Kiedy mówimy „kupię to przez Internet”, mamy zazwyczaj na myśli zaopatrzenie się w sklepie internetowym w artykuły do codziennego użytku tj. ubrania, buty, elektronikę. Sytuacja z ecommerce w Polsce zmienia się jednak dynamicznie i w ofercie internetowej pojawia się coraz więcej ciekawych produktów o dużych gabarytach. Przykładem sklepu internetowego, który sprzedaje nietuzinkowy towar jest ScandiSpa, korzystający platformy eSklepu w home.pl.
Jak promować sklep internetowy z towarem luksusowym?
ScandiSpa prowadzi sklep internetowy z wyposażeniem SPA tj. jacuzzi, wanny oraz bale do wodnego relaksu na świeżym powietrzu. Asortyment jest na tyle wyspecjalizowany, iż wydawałoby się, że w pierwszej kolejności firma inwestuje w sprzedaż poprzez sklep stacjonarny. Nic bardziej mylnego! ScandiSpa w 100% skupia się na rynku internetowym i robi po mistrzowsku oferując szeroką ofertę oraz doskonale opisane i sfotografowane produkty.
Aby zapewnić ruch na stronie swojego sklepu internetowego ScandiSpa bardzo mocno promuje modę na gorące kąpiele w swoich kanałach społecznościowych (np. na Facebooku), a także portalach branżowych i bezpośrednim kontakcie z klientem – Organizowaliśmy także otwarty event w Zakopanem, gdzie w czasie zimy można było skorzystać z kąpieli w gorącej balii. W tym roku planujemy także uczestniczyć w targach branżowych. – mówi Beata Kowalczyk, specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży w Scandispa.
Mocną stroną firmy jest nie tylko wysoka jakość oferowanych produktów pochodzących bezpośrednio z Finlandii, ale także dbałość o obsługę i relację z klientem. Wynika to przede wszystkim ze sprzedaży produktu, który jest luksusowy, a to wymaga kompleksowego podejścia do realizacji zamówienia. Bale i wanny do kąpieli na gorącym powietrzu nie są z pewnością produktami, które są kupowane w kilka minut tj. ubrania, obuwie lub urządzenia RTV/AGD.
CIEKAWOSTKA
Przesyłka drewnianej balii waży około 160 kg. Sama obróbka termiczna drewna stosowanego do budowy fińskiej balii trwa 100 godzin.
Jak zacząć sprzedawać w Internecie? – wywiad ze ScandiSpa
Na nasze pytania odpowiada Beata Kowalczyk – Specjalista ds. sprzedaży i marketingu w ScandiSpa
Skąd pomysł na taki biznes?
Drewno i przetwórstwo drewna jest zamiłowaniem założycielki ScandiSpa i bezpośrednio związane z jej wykształceniem. Szukaliśmy niszy na rynku w tym zakresie. Zauważyliśmy, że polscy producenci drewnianych balii kąpielowych pod względem jakości i nowoczesności są daleko w tyle za fińskimi potentatami. Postanowiliśmy zatem podjąć współpracę z fińskim producentem i zaoferować Polskim klientom najwyższej jakości nowoczesne balie ogrodowe.
Czy sprzedaż przez Internet to główne źródło Państwa sprzedaży, czy jest uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej? Który kanał bardziej się u Państwa sprawdza?
Sprzedaż balii i saun odbywa się tylko online. Są to produkty niszowe, a my dostarczamy je w całej Polsce. Wybranie optymalnego punktu sprzedaży stacjonarnej byłoby bardzo trudne i prawdopodobnie mało rentowne. Klienci są przyzwyczajeni do zamawiania balii na odległość.
Jakie uczucia Państwu towarzyszyły, gdy pojawiło się pierwsze zamówienie?
Pierwszemu zamówieniu towarzyszyła radość, satysfakcja oraz mobilizacja do sprawnej obsługi i dostarczenia zamówienia.
Sprzedaż […] odbywa się tylko online. Wybranie optymalnego punktu sprzedaży stacjonarnej było by bardzo trudne i prawdopodobnie mało rentowne.
Czym charakteryzują się Państwa produkty?
Oferujemy urządzenia do relaksu pod gołym niebem – drewniane balie, wanny i sauny. Produkty sprowadzamy z Finlandii. Tam wykonywane są z najwyższej jakości drewna termicznego, odpornego na wilgoć i bardzo trwałego. Jako jedyni w Polsce oferujemy różne sposoby ogrzewania balii ogrodowych – piecem na drewno, elektrycznym lub gazowy. Mamy także najnowocześniejsze akcesoria jak aeromasaże, filtry wody czy oświetlenie LED.
Czy decydując się na biznes online posiadali Państwo już jakieś doświadczenie w e-commerce?
Wcześniej posiadaliśmy tylko prostą stronę z kilkoma dostępnymi produktami. Była ona jednak przestarzała i mało przejrzysta. Teraz dzięki zastosowaniu eSklepu możemy dodać więcej produktów, podzielić je na odpowiednie kategorie i wyznaczyć atrybuty produktu, aby przedstawić klientom pełną i jasną ofertę oraz ułatwić wybór odpowiedniej balii.
Wcześniej posiadaliśmy tylko prostą stronę z kilkoma dostępnymi produktami. Teraz dzięki zastosowaniu eSklepu możemy dodać więcej produktów, podzielić je na odpowiednie kategorie.
Co było/jest największym wyzwaniem dla Państwa przy prowadzeniu sklepu online?
Największym wyzwaniem przy prowadzeniu sklepu online jest promowanie go. Ładny e-sklep to nie wszystko. Trzeba wielu starań, aby wygenerować na nim ruch przekładający się na liczbę zamówień.
Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na eSklep w home.pl?
Z home.pl współpracujemy od lat, dlatego zdecydowaliśmy się na tę platformę. Panel eSklepu jest wygodny w obsłudze i intuicyjny. W razie problemów zawsze możemy liczyć na pomoc specjalistów. Uważamy, że home.pl to dobry partner na rozwój e-biznesu.
Ładny e-sklep to nie wszystko. Trzeba wielu starań, aby wygenerować na nim ruch przekładający się na liczbę zamówień.
Co radzicie osobom, które wahają się z wystartowaniem z własnym e-biznesem?
Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana! A tak poważnie – warto zanalizować rynek i odpowiedzieć sobie na pytanie czym nasz produkt się wyróżnia. Jakością? Ceną? Oryginalnością? Co przekona klientów do zakupu tego produktu właśnie u Ciebie.
Plany na 2019 rok?
W 2019 roku planujemy rozwinięcie sprzedaży na rynku słowackim.
Jakie jest Państwa największe marzenie biznesowe?
Naszym marzeniem jest przekonać Polaków do gorących kąpieli na dworze w czasie największych mrozów. To naprawdę wielka frajda!
===
Sylwetka Mistrza Ecommerce – scandispa.com.pl
Nazwa sklepu: ScandiSpa
W home.pl od: wrzesień 2016
Adres sklepu: https://scandispa.com.pl
Branża e-commerce: hotelarska, rekreacyjna, towary luksusowe
Wyzwanie: zachęcić Polaków do gorących kąpieli w trakcie mrozów!
Cechy sprzedawanych produktów: mistrzowska jakość prosto z Finlandii, unikatowość, duże gabaryty
===
Poznaj inne sklepy internetowe działające w home.pl, które są Mistrzami eCommerce TUTAJ.