Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?
Social media

Firmowy blog – dlaczego warto go prowadzić?

W USA 60% przedsiębiorstw posiada swój blog. Dlaczego im się to opłaca? Mogą poznać preferencje klientów nie ponosząc dużych kosztów badań, mają lepszy i mniej oficjalny kontakt z nabywcami swoich produktów i usług. Firmy mogą dowiedzieć się, zupełnie za darmo, w co warto inwestować.

Chcesz wiedzieć, co budzi zainteresowanie klientów? Jakie usługi Twojej firmy sobie cenią, a jakie im się nie podobają? Załóż bloga firmowego, a szybko odkryjesz jak wygodny jest ten kanał komunikacji i jak szeroki może mieć zasięg. Nie mniejszy niż oficjalna strona. Blog pozwala szerzej i ciekawiej opisać branżę, niż ma to miejsce na witrynie firmowej. Jednak oba te źródła powinny się uzupełniać – blog wpłynie na zwiększenie wyświetleń Twojej strony. Więcej osób zapozna się z tym, co sprzedaje Twoja firma, blog będzie lepiej pozycjonowany w wyszukiwarce i to wpłynie na ogólną poprawę promocji marki w sieci. To także szansa dla lokalnych przedsiębiorców na zwiększenie swojego zasięgu.

Klientom zdarza się narzekać na problemy komunikacyjne w relacji z firmą. Na blogu możesz rozpocząć dyskusję z wieloma użytkownikami jednocześnie. Błyskawicznie poznasz ich opinie np. na temat swojego nowego pomysłu. Jak wynika z raportu panelu badawczego „Ariadna” o polskich blogerach, ponad jedna trzecia czytających blogi przyznaje, że zdarzyło jej się coś kupić pod wpływem opinii na blogu. Jednocześnie 39% zrezygnowało z planowanego zakupu przez to, że znaleźli nieprzychylną recenzję na blogu, który czytają. To szansa na zaprezentowanie tego, co sprzedajesz. Nie w postaci nachalnej reklamy, ale np. ciekawych testów produktów, do których zaprosisz innych blogerów. Jeśli wpisy będą interesujące możesz liczyć, że pojawią się odniesienia do Twojej strony na innych blogach. Jak podaje raport „Ariadny” odczucia internautów w stosunku do blogerów są pozytywne. Dzięki takiej, mniej formalnej platformie wymiany myśli możesz uatrakcyjnić wizerunek firmy.

Wykorzystaj komentarze

Niech hate speech nie będzie obawą. Na blogach firmowych można znaleźć dużo ciekawych spostrzeżeń i konstruktywnej krytyki. Oprócz klientów mogą wypowiadać się także Twoi podwykonawcy. Włączając się do komentowania wpisu masz szanse rozwinąć sieć kontaktów biznesowych lub wymienić się cennymi informacjami. Natomiast odpowiadanie na komentarze konkurencji mobilizuje i zachęca do podnoszenia wartości swojego przedsiębiorstwa. To także miejsce, w którym możesz udowodnić, że jesteś ekspertem.

Agnieszka i Andrzej Wereszczyńscy z bloga www.blog.awx2.pl uważają, że komentarze pozwalają poznać odbiorców i dostosować do nich swoje produkty i usługi bez konieczności dodatkowych badań.

My architekci chcemy być oczami Inwestora. Chcemy zobaczyć jak żyje, co lubi, a co go drażni, jak spędza wolny czas i jak radzi sobie z tempem dnia codziennego. Tylko wtedy będziemy wiedzieć jakiej architektury potrzebuje.

Poznając swoich odbiorców możesz zaprezentować im swoje pomysły, nawet te, które wydają się mało realne i za drogie. Może dzięki wpisowi zbierzesz wspólników, aby stworzyć coś większego?

Po przygotowaniu wartościowych tekstów, czas zająć się wizualnym aspektem witryny. Infografika będąca odpowiedzią na najczęściej zadawane pytania, może odciążyć dział obsługi klienta, a jednocześnie przyciągnąć nowych – obrazy z jasnym przekazem rozprzestrzeniają się wirusowo w sieci. Estetyczna grafika lub video wyczerpujące temat może przynieść więcej korzyści. Według blogera i przedsiębiorcy Bartka Popiela bartekpopiel.pl takie formy mogą zachęcić czytelników do zapisania się do listy mailingowej. I tak przy udziale bloga, powiększy się lista mailingowa dla firmy.

“Co ciekawego mogę napisać o mojej branży?”

Wykorzystując narzędzia, jakie daje blog można stworzyć ciekawą witrynę na temat powszechnie mało atrakcyjny. Trudny styl kancelaryjno-prawny odstrasza odbiorców. Radca prawny Grzegorz Wanio z blog.e-prawnik.pl stworzył platformę, na której przystępnym, ale konkretnym językiem wyjaśnia różne aspekty prawne. Jednak największym zainteresowaniem na jego blogu cieszą się wpisy zawierające praktyczne rozwiązania, które można wykorzystać na co dzień. Dzięki przemycanym ciekawostkom blog wydaje się lekki, pozbawiony urzędowego charakteru.

Kolejne przykłady na to, że każdą branżę można przedstawić w taki intrygujący sposób? Blog o księgowości www.infakt.pl/blog przygotowywany przez biuro rachunkowe. Kolorowe mapki, wyraziste zdjęcia i filmy – to wszystko na www.blognavi.pl blogu o nawigacji.

Jest coś, co przyciągnie uwagę każdego odbiorcy, niezależnie od branży, którą reprezentujesz. Kulisy. Pokazując przedsiębiorstwo z innej niż dotychczas perspektywy budujesz więź pomiędzy klientami, a firmą. Ich interesują zdjęcia z hali produkcyjnej, zaplecza sklepu, newsroomu. Publikując takie wpisy zwiększysz swoją wiarygodność o wiele bardziej niż oficjalnymi komunikatami.

Nie wiesz jak zacząć? Zobacz, jak prowadzone są blogi, które wygrały konkurs Blog Firmowy Roku blogifirmowe.com Jeśli treści są interesujące, po pewnym czasie odbiorca zacznie liczyć się z Twoim zdaniem i decydować się na usługi, które polecasz. Kosztem jest tylko czas.

Nowość w Click Web – funkcja bloga

W kreatorze stron WWW Click Web we wszystkich pakietach udostępniliśmy funkcję bloga. Od teraz w ramach strony stworzonej w kreatorze, możesz prowadzić również bloga. W łatwy sposób dodasz nowe wpisy i zdjęcia.

Do poszczególnych artykułów przypisz kategorie i tagi (łatwiej je później będzie odszukać). Twoje wpisy będzie można komentować – zastosowaliśmy do tego najpopularniejszą wtyczkę do obsługi komentarzy Disqus. Zapraszamy do korzystania z kreatora Click Web z funkcją bloga.

[button color=”green” size=”normal” width=”normal” url=”https://home.pl/strony” target=”none” text=”Przejdź do kreatora Click Web”]

5 komentarzy
  • Mateusz Burzowski
    20 czerwca 2016 at 15:48
    Dodaj komentarz

    Jak masz firmę to bardzo dobrze dla jej rozwoju jest prowadzić bloga:) Ja na przykład jestem księgowym i mam swojego bloga, gdzie piszę o tym jak wystawiać faktury vat i jak rozliczać firmę! dzięki temu klienci wiedzą że jestem w tym dobry!

  • Andrzej
    26 maja 2015 at 19:55
    Dodaj komentarz

    Blog jest wiadomo podstawą na stronie, za jego pomocą można pozyskać w sposób naturalny ruch oraz częstsze odwiedziny google bota. Chciałbym w tym miejscu zwrócić uwagę że warto również tworzyć we własnym zakresie Virale – więcej http://mediait.pl/virale-co-to-wlasciwie-jest/ – są to krótki filmy tematyczne o dynamicznym scenariuszu, chętnie udostępniane przez społeczności internetowe. Przez to są doskonałym nośnikiem reklamy drogą wirusową.

  • Marta
    13 lutego 2015 at 11:22
    Dodaj komentarz

    Blog to świetne i skuteczne narzędzie marketingowe – oczywiście właściwie prowadzony 😉 Wzmacniasz świadomość swojej marki, utrwalasz relację z klientami, pokazujesz, że jesteś otwarty na dialog z nimi, w tym także krytykę. To również mocne narzędzie do pozycjonowania strony – generujesz większą liczbę leadów i wzmocnisz pozycję strony WWW w wyszukiwarkach. Kilka wskazówek, jak efektywnie prowadzić bloga http://poradnik.wfirma.pl/-content-marketing-blog-skuteczne-narzedzie-do-pozycjonowania-cz-4

  • Dymitr
    12 grudnia 2014 at 10:58
    Dodaj komentarz

    NIE ZALECAM korzystania z usług home.pl!!!

    Argumentuję swoją opinię tym faktem, że w wykupiłem BUSINESS CLOUD BASIC, który 2 miesiące później został przez home.pl zablokowany z powodu nie wiadomo skąd powstałych MB w bazie danych.

    Zajętość mojego serweru wynosi 1%, mam dodane na wordpressie 4 małe teksty i parę zdjęć! Jedyne, co na to odpowiedzieli z home.pl, to tylko to, że takie sytuacje są “jak najbardziej naturalne”!!!! z propozycją wykupienia wyższej i droższej usługi!!!

    Moje konto nadal nie zostało odblokowane, a na moją prośbę o stosowną argumentację dlaczego tak się stało, home.pl nie udzieliło żadnej sensownej odpowiedzi!!!

    Jeśli cenią sobie Państwo swój czas i pieniądze, to rozważcie, czy na pewno korzystać z home.pl!

    • Damaran
      19 marca 2015 at 16:43
      Dodaj komentarz

      Poszukałbym odpowiedzi po stronie WordPress, Cloud Basic ma 25 MB na bazę danych i to rozwiązanie sprawdzą się świetnie jeśli potrzebujesz serwer pod małą stronę. Pamiętaj jest ze WordPress jak i wiele innych CMS, jest podatny na ataki itp. Trzeba dbać o aktualizacje ale i sprawdzić co jakiś czas co tam w bazie słychać, czy np. szkice wpisów nie zawaliły całego miejsca. Rozmiar bazy nie ma nic do rzeczy w stosunku do powierzchni serwera, tak zazwyczaj działa to wszędzie. Szukaj odpowiedzi po stronie WordPress i zawartości bazy. Ja korzystam z Business Starter a tam rozmiar pojedynczej bazy danych nie jest limitowany, dlatego nawet jak się jakiś CMS posypie, to mam zapas miejsca na to aby to zweryfikować i usunąć śmieci. No i o takich rzeczach trzeba szukać na forum wsparcia WordPress, przecież home.pl nie wspiera tego, to nie jest ich aplikacja. Strona nie blokuje serwera, tylko WordPress nie mając miejsca na zapisanie kolejnych śmieci w bazie, sam się blokuje. Poproś o zwiększenie serwera np. na 2-3 dni i ogarnij bazę danych.

    Dodaj komentarz

    *

    *