Hackathon Ultra Innovation przeszedł do historii. Przez 24 godziny pasjonaci współczesnych technologii (łącznie 50 osób) pracowali nad rozwiązaniami, które ułatwią osobom z niepełnosprawnością i dysfunkcjami korzystanie z dobrodziejstw sieci. Efekt końcowy i wynik zawodów były warte wypicia hektolitrów kawy i nieprzespanej nocy. Pierwsza, tak otwarta akcja w siedzibie home.pl, okazała się dużym sukcesem.
Mimo, że tematyka nie była dokładnym drogowskazem dla uczestników, zdecydowana większość skupiła się na rynku mobilnym i pracowała nad aplikacjami dedykowanymi pod 2 najpopularniejsze platformy – iOS oraz Android. Mentorzy przez cały czas starali się udzielić konkretnych porad, dzięki którym projekty zyskały dodatkową wartość np. uwzględniały model biznesowy i rozwojowy.
Cała doba spędzona w home.pl nie byłaby tak owocna, gdyby nie odpowiednie warunki – przygotowany na tę okazję sleep room, posiłek z baru Wół i Krowa oraz dodatki w postaci wody i kawy pozwoliły drużynom pracować na maksymalnych obrotach. Po wielogodzinnym rollercoasterze, pozostało jedynie odpocząć i zaprezentować swój pomysł przed jurorami. Jak sprzedać swoją wizję w 5 minut? – to z pewnością najtrudniejsze pytanie, z jakim zmagali się uczestnicy.
Po trwającej ponad 45 minut naradzie jury zwycięstwo odniósł zespół Minionki, który utworzył uniwersalny framework zmieniający funkcje przycisków na smartfonie, tak, aby mogły z niego korzystać osoby z bardzo słabym wzrokiem lub niedowidzące. Minionki okazały się wielkim wygranym Ultra Innnovation, gdyż oprócz nagród głównych w postaci Xbox One z Kinectem od Microsoft zgarnęli również nagrodę dodatkową w postaci akceleracji Business Link Szczecin.
Drugie miejsce przypadło grupie Ostre Kosy z aplikacją „Mój Bohater”. Jest to rozwiązanie, które jednocześnie łączy pokolenia oraz integruje osoby samotne. Ostre Kosy wykazały się również dbałością o bezpieczeństwo i system gratyfikacji, zachęcający młodych użytkowników do udzielenia pomocy osobom starszym.
Trzecie miejsce zajął zespół S.P.E.C.I.A.L., który wyszedł z założenia, że prosty Internet jest bezpieczny. Dlatego stworzył system grywalizacji w grze internetowej (przez przeglądarkę), budując w ten sposób świadomość na temat zagrożeń w sieci.
Organizatorzy Ultra Innovation 2015 postanowili również wyróżnić 2 dodatkowe zespoły za ciekawe i kreatywne podejście do problemów współczesnego Internetu. Drobne upominki trafiły do ekip papprykarz (autorzy aplikacji mobilnej do porozumiewania się przez osoby nieme) i NullPointer (stworzyli wirtualną klawiaturę dla osób chorych na Parkinsona).
Ultra Innovation 2015 w liczbach
50 uczestników
5 mentorów
5 osób w jury
6 osób z organizacji
Wypiliśmy 3 kg kawy, 32 litry mleka i zużyliśmy 100 torebek herbaty
Zjedliśmy 15 kg bananów, 5 kg jabłek, 5 kg pomarańczy, 10 cytryn, 10 opakowań płatków, 44 burgery śniadaniowe i 60 burgerów obiadowych
Zużyliśmy 11 bloków do flipcharta, 11 bloczków sticky notes, 44 kolorowe markery
Używaliśmy 24 przedłużaczy, łączyliśmy się do internetu po 2 sieciach Wi-Fi