Dla firm

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Pozycjonowanie stron WWW to długi proces, w którym ważna jest cierpliwość oraz nieustanne monitorowanie “zachowania” witryny w wyszukiwarce Google. Pozycja strony WWW w Google nie jest stała i gwarantowana raz na zawsze – wyniki mogą diametralnie zmieniać się w czasie, najczęściej w wyniku działania konkurencji lub zmiany algorytmów Google. Niezmiernie ważne jest, aby osoba odpowiedzialna na optymalizację strony sprawdzała sytuację, najlepiej za pomocą kompleksowego narzędzia, które w kilka sekund wskaże pozycję serwisu względem firmy konkurencyjnej, stosującej podobne frazy kluczowe. Dokonasz tego za pomocą dostępnej w home.pl aplikacji SEMSTORM.

Czym jest SEMSTORM?

SEMSTORM jest kompleksową aplikacją do wspomagania procesu pozycjonowania witryny internetowej o różnorakim przeznaczeniu – bloga, sklepu internetowego lub strony firmowej. Użytkownik aplikacji znajdzie w niej narzędzia nie tylko do optymalizacji słów kluczowych na swojej stronie lub monitorowania działań konkurencji. SEMSTORM to również spore ułatwienie w tworzeniu treści oraz – co najważniejsze – szybka analiza, które słowa kluczowe są najczęściej używane w wyszukiwarce przez potencjalnych klientów, zainteresowanych tematyką Twojej strony.

Po co monitorować pozycję strony w Google?

Widoczność w Google wpływa na widoczność Twojego biznesu oraz szansę na pozyskanie ruchu od użytkowników, którzy szukają oferty produktowej lub usługowej związanej z Twoim biznesem. Niekoniecznie szukają akurat TWOJEJ firmy, ale TWOICH produktów już tak – i to jest kluczowa myśl, jaka powinna przysługiwać Ci przy optymalizacji i monitorowaniu pozycji strony WWW. Im wyżej Twoja strona jest w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy, tym więcej odwiedzin. W Polsce ponad 95% użytkowników Internetu korzysta codziennie z Google. Z biznesowej perspektywy kluczowe jest, aby firma była w tej wyszukiwarce lepiej widoczna.

Monitorowanie Google to nic innego jak weryfikacja, czy nasza strona WWW notuje progres w wynikach wyszukiwania (pozytywny scenariusz), czy może notuje spadek (scenariusz negatywny). Notoryczne wpisywanie kluczowych fraz i ręczne sprawdzanie pozycji w Google zajmuje bardzo dużo czasu i nie umożliwia pozyskania oraz wizualizacji wyników w przejrzysty, czytelny sposób. W takich sytuacjach najlepiej posiłkować się zewnętrznymi narzędziami tj. SEMSTORM.

Jak wiedza o pozycji w Google pomaga w rozwijaniu biznesu?

Nieważne, czy Twoja firma jest w pierwszej 10-tce wyników wyszukiwania na hasło “najlepsze X do 100 zł”, czy wręcz przeciwnie – znajduje się na 5-6 stronie wyników. W każdym przypadku monitorowanie pozycji w Google przynosi pozytywne rezultaty, zwiększa Twoją świadomość na temat tego:

  • co zrobić, aby być bardziej konkurencyjnym na rynku internetowym,
  • jak poprawić widoczność strony dla danego produktu/usługi,
  • jak poprawić ogólną widoczność strony.

Monitorowanie pozycji w Google za pomocą słów kluczowych warto podzielić na 7 obszarów. Każdy z tych obszarów wymaga indywidualnej analizy, w czym pomaga również aplikacja SEMSTORM.

Znajdź odpowiedzi na pytania Internautów

Sprawdzanie pozycji w Google to także sprawdzanie tego, czego potrzebują użytkownicy i w JAKI SPOSÓB szukają treści. SEMSTORM podpowie Ci, jakie pytania Internauci zadają w wyszukiwarce, a które są związane z charakterystyką Twojego biznesu. Warto przy tym pamiętać, że treść Twojej strony musi być spójna. Jeżeli sprzedajesz np. akcesoria do wystroju wnętrz – zaplanuj publikację treści, która jest z tym tematem silnie związana. Dzięki temu przyciągniesz na stronę więcej użytkowników, którzy odbiorą Twoją firmę jako eksperta w temacie.

Semstorm planer słów kluczowych
Informacje o liczbach wyszukiwań i wejść na stronę za pomoca słów kluczowych

Badanie konkurencji w Google

Wchodząc na rynek internetowy musisz zdać sobie sprawę, że w Twojej branży jest pewna konkurencja (chyba, że Twoja firma zajmuje się np. budową elektrowni atomowych lub pojazdów autonomicznych). Rozeznanie wśród lokalnych przedsiębiorców pozwoli Ci uniknąć kilka podstawowych błędów związanych z wprowadzeniem oferty na rynek oraz obsługą klientów. Inaczej ma się sprawa, gdy prowadzisz biznes na nieco większą skalę.

W grę wchodzi tutaj nie tylko analiza bieżąca stron WWW konkurencji, ale również to, co robi ona w trakcie miesiąca – jakie materiały publikuje, na jakie frazy kluczowe pozycjonuje się, nie wspominając już o wskazaniu realnej konkurencji. Taką analizę wykonasz błyskawicznie za pomocą aplikacji SEMSTORM. Wystarczy, że podasz w niej adres strony, a narzędzie wykryje i podpowie, którym rywalom szczególnie powinieneś się przyjrzeć.

Semstorm - porównanie z konkurencją
Porównanie z konkurencją – wszystkie informacje w jednym miejscu.

Reagowanie i wyciąganie wniosków

Czy znasz słowa, na które Twoi konkurenci są widoczni, a Twoja strona nie? SEMSTROM podpowie frazy, dla których powinieneś stworzyć wartościowe treści. Sprawdź też najbardziej widoczne artykuły rywali i opisz tematy ciekawiej, dokładniej lub z innej perspektywy np. dodając materiał filmowy. Zbuduj strategię, znając mocne i słabe strony konkurentów.

Twórz treści na podstawie twardych danych

Czy wiesz, dlaczego konkurencja pojawia się wysoko na niektóre frazy? Audyt treści pomoże Ci odpowiedzieć na to pytanie. Przeanalizuje on artykuły rywali i zaprezentuje konkretne podpowiedzi: jak długi powinien być tekst, jakich słów kluczowych użyła konkurencja, w jaki sposób buduje nagłówki itp. Te dane pozwolą Ci na lepsze planowanie strategii mającej na celu poprawienie pozycji w Google. Samo dodanie nowego produktu do oferty jest niewystarczające. Weź pod uwagę unikalny opis, zdjęcie produktu wykonane samodzielnie oraz dodatkowe artykuły ukazujące produkt w akcji. Google to lubi.

Semstorm - narzędzie do content marketingu
SEMSTORM podpowie, jak optymalizować teksty na stronę, aby poprawiły widoczność strony w Google.

Na co zwracać uwagę przy monitorowaniu pozycji w Google za pomocą SEMSTORM?

  • Pamiętaj, że po napisaniu nowego tekstu musi minąć trochę czasu (nawet do kilku tygodni), zanim zaczniesz być widoczny na wybrane słowa kluczowe. Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint. Zaglądaj jednak regularnie do statystyk i pracuj nad rozwojem swojej strony i treści na niej.
  • Zwracaj uwagę na wszystkie niespodziewane spadki pozycji. Zauważysz je zarówno na wykresie, jak i oznaczone na czerwono w tabeli poniżej wykresu. Znaczne spadki zawsze wymagają sprawdzenia, co się stało; przyczyną może być niedziałająca strona (jeśli np. zapomniałeś odnowić swoją domenę), wprowadzenie niekorzystnych zmian, a nawet filtr Google (sposób „ukarania” stron stosujących nieetyczne sposoby pozycjonowania, o filtrze powinieneś zostać poinformowany w Google Search Console).
  • Sprawdź, jak radzą sobie Twoi główni konkurenci. Jak to zrobić? Skorzystaj z zakładki „Konkurenci” i wybierz stronę do porównania.

Dlaczego warto wybrać SEMSTORM w home.pl?

SEMSTORM to aplikacja, która w pierwotnej wersji powstała dla agencji reklamowych oraz pozycjonujących strony WWW. W home.pl pakiety SEMSTORM zostały przygotowane specjalnie dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą regularnie i samodzielnie monitorować oraz optymalizować stronę WWW. Oferta home.pl charakteryzuje się:

  • unikalną ceną na rynku, również w rozliczeniu miesięcznych,
  • zawartością – kluczowe opcje np. sugestie haseł kluczowych, funkcje dla content marketingu są dostępne od razu,
  • dostępnością usługi z jednego panelu w łatwej do zapamiętania domenie home.pl,
  • elastycznością pakietów w zależności od potrzeb – liczba monitorowanych haseł to odpowiednio 10, 25 i 100.

Aplikacja SEMSTORM jest dostępna pod adresem https://home.pl/semstorm.

Dodaj komentarz