Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Algorytmy Google – czym są i jak wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce

Algorytmy Google – czym są i jak wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce

Według badań, przeprowadzonych przez Gemius, aż 95% polskich użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki Google. Z tego powodu warto zadbać o wysoką pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania. Kto lub co określa, czy twoja strona jest atrakcyjna dla użytkownika?

Jak poprawić pozycję strony w Google?

Jednym z popularnych sposobów na poprawę pozycji witryny w Google jest samodzielne stworzenie kampanii reklamowej przy użyciu odpowiednich narzędzi, np. reklamy Google Ads. Możesz również skorzystać z pomocy specjalistów od reklamy w internecie.

Jednak wyniki uzyskane przy pomocy płatnej kampanii tekstowej Google Ads, oznaczane są jako „reklama”, zatem taka forma prezentacji strony nie zawsze będzie stanowić zachętę dla internautów do wejścia na nią. Dlatego warto pokazać swoją stronę WWW tuż pod płatnymi wynikami wyszukiwania, czyli dobrze ją wypozycjonować.

Jak algorytmy Google wpływają na pozycję strony?

Od czego zależy pozycjonowanie? Co to są algorytmy Google?

To, jak wysoką pozycję w wyszukiwarce zajmie nasza strona WWW, określają algorytmy wyszukiwarek, czyli specjalne programy komputerowe stworzone przez firmę Google.

Zadaniem algorytmów Google jest indeksowanie (filtrowanie) całej zawartości internetu i ocena poszczególnych jej elementów (witryn). Celem tego procesu jest wyświetlanie użytkownikom Google najbardziej trafnych i wartościowych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania.

Robotów Google jest kilka. Ich zastosowanie i działanie jest częściowo ukryte. Firma Google ujawnia po części właścicielom i administratorom stron internetowych, jaki kierunek działań powinni obrać, aby zadbać o skuteczne pozycjonowanie swoich stron WWW. Nie podaje jednak jednoznacznej recepty na to, jak pozycjonować stronę internetową.

Każda kolejna aktualizacja nowego algorytmu otrzymuje od Google swoją unikatową nazwę. Aktualnie Google zapoznał świat z algorytmami o wdzięcznych nazwach: Koliber, Gołąb, Panda oraz Pingwin. Nie dziwi zatem, że specjaliści od marketingu internetowego nazywają je „Zwierzyńcem Google”.

Algorytm Pingwin

Światowy Dzień Pingwina przypada na 25 kwietnia. W 2023 roku będziemy obchodzić 11 urodziny Pingwina Google. Algorytm ten powstał w celu walki ze spamem oraz linkami pochodzącymi ze stron nazywanych „farmami linków”.

Czym jest farma linków?

To grupa wzajemnie linkujących do siebie stron internetowych, najczęściej niskiej jakości. Budowanie linkowania przy ich pomocy prowadzi bardzo często do otrzymania kary (bana) od Google i tym samym niewyświetlania strony w wynikach wyszukiwania.

Pingwin i link building. Jak pozyskiwać linki przyjazne skutecznemu pozycjonowaniu?

Zadaniem Pingwina jest ocena profilu linkowego danej strony. Podczas indeksacji stron WWW, ocenia on strukturę linków według różnych kryteriów. Dlatego podczas zdobywania odnośników prowadzących na swoją witrynę, pamiętaj o poniższych zasadach:  

  • Zróżnicowanie sposobu i źródła pozyskiwania linków (dywersyfikacja linków) – podczas pozyskiwania linków na stronę, zadbaj o to, aby typy stron linkujących różniły się od siebie skryptem. Najlepiej, jeżeli pozyskasz odnośniki na twoją witrynę, korzystając ze źródeł, które różnią się ze względu na rodzaj. Takie źródła, to np: katalogi stron i firm, fora internetowe, blogi, strony z ogłoszeniami czy serwisy społecznościowe.
  • Strategia link buildingu – jeżeli posługujesz się cały czas tą samą strategią podczas pozyskiwania linków przychodzących na stronę, Google może uznać to za nienaturalne praktyki i tym samym ocenić takie linki negatywnie.
  • Jakość linków – „jakość” jest bardzo subiektywnym określeniem dla Google, ponieważ nie widnieje w internecie spis stron dobrych i złych jakościowo. Nie ma również żadnych wytycznych, które precyzowałyby, od czego zależy wartość danej strony. Jednak za złe jakościowo linki uważa się te, które pochodzą z katalogów zawierających tylko same odnośniki (te, które obejmują powielone treści w różnych miejscach, oraz które są otoczone wygenerowanymi automatycznie, spamerskimi treściami)
  • Przyrost linków w czasie – jeżeli pozyskasz dużo linków przychodzących na stronę WWW w krótkim czasie, może stanowić to sygnał dla Pingwina Google, że cały ten proces przebiegał nienaturalnie, co przeważnie oznacza działania spamerskie.

Jeżeli chcesz mieć 100% pewności, że proces link buildingu dla twojej strony został wykonany prawidłowo, zamów pozycjonowanie stron w home.pl. Nasi eksperci dopilnują, aby struktura odnośników kierujących na twoją witrynę była na tyle odpowiednia, aby Pingwin przychylnie potraktował treści, które tam znajdzie.

Podobne artykuły