PowerPoint staje się regularnym orężem w rękach przedstawicieli handlowych. Łatwość z jaką przychodzi stworzenie reklamy i oferty w tym formacie dla potencjalnych klientów sprawdza się zwłaszcza w segmencie B2B. Dzięki Office 365 możesz wykonać prezentację na każdym urządzeniu, poprawiać ją popezez smartfona, udostępniać innym i co najważniejsze – wzbogacić materiał o niespotykaną wcześniej interaktywność. Jak tego dokonać? Dodatek Mix, zaprezentowany przez Microsoft kilkanaście dni temu, przenosi tradycyjne prezentacje w Powerpoint na wyższy poziom. To kopalnia świetnych pomysłów.
Czy jest Mix w Microsoft 365?
Mix jest bezpłatnym dodatkiem, który można pobrać bezpośrednio na stronie https://mix.office.com/ . Instalator od razu poprowadzi Cię przez niezbędne kroki, wykryje ścieżkę instalacji pakietu i zaktualizuje PowerPointa. Rozszerzenie nie przypisuje się do konkretnej licencji – jest w pełni opcjonalne. Skoro już wiemy, że usługa jest darmowa, warto zadać pytanie – do kogo jest ona skierowana?
Z Mixa w Office 365 powinni skorzystać przede wszystkim:
- instruktorzy, nauczyciele (a więc branża edukacyjna)
- przedstawiciele handlowi, menadżerowie projektów, specjaliści od marketingu, graficy (grupy biznesowe)
- osoby fizyczne, które chciałyby pokazać się z efektowniejszej strony, kreując bogate szkolenia online, recenzje produktów etc.
Nie zapominajmy jednak, iż jest to składnik PowerPointa, który do tej pory kojarzył się głównie z wstawianiem slajdów, animacji oraz tekstów. Co zmienia się wraz z zainstalowaniem dodatku?
Dlaczego warto korzystać z Mixa w Powerpoint?
Twoje prezentacje będą nie tylko efektowniejsze i interaktywne, ale również przygotujesz je o wiele szybciej łącząc poszczególne elementy pracy. Co powiesz na narrację w prezentacji, dodawanie osobnych plików wideo, aplikacji typu quiz oraz zgrywanie pulpitu aby pokazać działanie Twojego produktu w akcji? Uważasz, że to trudne i wymaga poświęcenia kilkudziesięciu godzin? Dzięki Mix wszystkie powyższe czynności możesz wykonywać jednocześnie, wystarczy kilka kliknięć myszą. Obejrzyj przykładowe prezentacje w galerii Mix (https://mix.office.com/Gallery) i przekonaj się, jak narzędzie pomogło różnym użytkownikom w lepszym przekazaniu swojej wiedzy.
Zastanawiasz się pewnie, czy Twoja prezentacja może być pokazana komuś, kto nie ma dostępu do Office 365 lub posiada takowy pakiet, ale zarejestrowany na inne dane? Odpowiedź jest jedna – tak. Mix umożliwia zgranie prezentacji do pliku wideo w formacie MP4, do odtworzenia na dowolnym komputerze stacjonarnym/laptopie, wyposażonym w system Windows. Dzięki zaawansowanej technice kompresji plik multimedialny nie będzie zbyt duży (nasze testy wykazały, iż 30-45 sekund prezentacji może być zmieszczone w pliku o rozmiarze około 1-2 MB) do przesłania za pomocą poczty elektronicznej. W Office 365 możesz do tego wykorzystać również chmurę One Drive wraz z uprawnieniami do odczytu przez odpowiednich użytkowników. Warto dodać, że Mix posiada opcję dzielenia prezentacji na rozdziały – przydaje się to zwłaszcza przy obszernych prezentacjach, które mogą być przekazane do wszystkich pracowników w firmie, a przy tym nie wszystkie zawarte w niej informacje wydadzą się interesujące dla większości.
Jeżeli planujesz w taki właśnie sposób rozbudowywać swoją ofertę, zastanów się nad pakietem Office 365 E3. W tej opcji otrzymujesz od razu funkcję portalu, na którym umieścisz materiały wideo. Wszystko zgromadzone w chmurze, w jednym miejscu, bez konieczności szukania plików na dyskach. To kolejne ułatwienie dla zespołów produkujących materiały szkoleniowe.