Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

5 genialnych funkcji Office 365, o których nie słyszałeś wcześniej

5 genialnych funkcji Office 365, o których nie słyszałeś wcześniej

Excel, Word, PowerPoint to programy, których używasz od lat? Wraz z wejściem na rynek Office 365 w chmurze, pojawiło się wiele ciekawych funkcji, szczególnie dla przedsiębiorców. Dodamy tylko, że Microsoft przygotował coś specjalnie dla tych, którzy lubią robić analogowe notatki i szukają sposobu na to, jak uatrakcyjnić prezentacje w PowerPoint. Dziś przedstawiamy kilka przydatnych funkcji, ale to dopiero początek.

  • porównywanie wersji dokumentów Word funkcja ta pozwala na porównanie dwóch dokumentów programu Word i wychwycenie różnic. Oprócz tego można połączyć także dwa dokumenty w jeden. Znajdziesz w: Recenzja>Porównaj albo Połącz.Polecenie Połącz w menu Porównaj

Praktyczne wykorzystanie: tłumaczenie tekstu i sprawdzanie oryginału, recenzja dzieła, interpretacja tabel lub poezji, sprawdzanie naniesionych poprawek.

  • szybka analiza Excel funkcja ta pozwala na błyskawiczne dodawanie kolorów, rodzajów tabel oraz wykresów. Tak wyróżnione dane łatwiej odszukać w dokumencie.  To także sposób na łatwiejsze zrozumienie danych. Zaznacz obszar danych, a pojawi się ikona „Szybka analiza” (funkcję uruchomisz też poprzez skrót Ctrl+Q). Teraz wybierz polecenie: formatowanie, wykresy, sumy, tabele lub wykresy przebiegu w czasie. Gdy najedziesz kursorem na opcję pojawia się podgląd na żywo, dzięki czemu decyzja o wyborze jest jeszcze łatwiejsza.

Praktyczne wykorzystanie: tam, gdzie ilość tekstu jest przytłaczająca i trudna do ogarnięcia wzrokiem. Również wtedy, gdy chcesz zaznaczyć interesujące informacje w tekście. Możesz to wykorzystać przy zaznaczaniu miesięcy, w których sprzedaż przekroczyła określony procent.

Ciekawe polecenie: Wykresy przebiegu w czasie. To miniaturki wykresów, które wyświetlają się bezpośrednio w komórce arkusza. Dzięki nim graficznie przedstawisz tendencje np. zakupu określonego przedmiotu w Twoim sklepie. 

  • Office Mix dodatek do PowerPoint, dzięki któremu przeprowadzisz interaktywne prezentacje. Przypomnij sobie teraz swoje prezentacje. Czy mimo zmian szablonów, dodawania przejść i kolorów, nadal czegoś brakowało? Office Mix to dodatek, który uatrakcyjnia już dobrze Ci znane narzędzie: nagrasz swój głos, napisy w czasie rzeczywistym, dodajesz prosty quiz a także udostępniasz innym swój film lub komentarz audio.
    Deliver-compelling-presentations-using-Office-Mix-Slide-Notes-and-closed-captioning-1

    Zobacz więcej na blogu Microsoft Office 365: https://blogs.office.com/

    Office Mix dodaje do PowerPointa nowe funkcje, umożliwiające zapisywanie wszystkiego, co dzieje się na ekranie, a także nagrywania głosu, dodawania aktywnych elementów czy też napisów w czasie rzeczywistym. W tym dodatku do PowerPointa sprawdzisz, kto oglądał Twoją prezentacje. Każdy fragment! Dzięki tej funkcji dowiesz się, które fragmenty przyciągnęły uwagę, a które zostały pominięte.

Praktyczne wykorzystanie: prezentację możesz łatwo umieścić na blogu, stronie internetowej czy w mediach społecznościowych.

  • odręczne notatki OneNote  zdarza Ci się robić zapiski na papierowych karteczkach, żeby później tracić czas na ich znalezienie? Jeśli cenisz sobie odręczne pismo, a jednocześnie lubisz korzystać z technologii poznaj dodatek do OneNote. W tej aplikacji dodasz tekst odręczny i rysunki do notatek z dowolnego urządzenia (komputer z dotykowym ekranem, tablet, itd.), nawet jeśli Twoje pismo nie jest czytelne. Możesz zamienić odręczne notatki na tekst, a także wyszukiwać treść. Można także dodawać odręczne notatki na dokumentach (pliki Office 365 i .pdf). dddddddd
    Praktyczne wykorzystanie: notatki napisane podczas wykładu w zeszycie przesłane
    na OneNote do grupy studentów, projekty ubrań, luźne zapiski, lista zakupów…Wszystko to, co piszesz długopisem czy ołówkiem i nie chcesz tego zgubić.
  • kalkulator OneNote aplikacja posiada wbudowany kalkulator. Wystarczy, że wpiszesz wybrane równanie, np. ’34+11=’ i wciśniesz klawisz Enter. fkmgv
  • Office Sway dodatek do Office 365. Pomoże Ci stworzyć prezentację lub stronę internetową. W prosty sposób połączysz tekst z filmikami video czy ze zdjęciami, które dodasz bezpośrednio z urządzenia lub OneDrive czy Facebooka. Co ważne, do tworzenia nie jest wymagana znajomość języków programowania. Wszystko przechowywane jest w chmurze,dzięki temu nad jednym projektem może pracować kilka osób z Twojej firmy.

Praktyczne wykorzystanie: wejdź na https://sway.com/ i zobacz projekty przygotowane przez osoby z całego świata. Sway-has-started-rolling-out-to-Office-365-Image-2-NEW-TAB

Jak widzisz, Office 365 znacząco różni się od swoich poprzedników. Jeśli chcesz sprawdzić, jakie inne aplikacje i funkcje są w najnowszej wersji tego pakietu biurowego kliknij w przycisk poniżej.

button-office