Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Czy w branży sezonowej warto inwestować w pozycjonowanie? (Case study)

Czy w branży sezonowej warto inwestować w pozycjonowanie? (Case study)

Skutecznym sposobem promocji biznesu w sieci jest pozycjonowanie stron WWW. Lepsza widoczność oferty w wyszukiwarce to większe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. O ile w branżach całorocznych (np. sprzedaż żywności, zabawek dla dzieci czy ubrań) dylematy w zakresie sensu pozycjonowania właściwie nie istnieją, tak w przypadku ofert sezonowych właściciele firm mają wiele pytań o zasadność takich działań. Na poniższym przykładzie współpracy z naszym klientem dowiesz się, dlaczego warto jednak skorzystać z usług SEO dla branż sezonowych.

Profil naszego klienta wiązał się z usługami sprzedaży i montażu domków letniskowych. Jest to więc działalność o charakterze typowo sezonowym, co miało wpływ na strategię pozycjonowania strony internetowej.

Jakie cele przyświecają pozycjonowaniu stron WWW?

Przy planowaniu działań optymalizacji witryny wzięliśmy pod uwagę główne cele naszego klienta, a konkretnie:

  • wzrost sprzedaży określonych usług,
  • podniesienie poziomu ruchu na stronie,
  • wysokie pozycje na wybrane słowa kluczowe,
  • budowanie świadomości marki.

Jednocześnie zależało nam na tym, aby pomimo sezonowego charakteru oferty zapewnić stały wzrost zainteresowania usługami naszego klienta w innych miesiącach. Mając na uwadze cele klienta oraz nasze założenia podjęliśmy się analizy serwisu, aby przygotować strategię pozycjonowania dopasowaną do tych właśnie potrzeb.

W jaki sposób pozycjonować stronę z branży sezonowej?

Kluczowe znaczenie ma ciągłość działań. Pozycjonowanie strony nie jest jednorazową akcją – to szereg czynności, które należy powtarzać i modyfikować w zależności od zmieniających się potrzeb. Ponadto, przy promocji serwisu z branży sezonowej należy wdrożyć działania, które poszerzą grupę potencjalnych klientów. Właśnie dlatego postawiliśmy na pozycjonowanie z użyciem zróżnicowanych fraz, powiązanych z branżą klienta. Jak przebiegał cały proces?

  1. Do optymalizacji serwisu użyliśmy zarówno bardzo ogólnych wyrażeń, kojarzących się szeroko z ofertą klienta, jak i bardzo szczegółowych, wskazujących na konkretne usługi. Zagospodarowaliśmy w ten sposób skalę zainteresowania o dużej rozpiętości – od osób z ciekawości sprawdzających oferty domków letniskowych, po użytkowników zdecydowanych na zakup i mających konkretne oczekiwania. Wiązało się to z rozbudową strony internetowej, aby nowe frazy kluczowe mogły zadziałać na korzyść firmy klienta.
  2. W kolejnym kroku opracowywaliśmy – w porozumieniu z klientem – artykuły specjalistyczne na stronę. Budowaliśmy w ten sposób świadomość marki jako eksperta w branży usług budowlanych przez cały rok, a nie tylko sezonowo.
  3. Dla niektórych osób zainteresowanych ofertą naszego klienta duże znaczenie może mieć lokalizacja. Dostawa domku letniskowego wiąże się z kosztami, liczonymi od kilometra. W ramach pozycjonowania strony uwzględniliśmy tutaj działania na wizytówce w Google Moja Firma, aby wzmocnić lokalnie promocję firmy. Podjęte na tej płaszczyźnie kroki zwiększają widoczność i rozpoznawalność na Mapach Google.

Oprócz wyżej wymienionych czynników do codziennych czynności dodaliśmy konieczność monitorowania strony internetowej np. ochrona przez niebezpiecznymi zdarzeniami, informowanie o wygaśnięciu certyfikatu SSL itp.

Jaki efekt daje pozycjonowanie stron www?

Oparte na solidnej analizie strony działania optymalizacyjne już w trzecim miesiącu współpracy przyniosły wzrost liczby wyświetleń witryny o 93% oraz kliknięć – o 64%. Strona naszego klienta dzięki temu stała się bardziej rozpoznawalna wśród użytkowników, a ponadto dotarło do niej więcej osób zainteresowanych jego ofertą.

Podczas naszej współpracy odnotowaliśmy również stały wzrost zainteresowania stroną internetową naszego klienta. Świadczy o tym porównanie wskaźników z tego samego miesiąca rok do roku: w pierwszym roku współpracy wypracowaliśmy w danym miesiącu prawie 7000 wyświetleń i 206 kliknięć, w kolejnym roku współpracy w tym samym miesiącu liczba wyświetleń strony w wyszukiwarce wyniosła ponad 34000, a liczba kliknięć zwiększyła się czterokrotnie. Ten przykład dobrze obrazuje, jak pozycjonowanie ciągle pracuje na skuteczną promocję marki.

Efekt pozycjonowania strony - liczba wyświetleń w Google
Liczba wyświetleń strony internetowej klienta w czasie współpracy.

Widoczność strony internetowej – liczba fraz

Sukcesywne prace prowadzone dla klienta przyczyniły się do zwiększania liczby fraz, na które wyświetlała się witryna:

  • w 2 miesiącu współpracy – 306 fraz
  • w 3miesiącu współpracy – 511 fraz
  • w 4 miesiącu współpracy – 554 fraz
  • w 5 miesiącu współpracy – 618 fraz
  • w 6 miesiącu współpracy – 639 fraz

W ciągu zaledwie pięciu miesięcy liczba słów, na jakie wyświetlała się strona klienta w wynikach wyszukiwarki Google została podwojona! Takie wyniki pokazują skuteczność obranej strategii, która w efekcie zwiększa rozpoznawalność firmy klienta w sieci.

Pozycjonowanie i liczba fraz, pod którymi wyświetla się strona WWW

Czy parametry strony wpływają na sprzedaż w branży sezonowej?

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem długofalowym i nie jest przewidzieć jakie rezultaty w krótkim czasie przyniosą działania związane z optymalizacją witryny. Mimo wszystko inwestycja w SEO jest jak najbardziej opłacalna, a w branży sezonowej jest dobrym rozwiązaniem do zwiększania widoczności marki w sieci. Co ważne, sezonowość zazwyczaj kojarzy się z inwestycją w reklamę w wąskim przedziale czasowym (np. na wakacje). Pozycjonowanie i lepsza pozycja strony w Google zwiększają szansę na zainteresowanie ofertą wśród osób, które planują swoje działania z dużym wyprzedzeniem.

Rezultatem współpracy z firmą oferującą domki letniskowe była poprawa dostępności serwisu klienta dla jego potencjalnych odbiorców. Połączone działania w kilku obszarach przyczyniły się do ogromnego skoku zarówno liczby wyświetleń witryny, jak i kliknięć. Oferta klienta zaczęła docierać do większej liczby osób, a co za tym idzie – wzrosły szanse na sprzedaż większej liczby produktów oraz usług.

Biznes sezonowy w internecie – jak zacząć pozycjonowanie?

Każdy biznes sezonowy potrzebuje na start informacji oraz wskazówek, co warto poprawić, aby być lepiej widocznym w sieci. Na dobry początek skorzystaj z darmowego audytu strony, który przeprowadzi analizę serwisu i wskaże kilka słabszych punktów Twojej strony. Audyt ocenia parametry witryny pod kątem algorytmów wyszukiwarki Google oraz oczekiwań odbiorców. Kliknij w poniższy przycisk, wpisz adres domeny i poczekaj, aż narzędzie wykona całą pracę.

W niecałe 2 minuty dowiesz się:

  • Czy Twoja strona działa dobrze na smartfonach;
  • Jak teraz prezentuje się Twoja witryna w wynikach Google;
  • Czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod social media;
  • Które słowa kluczowe przyciągają klientów, a na które nie warto się pozycjonować.

Poświęć 90 sekund i poznaj lepiej swoją stronę internetową!