Marketing & SEO

Google Display Network – jak reklamować się dzięki Google?

Możliwości reklamy z Google są dziś naprawdę ogromne, a wynikają one z ilości danych jakie są przetwarzanie w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. To, co wpisujemy w słynnym polu z lupą jest dla Google bardzo cenne – na podstawie naszych zapytań jest w stanie szybko odpowiedzieć, co jest nam w tej chwili potrzebne i jak to uzyskać. Dla reklamodawców to również bardzo skuteczny kanał dotarcia do nowych klientów. Jednak jak każdy kanał reklamowy, również i Google wymaga dużej dozy ostrożności oraz przemyślanej strategii.

Google Display Network – jak działa i czym jest?

GDN, czyli Google Display Network to sieć reklamowa Google. Jest to zbiór stron i portali partnerskich, a także możliwości reklamy w YouTube i aplikacjach mobilnych. Dostępne są zarówno reklamy tekstowe, jaki i graficzne oraz wideo. GDN zrzesza dziś nawet 95% polskiego internetu, jest to zatem potężne narzędzie do tworzenia kampanii marketingowych i budowania wizerunku.

Przykładowa reklama GDN w formacie 970x250 zwana również „billboardem”

Przykładowa reklama GDN w formacie 970×250 zwana również „billboardem”

Dzięki Google Display Network, Google posiada zarezerwowane miejsce na portalach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych, gdzie wyświetlają się banery reklamowe. Docieramy w ten sposób do osób, które poszukują produktów, bądź usług nie tylko w wyszukiwarce, ale również poprzez strony WWW oraz aplikacje na smartfonach, najczęściej w tzw. wersji freemium (bezpłatne w zamian za wyświetlanie reklam).

Ogromną zaletą Google Display Network jest możliwość bardzo precyzyjnego kierowania reklam. Informacje na temat potrzeb użytkowników pozyskiwane są w wyniku ich aktywności w internecie oraz plików cookies, które przechowują przeglądarki internetowe. Na podstawie analizy zachowania oraz historii użytkowników Google tworzy profile behawioralne, co daje możliwość kierowania reklam do różnych, często dosyć specyficznych grup odbiorców.

Możliwości kierowania reklam w Google Display Network

Jak już wcześniej zostało powiedziane, Google pozyskując informacje o użytkownikach, analizuje je i tworzy pewnego rodzaju profile, dzięki którym kierowanie reklam jest skuteczne. Kierować reklamy można korzystając z różnych parametrów, a jednym z nich są zainteresowania użytkowników.

Wygląd panelu reklam w GDN – po lewej można zauważyć możliwości kierowania reklam oraz inne opcje

Wygląd panelu reklam w GDN – po lewej można zauważyć możliwości kierowania reklam oraz inne opcje

Kierowanie reklam w GDN po zainteresowaniach

Google wie o nas naprawdę dużo i jest w stanie określić czym interesują się użytkownicy. Kierując reklamę możemy skorzystać z szerokiej listy typów zainteresowań, a to pokazuje, jak szczegółowo możemy określić odbiorcę reklamy w sieci reklamowej Google.

Naszą kampanię w sieci reklamowej Google możemy profilować pod efekt, jaki chcemy uzyskać. W zależności od naszych potrzeb reklama może być nastawiona na budowanie wizerunku, bądź działania mające na celu jakąś konwersję np. sprzedaż danego produktu, zapisanie do formularzy kontaktowych itp. Efekt naszych działań może być różny, tak jak różna jest nasza strategia. W panelu Adwords możemy wybrać kierowanie reklam do 2 grup: Odbiorców o podobnych zainteresowaniach oraz Odbiorców na rynku.

Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach to użytkownicy, którzy zostali sprofilowani na podstawie długotrwałej aktywności w sieci. Kategoria ta pozwala na zwiększenie zasięgu reklamy, co może być istotne przy kampaniach wizerunkowych.

Odbiorcy na rynku to natomiast osoby, które w przeszłości poszukiwały danego rodzaju usługi, bądź produktu, który chcemy sprzedać. Kierowanie w tym przypadku jest węższe i pozwala na precyzyjne kierowanie reklamy.

Kierowanie reklam w GDN po tematach

Kolejny rodzaj kierowania reklam w Google to kierowanie po tematach. Biorąc pod uwagę ten rodzaj promocji w Google Display Network, nasze reklamy będą wyświetlać się na stronach, które związane są z wybranym przez nas zagadnieniem, np. technologiami, sprzedażą, bankowością itp.

Kierowanie reklam w GDN po słowach kluczowych

Nie jest to tożsame z wyświetlaniem reklam Google AdWords. Korzystając z GDN skierujesz swoje reklamy do użytkowników przeglądających serwisy/strony WWW, zawierająca wpisane słowa kluczowe. Należy przy jednak pamiętać, że kontekst niektórych stron (np. artykułów) może być diametralny inny od tematyki reklamowanych produktów.

Kierowanie reklam w GDN na konkretne witryny

Jeśli znasz swoich potencjalnych klientów i wiesz z jakich serwisów prawdopodobnie korzystają, swoje reklamy możesz kierować na konkretne portale. Oczywiście w tym przypadku trzeba być nieco bardziej uważnym i samemu przeprowadzić analizę.

Przykład reklamy GDN w aplikacjach mobilnych

Przykład reklamy GDN w aplikacjach mobilnych

Przykład reklamy GDN w aplikacjach mobilnych

Wszystkie typy kierowania warto ze sobą łączyć! Oprócz powyższego przykładu w Google Display Network możemy zastosować kierowanie demograficzne – określić wiek, płeć użytkowników, a nawet stan rodzinny. Samo kierowanie to nie wszystko, ponieważ przy tworzeniu kampanii reklamowej w GDN istnieje opcja wykluczenia części odbiorców, niepasujących do Twojej grupy docelowej.

Sieć reklamowa Google, Gmail Sponsored Promotions, YouTube oraz Google AdWords, to narzędzia promocyjne dzięki którym dotrzesz do szerokiego grona odbiorców. Wszystkie są skutecznym sposobem na marketing, ale wymagają uwagi oraz precyzyjnego kierowania na kluczowe dla Ciebie grupy odbiorców. Pamiętaj, że dzięki Google otwiera się przed Tobą szansa dotarcia do użytkowników charakteryzujących się nawet wąskimi zainteresowaniami. To właśnie powód, dla którego coraz więcej małych, nastawionych na konkretne specjalizacje firm korzysta z tej metody na reklamę.

===

Jeżeli szukasz profesjonalnej obsługi kampanii reklamowych w Internecie i chcesz uzyskać bezpłatną wycenę planowanych działań związanych z Google Ads, Face Ads lub pozycjonowaniem, skontaktuj się z nami przez formularz pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa