Tożsamość w sieci może być bezpieczna – podsumowanie Hackatonu Ultra Innovation 2016

Tożsamość w sieci może być bezpieczna – podsumowanie Hackatonu Ultra Innovation 2016

Jak chronić swoją tożsamość w sieci? Czy rodzice powinni monitorować działania dzieci w social media? Czy za pomocą aplikacji możemy zwiększyć świadomość użytkowników przy wprowadzaniu danych firmowych w formularzach? Na takie pytania chcieli odpowiedzieć uczestnicy hackatonu Ultra Innovation 2016, który organizowaliśmy razem z Asseco Data Systems oraz Grupą Brandoo. Przez 24 godziny 8 zespołów pracowało nad rozwiązaniami, które uczynią świat prostym.

Dodatkowym elementem, który podniósł skalę trudności było zawężenie tematu na minutę przed rozpoczęciem zawodów. W tym roku organizatorzy wybrali dla uczestników motyw przewodni Ja w sieci, czyli moja tożsamość w Internecie.

Ultra Innovation 2016

Na start hackatonu (18 listopada, w piątek) zjawiło się 40 uczestników o różnych zainteresowaniach i umiejętnościach. Nie zabrakło programistów, specjalistów od aplikacji mobilnych, fascynatów mediów społecznościowych i grafików. Po rozpoczęciu zmagań pojawiły się pierwsze burze mózgów i pomysły, które omawiano razem z 9 mentorami. Zespół doradców był w tym roku większy, dzięki czemu zespoły mogły skorzystać z ich pomocy w dowolnym momencie.

Wszystkie projekty kładły duży nacisk na warstwę biznesową. Każdy pomysł trzeba sprzedać, więc precyzyjnie określona grupa odbiorców była ogromnym plusem, zwiększającym wiarygodność. Po wielogodzinnych pracach uczestnicy wzięli udział w konsultacjach z mentorami, dzięki którym poprawili swoje prezentacje w warstwie merytorycznej. Prace nad pomysłami zakończyły się o godz. 18 w sobotę. Po tym okresie przyszedł czas na oficjalne zaprezentowanie rozwiązań przez jurorami.

ZOBACZ PREZENTACJE PROJEKTÓW #UI2016 NA FACEBOOKU

Narady jurorów trwały około 45 minut, co umożliwiło uczestnikom regenerację sił – przez cały czas do dyspozycji uczestników były kanapki, ciepłe posiłki oraz napoje, w tym niezastąpiona kawa. W trakcie przerwy organizatorzy przygotowali również nagrody: smartwatche Samsung Gear S2, głośniki JBL Charge 2+ oraz kamery sportowe GoPro Hero HD. Sponsorami upominków zostali partnerzy wydarzenia: Asseco Data Systems, Towarzystwo Ubezpieczeniowe Europa, a także PayU.

Ultra Innovation 2016

Dodatkową nagrodą była inkubacja w  Technoparku Pomerania. Zdobyła ją ekipa Mobile Applications Developers, która w ciągu 24 godzin opracowała aplikację do filtrowania oraz monitorowania wrażliwych danych, które przesyłamy za pomocą smartfona lub przeglądarki internetowej. Ten projekt okazał się również zwycięski w oczach samych jurorów. Na 2 miejscu uplasowała się drużyna Wolnych Elektronów – jest to ogromne zaskoczenie, gdyż skład ten został zmontowany z osób, które zgłosiły się na hackathon indywidualnie. Jak widać, czasem 24 godziny wystarczą, aby się dogadać i wymyślić świetne narzędzie do oceny tożsamości w sieci. Podium uzupełniła grupa Drop Database, która zaprezentowała serwis internetowy do profilowania danych oraz planowania naszego rozwoju, w postaci dostępu do szkoleń i wartościowych materiałów dydaktycznych.

Hackaton Ultra Innovation 2016 był dla nas ogromnym wyzwaniem, dlatego też jesteśmy podwójnie szczęśliwi, że partnerzy wydarzenia, sponsorzy oraz uczestnicy dopisali. Po raz kolejny okazało się, że w 24 godziny można uczynić świat Internetu prostym.

UI sponsorzy

[envira-gallery id=”6460″]