Marketing

Jak wykorzystać wizytówkę Google Moja Firma w pozycjonowaniu lokalnym?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Pozycjonowanie lokalne to rozwiązanie przeznaczone dla firm, których działalność jest powiązana z lokalizacją ich fizycznej siedziby. Czy będzie to sklep ze zdrową żywnością, kancelaria adwokacka, restauracja, drukarnia, szkoła językowa czy studio fotograficzne, właścicielom firmy będzie zależało przede wszystkim na pozyskaniu nowych klientów w swojej najbliższej okolicy. Jak tego dokonać szybko i skutecznie, a przy tym wszystkim nie wydać dużo pieniędzy? Przeczytaj nasz artykuł o wizytówce Google Moja Firma i przekonaj się, jakie to proste.

W trakcie optymalizacji stron WWW pod kątem SEO wykorzystujemy frazy lokalne, precyzujące miejsce związane z działalnością firmy. Restauracja tajska Wrocław, biuro rachunkowe Warszawa Bielany czy hotel nadmorski Gdańsk to tylko niektóre z przykładów możliwych do zastosowania słów kluczowych. Dzięki Google, możliwości pozycjonowania lokalnego nie ograniczają się jednak wyłącznie do fraz kluczowych.

Chcesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla klientów w Twojej okolicy? Wizytówka w Google Moja Firma to dziś konieczność.

Google Moja Firma – wirtualne wizytówki w wynikach wyszukiwania

Wizytówki Google, bo tak często określa się skrótowo usługę oferowaną przez amerykańskiego giganta, pozwalają na wyświetlanie informacji o Twojej firmie bezpośrednio w wynikach wyszukiwania dla danej frazy. W specjalnie przygotowanym oknie, tuż obok lokalizacji na mapie, Google wyświetli Twoje godziny otwarcia, wskazówki dojazdu, nowości w ofercie, najczęściej zadawane pytania klientów czy zdjęcia prezentujące Twój lokal i jego ofertę.

Usługa Google Moja Firma jest platformą, która umożliwia zwiększenie zasięgu i widoczności marki w sieci, ale też pomaga w budowaniu swoich referencji dzięki opiniom dodawanym bezpośrednio przez klientów. Forma w jakiej obecnie działają wizytówki jest zdecydowanie najbardziej przystępnym i mało wymagającym rozwiązaniem – interfejs wizytówki został zorganizowany tak, by dodawanie nowych informacji czy wprowadzanie jakichkolwiek zmian było możliwie najłatwiejsze i pozwalało publikować najbardziej aktualne informacje.

Wizytówki są wygodne zarówno dla firmy, jak i użytkowników poszukujących jej usług. Ponadto, informacje z wizytówki Google Moja Firma pojawiają się w Google wyżej, niż wyniki wyszukiwania organiczne i to właśnie one są przeważnie pierwszym punktem styku klienta z firmą. Dlatego aby pozyskiwać klientów poprzez Internet, warto wspomóc działania marketingowe takie jak: tworzenie stron internetowych, pozycjonowanie czy Google AdWords, stworzeniem wizytówki Google Moja Firma.

Dlaczego warto pojawić się na mapie Google?

Zalet obecności w Google Moja Firma jest wiele, a wspomniane wyświetlanie się mapy i wizytówek ponad organicznymi wynikami wyszukiwania jest tylko przysłowiowym czubkiem góry lodowej. Na potrzeby analizy załóżmy, że pozycjonujemy szkołę tańca ze Szczecina. Dlaczego wizytówka będzie dla nas ważna?

szkoła tańca szczecin - wizytówka Google Moja Firma

Dostęp do nowych odbiorców

Osoby poszukujące szkoły tańca w Szczecinie w pierwszej kolejności skupią się na rozwiązaniach dostępnych blisko siebie. Korzystając z usługi lokalizacji Google w pierwszej kolejności wyświetli im wyniki wyszukiwania w ich okolicy, prezentując je na mapie z odnośnikami do wizytówki i strony internetowej konkretnych szkół tańca. Dopiero pod mapą i wpisami sponsorowanymi pokażą się organiczne wyniki wyszukiwania – dotarcie do nich wymaga przewijania strony w dół, a więc z zasady jest już bardziej niekorzystne niż widoczność na pierwszym planie.

Wiarygodne referencje od klientów

W sieci może wypowiedzieć się każdy i wiele firm ma problem z negatywnymi komentarzami wstawianymi często ot tak, przez przypadkowych użytkowników. Sam pomysł udostępnienia komentarzy klientów jest jednak doskonałym zabiegiem marketingowym – to naturalna weryfikacja wiarygodności firmy, na której będą polegać nowi potencjalni klienci. Nikt nie zainteresuje się firmą ocenioną na 1/5 gwiazdek, dlatego warto zadbać o swój wizerunek i zachęcać do pozostawiania dobrych opinii.

Uzupełnienie informacji ze strony

Klient, który chce dotrzeć do firmy szybko, będzie szukał informacji o niej w Google, gdzie dane adresowe i kontaktowe wyświetlą się bezpośrednio po wyświetleniu wyników wyszukiwania. Wizytówki w Google Moja Firm są więc najlepszym sposobem na uzupełnienie informacji podanych na stronie i przedstawienie ich w najbardziej przystępnej formie. Ci klienci, którzy zechcą dowiedzieć się więcej, skorzystają z dostępu do strony głównej, ale dzięki obecności firmy w Google Moja Firma, dzięki łatwemu dostępowi do informacji, nie będą szukali innych firm o podobnej działalności.

Sugerowane odpowiedzi

Każda firma, która posiada stronę internetową, powinna umieścić na niej FAQ, czyli spis najczęściej zadawanych przez klientów pytań i odpowiedzi na nie. Rozwiązania takie ułatwiają pierwszą komunikację z klientem i pozwalają wyjaśnić wątpliwości dotyczące oferowanych produktów czy usług bez konieczności oczekiwania na odpowiedź ze strony firmy. Stworzenie FAQ jest dostępne także w Google Moja Firma.

Google Moja Firma - FAQ -  pytania i odpowiedzi

W miejscu umożliwiającym zadanie pytania firmie, pojawiają się sugerowane odpowiedzi, bazujące na poprzednio udzielonych odpowiedziach oraz opiniach klientów.

Nie ma możliwości moderowania i usuwania ocen użytkowników w wizytówce Google, co znacząco podnosi wiarygodność firmy ale też powoduje, że niektóre odpowiedzi na zadawane pytania bazują na negatywnych opiniach pojedynczych osób. Warto udzielać odpowiedzi nawet na negatywne oceny – tylko tak możemy zadbać o dobry wizerunek firmy i wyższą pozycję witryny w wyszukiwarce.

O różnorodnych informacjach, jakie można umieścić w sieci za pomocą wizytówek Google i pełnej funkcjonalności usługi można dowiedzieć się sporo z publikowanych przez Google samouczków (więcej informacji pod adresem https://support.google.com/business/answer/3039617?hl=pl).

Jak wykorzystać Google Moja Firma w pozycjonowaniu lokalnym?

Google jest w Polsce jedną z największych wyszukiwarek (korzysta z niej aż 97% polskich internautów, o czym pisaliśmy już w artykule o trendach w marketingu internetowym). W związku z tym wszystkie działania SEO ustawia się zwykle pod wymagania Google.

Wykorzystanie możliwości Google Moja Firma do zdobycia lepszej pozycji dla kluczowych fraz lokalnych jest tego najlepszym przykładem. Pojawienie się na mapie Google w pobliżu lokalizacji użytkownika wysyłającego zapytanie do wyszukiwarki to dziś często internetowe być, albo nie być.

Wykorzystaj możliwość opublikowania wszystkich najważniejszych informacji o działalności firmy, godzinach otwarcia, ofercie, nadchodzących wydarzeniach czy nowościach na swoją korzyść. Wizualna prezentacja działa na wyobraźnię znacznie skuteczniej, niż prosty link. Gdy użytkownik ma do dyspozycji możliwość przejrzenia oferty bez opuszczania wyszukiwarki, wybierze z całą pewnością tę opcję i na jej podstawie zawęzi swoją pulę wyboru.

Stworzenie wizytówki Google Moja Firma w home.pl

W home.pl tworzymy i poprawiamy wizytówki Google Moja Firma. Dążąc do uzyskania najlepszej widoczności należy wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia – łatwość obsługi Google Moja Firma jest jedynie dodatkowym bonusem.

Aby zamówić stworzenie wizytówki Google przez specjalistów home.pl wejdź na stronę: https://home.pl/google-moja-firma/

Dodaj komentarz