Case Study

Reklama dla sklepu internetowego w branży motoryzacyjnej – jak zwiększyć sprzedaż o 40%?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Stworzenie dobrze prosperującego sklepu internetowego jest szczególnie utrudnione w branżach takich jak motoryzacja, gdzie serwisy jak Oponeo czy różnego rodzaju porównywarki cen cieszą się zdecydowanie największą popularnością wśród użytkowników. Gdy podejmowaliśmy współpracę z naszym Klientem – sklepem internetowym sprzedającym opony samochodowe – wiedzieliśmy, że zwiększenie ruchu na stronie będzie wymagało sporo pracy. Jako główne narzędzie wybraliśmy Google Ads i kampanię Google Zakupy, dzięki którym udało nam się osiągnąć założone początkowo cele. Jak pracowaliśmy nad kampanią i jakie efekty przyniosła?

Cele działań i przygotowanie strategii promocyjnej

Planując kampanię reklamową dla sklepu internetowego zajmującego się sprzedażą opon samochodowych musieliśmy wziąć pod uwagę nie tylko wymierne korzyści w postaci zwiększenia sprzedaży, ale też rolę jaką w branży motoryzacyjnej odgrywa rozpoznawalność marki. Użytkownicy korzystający z ofert sklepów internetowych często przywiązują się do jednego portalu, dlatego ważne było dla nas budowanie świadomości marki i zwiększanie ruchu na stronie. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na dwóch głównych celach dla kampanii:

  • zwiększeniu sprzedaży (cel główny),
  • zwiększeniu świadomości marki (cel poboczny).
Wykres wygenerowany po zakończeniu kampanii reklamowych Google Ads pokazuje przewagę strony naszego Klienta nad konkurencją, potwierdzając osiągnięcie celu zwiększenia świadomości marki wśród użytkowników sieci.

 

W przypadku kampanii opierających się przede wszystkim na Google Ads zawsze staramy się wykorzystać maksymalnie potencjał najbardziej odpowiednich słów kluczowych, które przyniosą w efekcie najlepszą konwersję. Poszukując fraz dla kampanii skupiliśmy się na:

  • pozyskaniu informacji o najważniejszych frazach kluczowych od Klienta,
  • sugestiach narzędzi do analizy słów kluczowych takich jak Planer Słów Kluczowych Google, dzięki któremu określiliśmy grupę produktów wartych promowania,
  • optymalizacji strony pod kątem UX oraz wybranych fraz kluczowych, tak by już na starcie poprawić ocenę jakości strony docelowej.

Zaplecze analityczne dla kampanii reklamowej Google Ads i Google Zakupy

Niezwykle istotnym etapem przygotowań dla wszelkiego rodzaju kampanii reklamowych w Internecie jest opracowanie i wdrożenie skutecznych metod analitycznych, dzięki którym możliwe będzie mierzenie efektów prowadzonej kampanii. Po wstępnej analizie rynku oraz przygotowaniu kampanii pod kątem fraz kluczowych zdecydowaliśmy się wykorzystać narzędzie Google Tag Manager, za pomocą którego utworzyliśmy tagi i odpowiadające im cele konwersyjne. Za najważniejszy obraliśmy oczywiście zakup reklamowanego produktu – cel, który nasz Klient określił jako nadrzędny. Na tym etapie udało nam się też utworzyć listy remarketingowe, które zostały wykorzystane w późniejszych etapach kampanii.

Kampania Google Ads dla sklepu internetowego z oponami samochodowymi w praktyce

Przejście od etapu projektowania kampanii do jej faktycznego wdrożenia wymagało utworzenia konta Ads i Google Merchant Center oraz ich zintegrowania tak, by zarówno reklamy w sieci wyszukiwania jak i w Google Zakupy współgrały ze sobą jak najlepiej. W przypadku kampanii Google Zakupy największym wyzwaniem okazało się przygotowanie feedu produktowego promującego konkretne produkty i jego ciągłej optymalizacji – wyniki przeprowadzonej kampanii pokazują wyraźnie, że praca nad doskonaleniem feedu przyniosła największe korzyści.

Kampania Ads w sieci wyszukiwania skupiła się na frazach ogólnych. „Sklep z oponami” czy „opony samochodowe” rokują bardzo dobrze w rankingach ważnych słów kluczowych, a jednocześnie pozwalają dotrzeć do sklepu użytkownikom, którzy nie poszukują konkretów, a ogólnej usługi. Połączenie ogólnej kampanii Ads z szczegółową, nakierowaną na konkretne produkty kampanią Google Zakupy pozwoliło znacząco zmniejszyć koszty konwersji, jednocześnie zwiększając ilość użytkowników dokonujących zakupu na stronie naszego Klienta.

Kampanie promocyjne w sieci opierają się przede wszystkim na idei ciągłej optymalizacji – drobne zmiany i praca nad feedem produktowym w panelu Google Merchant Center połączone z optymalizacją w panelu Ads dla obydwu kampanii pozwoliły skoncentrować się na zmniejszeniu kosztu konwersji i wykluczeniu słów kluczowych które choć początkowo wydawały się być dobre, w praktyce nie dawały zadowalających wyników. Skupiając się na obniżaniu kosztów konwersji po czasie zdecydowaliśmy się też na implementację kampanii remarketingu dynamicznego, którą przygotowaliśmy już wcześniej i która, jak zakładaliśmy, pozwoliła obniżyć koszt konwersji dla całego konta Ads.

Efekty końcowe kampanii Ads i Google Zakupy – co udało nam się osiągnąć?

Stawiając na płatne reklamy sklepu internetowego należy liczyć się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów i starać się, by w miarę postępu kampanii koszty konwersji malały. W przypadku naszego Klienta, optymalizacja pozwoliła na znaczące zmniejszenie kosztu konwersji – z początkowych 34,56 zł kosztu konwersji udało się ostatecznie zejść do 21,78 zł. Wynik ten pozwolił nam nie tylko lepiej zaplanować rozłożenie budżetu na kolejne kampanie reklamowe, ale też maksymalnie wykorzystać ich potencjał w przyszłych projektach.

Bardzo ważnym wyznacznikiem jakości prowadzonej kampanii Google Ads jest możliwość osiągnięcia postawionych na początku celów kampanii. Na poprawę działania strony wpłynęły nie tylko same reklamy i kampania Google Zakupy, dzięki którym udało się wyprzedzić konkurencję w rankingach wyświetleń oraz zwiększyć o 40% liczbę decyzji zakupowych podejmowanych przez odwiedzających stronę użytkowników, ale też wprowadzone zmiany na samej stronie.

Przebudowanie poszczególnych landing page dla produktów, do których kierowała kampania poprawiło UX, w wyniku czego klienci sklepu chętniej korzystali z zapisów do newslettera oraz formularzy kontaktowych, za pomocą których mogli uzyskać więcej informacji o produktach. Nasz Klient zanotował aż 68% wzrost zapisów na newsletter i dwukrotny wzrost zainteresowania formularzami kontaktu. Wprowadzenie tego typu funkcjonalności na stronie i faktyczne ich wykorzystywanie przez klientów powoduje, że znacząco poprawia się świadomość marki w sieci, a ta bezpośrednio wpływa na jej pozycję na tle konkurencji.

Wykres pokazuje wyraźnie spadek kosztu konwersji na przestrzeni miesiąca i jego wyraźną stabilizację w stosunku do kosztów początkowych.

Przeprowadzone na potrzeby sklepu naszego Klienta działania pokazały przede wszystkim, że:

  • Regularna optymalizacja i odpowiednio szybkie reakcje na zmieniające się trendy pozwalają na obniżenie kosztów konwersji nawet o 60%,
  • Przy kampaniach Google Zakupy warto rozważyć wdrożenie remarketingu dynamicznego, który pozwoli budować świadomość marki i przywiązanie użytkowników do promowanego sklepu – im więcej klientów skorzysta z formularzy newslettera i przekaże firmie swoje informacje, tym większa szansa że wrócą oni do sklepu po kolejne produkty.
  • Największy nacisk przy kampaniach Google Zakupy należy położyć na stworzenie dobrego feedu produktowego – użytkownicy poszukujący konkretnych produktów klikają chętniej w reklamę konkretnego produktu, niż stronę główną oferującego go sklepu.

Jak wybrać firmę do przeprowadzenia kampanii Google Zakupy dla sklepu internetowego?

Nieustanna praca nad optymalizacją reklam i budowa bazy do remarketingu powoduje, że samodzielne uruchomienie oraz kontrolowanie kampanii pochłania bardzo dużo czasu. Taką czynność warto powierzyć firmie zewnętrznej firmie i specjalistom. Jeżeli szukasz dodatkowych możliwości zwiększenia sprzedaży lu po prostu chcesz pojawić się ze swoją ofertą w Google – zapraszamy do kontaktu! Eksperci z home.pl przedstawią Ci wszystkie opcje reklamowe wraz z bezpłatną wyceną kampanii reklamowej. Sprawdź naszą ofertę i wypełnij formularz kontaktowy na https://home.pl/reklama-internetowa/kampanie-adwords.