Marketing

Jak algorytmy Google wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Każdy współczesny przedsiębiorca powinien liczyć się z koniecznością zaistnienia ze swoim biznesem w Internecie. To tam właśnie zaczyna się ścieżka zakupowa każdego internauty. Według badań przeprowadzonych przez Gemius, aż 95% polskich użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Zatem obowiązkowym punktem na biznesowej mapie podróży powinna być obecność na najwyższej pozycji w Google.

Jak poprawić pozycję w Google?

Jest na to kilka sposobów. Jednym z nich jest samodzielne stworzenie kampanii reklamowej w Google przy użyciu stosownych do tego narzędzi (takich jak np. eKampanie Google). Można również skorzystać z pomocy specjalistów do reklamy Google Ads.  Jednak wyniki uzyskane przy pomocy płatnej kampanii tekstowej Google Ads oznaczane są jako „reklama”, zatem taka forma prezentacji strony nie zawsze będzie stanowić zachętę dla internautów do wejścia na nią. W związku z tym dobrze jest zaistnieć ze swoją stroną WWW tuż pod płatnymi wynikami wyszukiwania. Sposobem na zaistnienie w organicznych wynikach wyszukiwania Google jest pozycjonowanie.

Od czego zależy pozycjonowanie? Co to są algorytmy Google?

Na to jak wysoką pozycję w wyszukiwarce zajmie nasza strona WWW, mają wpływ algorytmy wyszukiwarek, czyli specjalne programy komputerowe stworzone przez firmę Google, których zadaniem jest indeksowanie (filtrowanie) całej zawartości Internetu i ocena poszczególnych jej elementów (witryn internetowych) według wielu czynników. Celem tego procesu jest wyświetlanie użytkownikom Google najbardziej trafnych i wartościowych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania.

Algorytmów Google jest kilka. Ich zastosowanie i działanie jest częściowo ukryte. Firma Google  ujawnia po części właścicielom i administratorom stron internetowych jaki kierunek działań powinni obrać, aby zadbać o skuteczne pozycjonowanie swoich stron WWW, jednak nie podaje jednoznacznej recepty na to jak pozycjonować stronę internetową. Każda kolejna aktualizacja nowego algorytmu otrzymuje od Google swoją unikatową, odzwierzęcą nazwę. W chwili obecnej Google zapoznał świat z algorytmami o wdzięcznych nazwach: Koliber, Gołąb, Panda oraz Pingwin. Nie dziwi zatem, że specjaliści od marketingu internetowego nazywają pieszczotliwie te algorytmy: „Zwierzyńcem Google”.

Algorytm Pingwin

25 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Pingwina. W 2019 roku obchodzimy siódme urodziny Pingwina Google. Algorytm ten powstał w celu walki ze spamem oraz linkami pochodzącymi ze stron nazywanych „farmami linków”.

Czym jest farma linków?

To grupa wzajemnie linkujących do siebie stron internetowych, najczęściej niskiej jakości. Budowanie linkowania przy ich pomocy prowadzi bardzo często do otrzymania kary ręcznej od Google i tym samym niewyświetlania strony w wynikach wyszukiwania.

Pingwin i link building. Jak pozyskiwać linki przyjazne skutecznemu pozycjonowaniu?

Zadaniem Pingwina jest ocena profilu linkowego danej strony. Podczas indeksacji stron WWW, ocenia on strukturę linków według różnych kryteriów. Dlatego podczas zdobywania odnośników prowadzących na Twoją witrynę, pamiętaj o poniższych zasadach:  

  • Zróżnicowanie sposobu i źródła pozyskiwania linków (dywersyfikacja linków)– podczas pozyskiwania linków na stronę zadbaj o to, aby typy stron linkujących różniły się od siebie skryptem. Najlepiej jeżeli pozyskasz odnośniki na Twoją witrynę korzystając ze źródeł, które różnią się ze względu na rodzaj. Takie źródła, to między innymi: katalogi stron i firm, fora internetowe, blogi, strony z ogłoszeniami czy serwisy społecznościowe.
  • Strategia link buildingu – jeżeli posługujesz się cały czas tą samą strategią podczas pozyskiwania linków przychodzących na Twoją witrynę, Google może uznać to za nienaturalne praktyki i tym samym ocenić takie linki negatywnie.
  • Jakość linków – „jakość” jest bardzo subiektywnym określeniem dla Google, ponieważ nie widnieje w Internecie spis stron dobrych i złych jakościowo. Nie ma również żadnych wytycznych, które precyzowałyby od czego zależy wartość danej strony. Jednak za złe jakościowo linki uważa się te, które pochodzą z katalogów zawierających tylko same odnośniki (te, które obejmują powielone treści w różnych miejscach, oraz które są otoczone wygenerowanymi automatycznie, spamerskimi treściami)
  • Przyrost linków w czasie – jeżeli pozyskasz dużo linków przychodzących na Twoją stronę WWW w krótkim czasie, może stanowić to sygnał dla Pingwina Google, że cały ten proces przebiegał nienaturalnie, co przeważnie oznacza działania spamerskie.

Jeżeli chcesz mieć 100% pewności, że proces proces link buildingu dla Twojej strony został wykonany prawidłowo, skorzystaj z pomocy specjalistów od pozycjonowania home.pl, którzy dopilnują aby struktura odnośników kierujących na Twoją witrynę była na tyle odpowiednia, aby Pingwin przydreptał na Twoją witrynę i ocenił ją pozytywnie.

Dodaj komentarz