Czy po krótkim czasie od wprowadzenia na rynek nowych domen globalnych można mówić o zmianie przyzwyczajeń? Coraz więcej internautów decyduje się na nowe adresy. Dlaczego? Mimo swojej finezyjności są…uniwersalne. Okazuje się, że znajdują zastosowanie nawet w firmach z tradycjami.
Jeśli firma ma ugruntowaną pozycję na rynku, przyda jej się odświeżenie wizerunku. Najłatwiej zrobić to przy pomocy konkursu lub promocji. A do tego idealne będą nowe domeny. Organizując konkurs fotograficzny można wykupić domenę .photos lub .gallery i tam umieścić zgłoszone prace. Adres makegood.photos nie kojarzy się konkretną marką, wydaje się niezależny. Takie działania sprawiają, że można zachęcić więcej osób, również tych, którzy nie są klientami firmy. Przepisy na najlepszą kawę na stronie kawowy.guru, a konkurs biura podróży jako praga.cool, hol.land lub po.land? Niepowtarzalna nazwa łatwiej zapada w pamięć i wyróżnia na tle konkurencji. O tym, jakie możliwości dają domeny ntld np. dla sklepów internetowych pisaliśmy tutaj.
Nie ma obowiązku przedłużania takiej domeny. Jednorazowy zakup wystarczy na czas trwania promocji. W przypadku większości takich oryginalnych końcówek to cena poniżej 100 zł. Jak na koszt marketingowy brzmi zachęcająco. Obecnie w home.pl uruchomiliśmy promocję, dzięki czemu ich cena jest jeszcze niższa. To dodatkowo zachęca do skorzystania z kompromisu – nazwa firmy w domenie kojarzącej się powagą i profesjonalizmem: .company.
Na jaki adres powinna zdecydować się nowa firma?
Chwytliwa nazwa, a szczególnie rymowana, np. marmuru.guru może być lepsza niż imię i nazwisko lub nazwa branży jak np. kwiaciarnia.com. Popularny adres łatwo ginie w morzu podobnie brzmiących domen np. kwiaciarnia.pl. Czy nie bardziej chwytliwe będą: flowersfor.guru, kwiat.company czy flowers.expert? W internecie jest wiele giełd samochodowych, wyróżnić się pomoże np. adres auto.zone czy auto.center. Nowy serwis o restauracjach doskonale definiuje nazwa: co-w.menu. Młoda firma ma tę przewagę, że znamy zachowania internautów, o których nie mieliśmy pojęcia 10 czy więcej lat temu. Dziś adres powinien odpowiadać oczekiwaniom tego, co ludzie wpisują do wyszukiwarki. Dlatego dobrymi adresami będą: jaknaprawic.auto, zdrowe.menu, gdziena.dance, mojadres.email.
Domena na bloga
Prowadzisz bloga o swoim mieście? Może warto pomyśleć o adresie: city.center, sopot.cool, albo miasto.zone. Sprzedajesz biżuterię – wybierz klips.tips. Pisząc o swoim hobby i wybierając internacjonalny adres zwiększysz grono odbiorców. Interesująco brzmi: pr.marketing, mypassion.dance lub create.events. Jeśli nie posiadasz takiej domeny, nic straconego. Zarejestruj ją, a następnie skonfiguruj starszą domenę tak, aby przekierować klientów na adres z nową domeną. Przykład takiego przekierowania zamieściliśmy w naszej dokumentacji . Jest to świetny sposób na zbudowanie kampanii reklamowej, bazującej na chwytliwym haśle w adresie domeny, w rzeczywistości wyświetlającej twój sklep internetowy.
Nowe domeny to kolejny sposób na rozprzestrzenianie się memów. Publikowane, dotąd na satyrycznych portalach, teraz mogą istnieć na specjalnie wybranych adresach jak: imienazwiskojest.cool. Popularność takich obrazków w sieci wskazuje na to, że nowe domeny będą wykorzystywane przy zjawiskach internetowych czy przy ironicznym opisie sytuacji gospodarczo-politycznej.
Możliwości nowych domen ogranicza tylko wyobraźnia. Warto zaopatrzyć się w nie już teraz, gdy nadal wiele osób podchodzi do nowych adresów sceptycznie. Gdy moda się przyjmie – będą one sprzedawane z dużym zyskiem. Nietypowa nazwa ciekawego projektu może być łakomym kąskiem dla większych przedsiębiorstw, które próbują zazwyczaj przejmować domeny dla różnych celów – uruchamiania stron promocyjnych lub utrzymania domeny w formie pasywnej, jako zabezpieczenie. Dodatkowym atutem nowych końcówek jest fakt, że nie trzeba pod nimi publikować od razu treści – z przypisaniem domeny można poczekać, aż Twoja witryna w 100% spełni Twoje oczekiwania.