Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Pozycjonowanie lokalne – jak używać wizytówki Google Moja Firma?

Pozycjonowanie lokalne – jak używać wizytówki Google Moja Firma?

Pozycjonowanie lokalne jest przeznaczone dla firm, których działalność jest powiązana z lokalizacją ich fizycznej siedziby. Czy będzie to sklep ze zdrową żywnością, czy kancelaria adwokacka – właścicielom firmy będzie zależało na pozyskaniu klientów z okolicy. Jak tego dokonać szybko, skutecznie i nie wydać dużo pieniędzy?

W trakcie optymalizacji stron WWW pod kątem SEO wykorzystujesz frazy lokalne, precyzujące miejsce związane z działalnością firmy. Restauracja tajska Wrocław, biuro rachunkowe Warszawa Bielany czy hotel nadmorski Gdańsk to tylko niektóre z przykładów możliwych do zastosowania słów kluczowych. Dzięki Google, możliwości pozycjonowania lokalnego nie ograniczają się jednak wyłącznie do fraz kluczowych.

Chcesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla klientów w twojej okolicy? Wizytówka w Google Moja Firma doskonale w tym pomoże.

Google Moja Firma – wirtualne wizytówki w wynikach wyszukiwania

Wizytówki Google pozwalają na wyświetlanie informacji o Twojej firmie bezpośrednio w wynikach wyszukiwania dla danej frazy. W specjalnie przygotowanym oknie, tuż obok lokalizacji na mapie, Google wyświetli godziny otwarcia, wskazówki dojazdu, nowości w ofercie, najczęściej zadawane pytania klientów czy zdjęcia prezentujące twój lokal i ofertę.

Google Moja Firma umożliwia zwiększenie zasięgu i widoczności marki w sieci, ale też pomaga w budowaniu swoich referencji dzięki opiniom dodawanym bezpośrednio przez klientów.

Forma, w jakiej obecnie działają wizytówki, jest przystępnym i mało wymagającym rozwiązaniem – interfejs wizytówki został zorganizowany tak, by dodawanie nowych informacji czy wprowadzanie jakichkolwiek zmian było proste i pozwalało publikować najbardziej aktualne informacje.

Wizytówki są wygodne zarówno dla firmy, jak i użytkowników poszukujących jej usług. Ponadto, informacje z wizytówki Google Moja Firma pojawiają się w Google wyżej, niż wyniki wyszukiwania organiczne (naturalne) i to właśnie one są przeważnie pierwszym kontaktem klienta z firmą.

Aby pozyskiwać klientów przez internet, wspomóż się zaplanowanymi działaniami marketingowymi, jak pozycjonowanie stron czy reklama Google Ads.

Dlaczego warto pojawić się na mapach Google?

Zalet obecności w Google Moja Firma jest wiele, a wspomniane wyświetlanie się mapy i wizytówek ponad organicznymi wynikami wyszukiwania jest jedynie czubkiem góry lodowej. Na potrzeby analizy załóżmy, że pozycjonujesz szkołę tańca ze Szczecina. Dlaczego wizytówka będzie dla Ciebie ważna?

Jak wypozycjonować lokalnie firmę z Wizytówką Google Moja Firma?

Dostęp do nowych odbiorców

Osoby, poszukujące szkoły tańca w Szczecinie, w pierwszej kolejności skupią się na miejscach dostępnych blisko siebie.

Korzystając z lokalizacji Google, w pierwszej kolejności wyświetlą się wyniki wyszukiwania w ich okolicy, prezentując je na mapie z odnośnikami do wizytówki i strony internetowej konkretnych szkół. Dopiero pod mapą i wpisami sponsorowanymi pokażą się organiczne wyniki wyszukiwania – dotarcie do nich wymaga przewijania strony w dół, a więc z zasady jest już bardziej niekorzystne niż widoczność na pierwszym planie.

Wiarygodne opinie i oceny od klientów

W sieci może wypowiedzieć się każdy i wiele firm ma problem z negatywnymi komentarzami wstawianymi często ot tak, przez przypadkowych użytkowników.

Sam pomysł udostępnienia komentarzy klientów jest jednak doskonałym zabiegiem marketingowym – to naturalna weryfikacja wiarygodności firmy, na której będą polegać nowi potencjalni klienci. Nikt nie zainteresuje się firmą ocenioną na 1/5 gwiazdek, dlatego warto zadbać o swój wizerunek i zachęcać do pozostawiania pozytywnych opinii.

Uzupełnienie informacji ze strony

Klient, który chce dotrzeć do firmy szybko, będzie szukał informacji o niej w Google, gdzie dane adresowe i kontaktowe wyświetlą się bezpośrednio po wyświetleniu wyników wyszukiwania.

Wizytówki w Google Moja Firma są więc najlepszym sposobem na uzupełnienie informacji podanych na stronie i przedstawienie ich w przystępnej formie. Klienci, którzy zechcą dowiedzieć się więcej, skorzystają z dostępu do strony głównej, ale dzięki obecności firmy w Google Moja Firma, nie będą szukali innych firm o podobnej działalności.

Sugerowane odpowiedzi

Każda firma, która posiada stronę internetową, powinna umieścić na niej FAQ, czyli spis najczęściej zadawanych przez klientów pytań i odpowiedzi na nie. Rozwiązania takie ułatwiają pierwszą komunikację z klientem i pozwalają wyjaśnić wątpliwości dotyczące oferowanych produktów czy usług bez konieczności oczekiwania na odpowiedź ze strony firmy.

Stworzenie FAQ jest dostępne także w Google Moja Firma.

Google Moja Firma. Jak wypozycjonować się w Mapach Google?

Nie ma możliwości moderowania i usuwania ocen użytkowników w wizytówce Google, co znacząco podnosi wiarygodność firmy. Powoduje to, że niektóre odpowiedzi na zadawane pytania bazują na negatywnych opiniach pojedynczych osób. Warto udzielać odpowiedzi nawet na negatywne oceny – tylko tak możemy zadbać o dobry wizerunek firmy i wyższą pozycję witryny w wyszukiwarce.

Jak wykorzystać Google Moja Firma w pozycjonowaniu lokalnym?

Google jest w Polsce jedną z największych wyszukiwarek. W związku z tym wszystkie działania SEO ustawia się zwykle pod wymagania Google.

Wykorzystanie możliwości Google Moja Firma do zdobycia lepszej pozycji dla kluczowych fraz lokalnych jest tego najlepszym przykładem. Pojawienie się na mapie Google w pobliżu lokalizacji użytkownika wysyłającego zapytanie do wyszukiwarki to dziś często internetowe być albo nie być.

Wykorzystaj możliwość opublikowania wszystkich najważniejszych informacji o działalności firmy, godzinach otwarcia, ofercie, nadchodzących wydarzeniach czy nowościach na swoją korzyść.

Wizualna prezentacja działa na wyobraźnię znacznie skuteczniej niż prosty link. Gdy użytkownik ma do dyspozycji możliwość przejrzenia oferty bez opuszczania wyszukiwarki, wybierze z całą pewnością tę opcję i na jej podstawie zawęzi swoją pulę wyboru.

Wizytówka Google Moja Firma w home.pl

W home.pl tworzymy i poprawiamy wizytówki Google Moja Firma. Aby uzyskać najlepszą widoczność, należy wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia. Łatwość obsługi Google Moja Firma jest jedynie dodatkowym bonusem.

Chcesz, aby Twoi klienci łatwo znaleźli Cię w Google? Skontaktuj się z nami: