanię reklamową w: szkołach językowych, firmach ubezpieczeniowych, agencjach zatrudnienia, przychodniach zdrowia. Zyskają na tym nie tylko placówki umożliwiające legalny pobyt, ale również miejsca: hostele, stołówki, bary mleczne, akademiki, internaty i punkty informacji turystycznej.
Te podpowiedzi dotyczące trendów wyszukiwań pomagają przygotować reklamę pod aktualne trendy. Dobrze opracowany plan reklamowy pozwoli Ci skierować swoją ofertę do osób, które faktycznie poszukują produktów takich jak Twoje.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy przygotowaniu swojej pierwszej kampanii reklamowej, wejdź TUTAJ
Zajmowałeś się pozycjonowaniem lub masz już za sobą kilka kampanii AdWords, kliknij TUTAJ