Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Nowości w homebiuro: rejestr MOSS, księga przychodów i rozchodów

Nowości w homebiuro: rejestr MOSS, księga przychodów i rozchodów

W mikro i małych przedsiębiorstwach, których w Polsce jest najwięcej, to właściciele najczęściej zajmują się księgowością. Dlatego usłudze fakturowania online homebiuro poświęcamy szczególną uwagę, bo wiemy jak wrażliwa jest kwestia rozliczania i wystawiania dokumentów księgowych. Mimo, iż od startu projektu minęło zaledwie kilka miesięcy, udało się nam ulepszyć aplikację o wiele funkcji. Co nowego znajdziemy w wersji Unlimited?

Najważniejszym usprawnieniem homebiuro jest nowa opcja – rejestr MOSS. Jeśli Twoja firma zajmuje się usługami elektronicznymi, telekomunikacyjnymi lub nadawczymi dla klientów z kręgu UE, musisz opodatkować te usługi w każdym z krajów. Taki wymóg prawny został wprowadzony na początku tego roku. Rejestracja VAT w każdym państwie, w którym masz klienta może być uciążliwa, dlatego ułatwieniem jest właśnie system MOSS. Wybierając go dokonujesz rozliczeń za pośrednictwem polskiego urzędu skarbowego. Masz pewność, że rozliczysz się prawidłowo i bezpiecznie.

Zobacz, jak łatwo korzystać z tej funkcji:

Górne menu->Ewidencje -> Rejestr MOSS VAT.

homebiuro 1

W ramach pakietu utworzysz nowy wpis do rejestru klikając „Dodaj wpis” lub sprawdzisz zawartość wygenerowanej ewidencji MOSS VAT. Po wyświetleniu formularza w szybki sposób uzupełniasz pola: nr faktury MOSS VAT, datę świadczenia usługi, niezbędne dane kontrahenta, stawkę netto i VAT, walutę (do wyboru PLN, USD, EUR) oraz rodzaj usługi. Wystarczy teraz, że klikniesz „zapisz” i już, nowy wpis pojawia się automatycznie w rejestrze MOSS VAT.

Przejrzyste zestawienie kosztów

Od teraz, w ramach usługi homebiuro Unlimited możesz korzystać z podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów. Dzięki KPiR ustalisz dochód lub straty za pomocą zestawienia przychodów i poniesionych kosztów w swojej firmie.

Zobacz, jak znaleźć tę funkcję:

Górne menu ->Ewidencje -> KPiR

Po kliknięciu w poszczególne kolumny w jednym miejscu otrzymujesz szczegóły danej operacji gospodarczej, np. faktury, dokumenty czy inne dowody, świadczące  np. o sprzedaży produktu lub usługi.

FireShot Screen Capture #1405 - 'Do czego służy KPiR – Księga Przychodów i Rozchodów_ – Pomoc I home_pl' - pomoc_home_pl_baza-wiedzy_do-czego-sluzy-kpir-ksiega-przychodow-i-rozchodow

Kliknij, aby zobaczyć obrazek w powiększeniu.

Możesz także ręcznie dodać wpis do księgi.

Skorzystaj z funkcji:

KPiR-> Dodaj ->Wpis do KPiR

Do wpisu możesz dołączyć: dane kontrahenta, nr dowodu księgowego, opis zdarzenia – np. sprzedaż, datę, ewentualny komentarz, kwoty przychodów i wydatki.

FireShot Screen Capture #1406 - 'Do czego służy KPiR – Księga Przychodów i Rozchodów_ – Pomoc I home_pl' - pomoc_home_pl_baza-wiedzy_do-czego-sluzy-kpir-ksiega-przychodow-i-rozchodow

Kliknij, aby zobaczyć obrazek w powiększeniu.

Oczywiście, w pakiecie Unlimited otrzymujesz również dostęp do innych, przydatnych funkcji: zarządzania stanami magazynowymi, przypomnienia o płatnościach czy wystawiania faktur mailem.

Wygodniejszy układ

W aktualizacji majowej zmieniliśmy układ pól w menu i nazewnictwo tak, aby obsługa była bardziej intuicyjna. W sekcji „magazyn” dodaliśmy również dokumenty. Oprócz tego, wprowadzenie produktu do magazynu możliwe jest tylko przed wystawianiem dokumentu księgowego. Dzięki temu nie tracisz czasu na powielanie dokumentów.

Jeśli masz pomysł, jakie zmiany warto wprowadzić w pierwszej kolejności – napisz o tym na naszym forum. Prowadząc małe biuro księgowe lub rozwijając działalność najlepiej wiesz, co jeszcze przyda Ci się w zarządzaniu firmą. I na takie sugestie czekamy 🙂

forum-button