W USA 60% przedsiębiorstw posiada swój blog. Dlaczego im się to opłaca? Mogą poznać preferencje klientów nie ponosząc dużych kosztów badań, mają lepszy i mniej oficjalny kontakt z nabywcami swoich produktów i usług. Firmy mogą dowiedzieć się, zupełnie za darmo, w co warto inwestować.
Chcesz wiedzieć, co budzi zainteresowanie klientów? Jakie usługi Twojej firmy sobie cenią, a jakie im się nie podobają? Załóż bloga firmowego, a szybko odkryjesz jak wygodny jest ten kanał komunikacji i jak szeroki może mieć zasięg. Nie mniejszy niż oficjalna strona. Blog pozwala szerzej i ciekawiej opisać branżę, niż ma to miejsce na witrynie firmowej. Jednak oba te źródła powinny się uzupełniać – blog wpłynie na zwiększenie wyświetleń Twojej strony. Więcej osób zapozna się z tym, co sprzedaje Twoja firma, blog wpłynie na pozycjonowanie w wyszukiwarce i to wpłynie na ogólną poprawę promocji marki w sieci. To także szansa dla lokalnych przedsiębiorców na zwiększenie swojego zasięgu.
Klientom zdarza się narzekać na problemy komunikacyjne w relacji z firmą. Na blogu możesz rozpocząć dyskusję z wieloma użytkownikami jednocześnie. Błyskawicznie poznasz ich opinie np. na temat swojego nowego pomysłu. Jak wynika z raportu panelu badawczego „Ariadna” o polskich blogerach, ponad jedna trzecia czytających blogi przyznaje, że zdarzyło jej się coś kupić pod wpływem opinii na blogu. Jednocześnie 39% zrezygnowało z planowanego zakupu przez to, że znaleźli nieprzychylną recenzję na blogu, który czytają. To szansa na zaprezentowanie tego, co sprzedajesz. Nie w postaci nachalnej reklamy, ale np. ciekawych testów produktów, do których zaprosisz innych blogerów. Jeśli wpisy będą interesujące możesz liczyć, że pojawią się odniesienia do Twojej strony na innych blogach. Jak podaje raport „Ariadny” odczucia internautów w stosunku do blogerów są pozytywne. Dzięki takiej, mniej formalnej platformie wymiany myśli możesz uatrakcyjnić wizerunek firmy.
Wykorzystaj komentarze
Niech hate speech nie będzie obawą. Na blogach firmowych można znaleźć dużo ciekawych spostrzeżeń i konstruktywnej krytyki. Oprócz klientów mogą wypowiadać się także Twoi podwykonawcy. Włączając się do komentowania wpisu masz szanse rozwinąć sieć kontaktów biznesowych lub wymienić się cennymi informacjami. Natomiast odpowiadanie na komentarze konkurencji mobilizuje i zachęca do podnoszenia wartości swojego przedsiębiorstwa. To także miejsce, w którym możesz udowodnić, że jesteś ekspertem.
Agnieszka i Andrzej Wereszczyńscy z bloga www.blog.awx2.pl uważają, że komentarze pozwalają poznać odbiorców i dostosować do nich swoje produkty i usługi bez konieczności dodatkowych badań.
My architekci chcemy być oczami Inwestora. Chcemy zobaczyć jak żyje, co lubi, a co go drażni, jak spędza wolny czas i jak radzi sobie z tempem dnia codziennego. Tylko wtedy będziemy wiedzieć jakiej architektury potrzebuje.
Poznając swoich odbiorców możesz zaprezentować im swoje pomysły, nawet te, które wydają się mało realne i za drogie. Może dzięki wpisowi zbierzesz wspólników, aby stworzyć coś większego?
Po przygotowaniu wartościowych tekstów, czas zająć się wizualnym aspektem witryny. Infografika będąca odpowiedzią na najczęściej zadawane pytania, może odciążyć dział obsługi klienta, a jednocześnie przyciągnąć nowych – obrazy z jasnym przekazem rozprzestrzeniają się wirusowo w sieci. Estetyczna grafika lub video wyczerpujące temat może przynieść więcej korzyści. Według blogera i przedsiębiorcy Bartka Popiela bartekpopiel.pl takie formy mogą zachęcić czytelników do zapisania się do listy mailingowej. I tak przy udziale bloga, powiększy się lista mailingowa dla firmy.
„Co ciekawego mogę napisać o mojej branży?”
Wykorzystując narzędzia, jakie daje blog można stworzyć ciekawą witrynę na temat powszechnie mało atrakcyjny. Trudny styl kancelaryjno-prawny odstrasza odbiorców. Radca prawny Grzegorz Wanio z blog.e-prawnik.pl stworzył platformę, na której przystępnym, ale konkretnym językiem wyjaśnia różne aspekty prawne. Jednak największym zainteresowaniem na jego blogu cieszą się wpisy zawierające praktyczne rozwiązania, które można wykorzystać na co dzień. Dzięki przemycanym ciekawostkom blog wydaje się lekki, pozbawiony urzędowego charakteru.
Kolejne przykłady na to, że każdą branżę można przedstawić w taki intrygujący sposób? Blog o księgowości www.infakt.pl/blog przygotowywany przez biuro rachunkowe. Kolorowe mapki, wyraziste zdjęcia i filmy – to wszystko na www.blognavi.pl blogu o nawigacji.
Jest coś, co przyciągnie uwagę każdego odbiorcy, niezależnie od branży, którą reprezentujesz. Kulisy. Pokazując przedsiębiorstwo z innej niż dotychczas perspektywy budujesz więź pomiędzy klientami, a firmą. Ich interesują zdjęcia z hali produkcyjnej, zaplecza sklepu, newsroomu. Publikując takie wpisy zwiększysz swoją wiarygodność o wiele bardziej niż oficjalnymi komunikatami.
Nie wiesz jak zacząć? Zobacz, jak prowadzone są blogi, które wygrały konkurs Blog Firmowy Roku blogifirmowe.com Jeśli treści są interesujące, po pewnym czasie odbiorca zacznie liczyć się z Twoim zdaniem i decydować się na usługi, które polecasz. Kosztem jest tylko czas.
Nowość w Click Web – funkcja bloga
W kreatorze stron WWW Click Web we wszystkich pakietach udostępniliśmy funkcję bloga. Od teraz w ramach strony stworzonej w kreatorze, możesz prowadzić również bloga. W łatwy sposób dodasz nowe wpisy i zdjęcia.
Do poszczególnych artykułów przypisz kategorie i tagi (łatwiej je później będzie odszukać). Twoje wpisy będzie można komentować – zastosowaliśmy do tego najpopularniejszą wtyczkę do obsługi komentarzy Disqus. Zapraszamy do korzystania z kreatora Click Web z funkcją bloga.