E-biznes

Reklama w Google i mały biznes – opłacalne połączenie

Czy reklama internetowa jest usługą tylko dla największych firm? Jak najbardziej nie. Jak pokazują zeszłoroczne statystyki Google, z programu Adwords korzysta już ponad milion podmiotów o różnej wielkości – od small business (zazwyczaj złożone z kilku pracowników) po korporacje. Korzyści płynące z reklamowania firmy w wyszukiwarce są duże, głównie dzięki coraz większej skuteczności i elastyczności w dopasowaniu słów kluczowych do promowanej usługi. Reklama Adwords wzbudza także większe zaufanie u klientów oraz wzmacnia markę w Internecie.

Ponad połowa internautów w dużej mierze sugeruje się wynikami z pierwszej strony Google. Po wpisaniu dowolnej frazy oczekują jak najszybszego dostępu do treści lub sklepu w którym zamierzają wydać pieniądze. Dlatego też większość z nich nie odróżnia wyników organicznych od normalnej reklamy Adwords, mimo oznaczenia jej plakietką “Reklama”.

Wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy "home.pl" - domyślnie, jako pierwsza pojawiła się reklama Adwords.

Wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy “home.pl” – domyślnie, jako pierwsza pojawiła się reklama Adwords.

W Polsce coraz więcej osób korzysta z usług pozycjonowania witryny internetowej, ale zapomina o reklamie w Google, która może przynieść znacznie większe korzyści. W sytuacji, gdy na terenie Twojej miejscowości działa kilka firm o podobnym profilu – to właśnie reklama Adwords wyróżni Cię od konkurencji. Przyjrzyjmy się 2 sytuacjom, w której kampania Adwords zwiększyłaby szanse na pozyskanie klienta.

  1. Poszukuję zakładu fryzjerskiego w Olsztynie, aby szybko umówić wizytę. W wyszukiwarce Google wpisuję więc “fryzjer Olsztyn” licząc na szybkie załatwienie sprawy.

adword1

Poszukiwanie informacji nie napawa optymizmem – najwyżej położone wyniki to “przekliki” do popularnych serwisów społecznościowych, a weryfikacja opinii będzie mnie kosztować dużo czasu. Jedna ze stron została zindeksowana w 2007 roku, a więc część danych może być już przedawniona.

Rada dla fryzjera w Google: Zainwestowanie w reklamę Adwords spowoduje, że potencjalni klienci szybciej Cię znajdą. Dodanie do reklamy numeru telefonu lub przekierowanie od razu na stronę z ofertą od razu ułatwi kontakt.

Reklama

2. Mieszkam w Gorzowie Wielkopolskim, w mieszkaniu pękła mi rura i potrzebuję pomocy fachowca, który naprawi awarię. Uruchamiam Google i wpisuję “hydraulik Gorzów” w poszukiwaniu specjalistów.

adword2
Na pierwszym miejscu otrzymałem odnośnik do strony internetowej z danymi kontaktowymi. Mogę zadzwonić, poprosić o szybki przyjazd i przyjąć hydraulika – to zaleta pozycjonowania witryny. Pozostałe pozycje to z kolei adresy popularnych wyszukiwarek ogłoszeń oraz firm, a więc kolejne minuty potrzebne na sprawdzenie opinii.

Rada dla hydraulika w Google: mała konkurencja w regionie to idealna szansa, aby szybko wypromować swoje usługi dzięki reklamie Adwords – Twoja oferta będzie widoczna na górze wyników wyszukiwania.

Czy reklama Adwords natychmiast przynosi upragnione efekty? Jest to zależne od wielu czynników – budżetu, sprzedawanego produktu oraz lokalizacji Twojej firmy. Dzięki przejrzystemu mechanizmowi rozliczeń, środki przeznaczone na kampanię w wyszukiwarce są pobierane za kliknięcie a nie wyświetlenie reklamy (model CPC – cost per click). To bardzo korzystne – z ekonomicznego punktu widzenia – rozwiązanie.

Ważna jest także elastyczność w kierowaniu reklamy do odpowiednich użytkowników. Jako właściciel warsztatu samochodowego możesz skonfigurować promowaną treść tak, aby wyświetlała się wyłącznie wśród internautów przebywających na wyznaczonym terenie np. najbliższe, duże miasto plus obszary wiejskie w promieniu kilkunastu kilometrów. Dużym atutem biznesu motoryzacyjnego jest również sezonowość – nadchodzi zima i czas zmienić opony? Reklama w Adwords przyciągnie uwagę wśród kierowców, którzy odkładają taką decyzję na ostatnią chwilę. Takie pomysły są możliwe do realizacji w każdej branży.

Kampanie Adwords są dla małych i dużych - nie musisz inwestować od razu tysięcy złotych.

Kampanie Adwords są dla małych i dużych – nie musisz inwestować od razu tysięcy złotych.

Ważna jest także cierpliwość. Niektóre kampanie potrzebują nawet kilku miesięcy, aby przeanalizować je pod kątem sukcesów/porażek. Przydatnym narzędziem do oceny reklamy jest najprostsza ankieta (na stronie www) lub rozmowa z klientem np. na etapie przyjmowania zgłoszenia telefonicznego lub mailowego. Warto go dopytać, gdzie zobaczył naszą ofertę.

Jeżeli chciałbyś uruchomić reklamę internetową dla swojej firmy, a nie wiesz od czego zacząć – skontaktuj się z nami (kliknij TUTAJ). Napisz, czego oczekujesz od kampanii Adwords, co sprzedajesz, jakie są atuty Twojej oferty (wieloletnie doświadczenie, nowoczesne narzędzia, a może dyspozycyjność?), a my przeanalizujemy dane i zaproponujemy odpowiednio dopasowane rozwiązanie.

Znasz już możliwości reklam w Google i chciałbyś ruszyć z kampanią jak najszybciej? Zapoznaj się z Reklamą Na Start, dzięki której dotrzesz do klientów w swoim mieście:

button-oferta