Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Pozycjonowanie stron WWW to proces, który wymaga cierpliwości w monitorowaniu „zachowania” witryny w wyszukiwarce. Pozycja strony może się jednak zmieniać. Dzieje się tak najczęściej w wyniku działania konkurencji lub zmiany algorytmów Google. Jakie narzędzia pomagają w śledzeniu zmian pozycji stron? Wyjaśniamy w tym artykule.

Co to jest SEMSTORM i jak działa?

SEMSTORM to rozbudowana aplikacja do wspomagania procesu pozycjonowania strony internetowej o różnorakim przeznaczeniu: bloga, sklepu internetowego czy strony firmowej. Użytkownik aplikacji znajdzie w niej narzędzia m.in. do optymalizacji słów kluczowych na swojej stronie i monitorowania działań konkurencji.

Używanie SEMSTORM-a ułatwia tworzenie treści i analizę, które słowa kluczowe są najczęściej używane w wyszukiwarce przez potencjalnych klientów.

Po co monitorować pozycję strony w Google?

Widoczność w Google wpływa na widoczność twojego biznesu oraz daje szansę na pozyskanie ruchu od użytkowników, którzy szukają oferty produktowej lub usługowej związanej z twoją działalnością.

Niekoniecznie szukają akurat konkretnej firmy, ale określonych produktów lub usług. Im wyżej twoja strona jest w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy, tym więcej odwiedzin. Monitorowanie strony w Google to nic innego jak weryfikacja, czy witryna notuje progres w wynikach wyszukiwania (pozytywny scenariusz), czy może spadek (scenariusz negatywny).

Notoryczne wpisywanie kluczowych fraz i ręczne sprawdzanie pozycji w Google zajmuje dużo czasu i nie umożliwia pozyskania oraz wizualizacji wyników w czytelny sposób. W takich sytuacjach najlepiej posiłkować się zewnętrznymi narzędziami jak np. SEMSTORM.

Jak wiedza o pozycji w Google pomaga rozwijać biznes?

Nieważne, czy twoja strona jest w pierwszej 10-tce wyników wyszukiwania na hasło „najlepsze X do 100 zł”, czy wręcz przeciwnie – na 5-6 stronie wyników. W każdym przypadku monitorowanie pozycji w Google przynosi pozytywne rezultaty, zwiększa świadomość na temat tego:

  • co zrobić, aby być bardziej konkurencyjnym w internecie,
  • jak poprawić widoczność strony dla danego produktu/usługi,
  • jak poprawić ogólną widoczność strony.

Monitorowanie pozycji w Google za pomocą słów kluczowych warto podzielić na kilka obszarów. Każdy z nich wymaga indywidualnej analizy, w czym pomaga również SEMSTORM.

Znajdź odpowiedzi na pytania Internautów

Sprawdzanie pozycji w Google to także sprawdzanie tego, czego potrzebują użytkownicy i w jaki sposób szukają treści. SEMSTORM podpowie Ci, jakie pytania internauci zadają w wyszukiwarce, a które są związane z charakterystyką twojego biznesu.

Warto przy tym pamiętać, że treść strony powinna być spójna. Jeżeli sprzedajesz np. akcesoria do wystroju wnętrz – zaplanuj publikację treści, która jest związana z tym tematem. Dzięki temu przyciągniesz na stronę więcej użytkowników, którzy potraktują Cię jako eksperta w swojej dziedzinie.

Jak sprawdzić i poprawić pozycję strony w Google?
Informacje o liczbach wyszukiwań i wejść na stronę za pomocą słów kluczowych

Badanie konkurencji w Google

Wchodząc na rynek internetowy, powinieneś zdać sobie sprawę, że w twojej branży jest pewna konkurencja. Rozeznanie wśród lokalnych przedsiębiorców pozwoli Ci uniknąć podstawowych błędów związanych z wprowadzeniem oferty na rynek oraz obsługą klientów. Inaczej ma się sprawa, gdy prowadzisz biznes na nieco większą skalę.

W grę wchodzi tutaj nie tylko analiza bieżąca stron WWW konkurencji, ale również to, co robi ona w trakcie miesiąca: jakie materiały publikuje, na jakie frazy kluczowe pozycjonuje się, nie wspominając już o wskazaniu realnej konkurencji. Taką analizę wykonasz błyskawicznie w SEMSTORM. Wystarczy, że podasz w niej adres strony, a dowiesz się, którym rywalom szczególnie powinieneś się przyjrzeć.

Semstorm - porównanie z konkurencją
Porównanie z konkurencją – wszystkie informacje w jednym miejscu.

Reagowanie i wyciąganie wniosków

Czy znasz słowa, na które twoi konkurenci są widoczni, a twoja strona nie? SEMSTROM podpowie frazy, dla których powinieneś stworzyć wartościowe treści.

Sprawdź też najbardziej widoczne artykuły konkurencji i opisz tematy ciekawiej, dokładniej lub z innej perspektywy np. dodając materiał filmowy. Zbuduj strategię, znając mocne i słabe strony konkurentów.

Twórz treści na podstawie twardych danych

Czy wiesz, dlaczego konkurencja pojawia się wysoko na niektóre frazy? Audyt treści pomoże Ci odpowiedzieć na to pytanie. Przeanalizuje on artykuły i zaprezentuje konkretne podpowiedzi: jak długi powinien być tekst, jakich słów kluczowych użyła konkurencja, w jaki sposób buduje nagłówki itp.

Te dane pozwolą Ci lepiej planować strategię, mającą na celu poprawienie pozycji w Google. Samo dodanie nowego produktu do oferty jest niewystarczające. Weź pod uwagę unikalny opis, zdjęcie produktu wykonane samodzielnie oraz dodatkowe artykuły ukazujące produkt w akcji. Google to lubi.

Semstorm - narzędzie do content marketingu i sprawdzania pozycji strony www w wyszukiwarce.
SEMSTORM podpowie, jak optymalizować teksty na stronę, aby poprawiły widoczność strony w Google.

Na co zwracać uwagę przy monitorowaniu pozycji w Google za pomocą SEMSTORM?

  • Pamiętaj, że po napisaniu nowego tekstu musi minąć trochę czasu (nawet do kilku tygodni lub miesięcy), zanim zaczniesz być widoczny/a na wybrane słowa kluczowe. Pozycjonowanie to maraton, a nie sprint. Zaglądaj jednak regularnie do statystyk i pracuj nad rozwojem swojej strony i treści na niej.
  • Zwracaj uwagę na wszystkie niespodziewane spadki pozycji. Zauważysz je zarówno na wykresie, jak i oznaczone na czerwono w tabeli poniżej wykresu. Znaczne spadki zawsze wymagają sprawdzenia, co się stało; przyczyną może być niedziałająca strona (jeśli np. zapomniałeś/aś odnowić domenę), wprowadzenie niekorzystnych zmian, a nawet filtr Google (sposób „ukarania” stron stosujących nieetyczne sposoby pozycjonowania, o filtrze powinieneś zostać poinformowany w Google Search Console).
  • Sprawdź, jak radzą sobie twoi główni konkurenci. Jak to zrobić? Skorzystaj z zakładki „Konkurenci” i wybierz stronę do porównania.

Dlaczego warto wybrać SEMSTORM w home.pl?

SEMSTORM to aplikacja, która w pierwotnej wersji powstała dla agencji reklamowych oraz pozycjonujących strony WWW. W home.pl pakiety SEMSTORM zostały przygotowane specjalnie dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą samodzielnie monitorować i optymalizować stronę WWW. Oferta home.pl charakteryzuje się:

  • unikalną ceną na rynku, również w rozliczeniu miesięcznym,
  • zawartością – kluczowe opcje np. sugestie haseł kluczowych, funkcje dla content marketingu są dostępne od razu,
  • dostępnością usługi z jednego panelu w łatwej do zapamiętania domenie home.pl,
  • elastycznością pakietów w zależności od potrzeb – liczba monitorowanych haseł czy stron.

A jeśli chcesz zlecić pozycjonowanie stron specjalistom, skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o szczegółach:

Czytaj dalej: